Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kabiinissa kuumat oltavat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luotsi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 47

    E39 kabiinissa kuumat oltavat

    Jostain kumman syystä auton sisälle tulee ulkoilmaa jostakin välistä jarruttaessa ja kännyttäessä. Kun kättä pitää vaihdekepin tietämillä, tuntee viileän "tuulahduksen". Ja kun lämpöanturi on keskikonsolin alaosassa, haistaa se tämän kylmän ilman ja lisää lämpöä.

    Tällasia kivoja kuumia aaltoja tulee sitten mutkissa ja jarruttaessa. Oon yrittänyt paikallistaa, mistä ilma tulee, mutta ei tahdo löytyä.

    Onko muilla ollut havaintoja moisesta? Auto siis -97 525tds automaatti-ilmastoinnilla.
  • OF_
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 54
    • Vihti

    #2
    Ite olen huomannut saman, että jos auto ei ole sisältä vielä täysin tasaisesti lämmennyt, niin jarrutuksessa ja kääntyessä tälläisiä aaltoja tulee.
    Olen ajatellut sen johtuvan vaan siitä, että ilmakin tottelee fysiikan lakeja jne.
    Eli autossa on vielä kylmää ilmaa paikkoin ja auton liikkeen muuttaessa suuntaa tai hidastuessa, tämä kylmä ilma liikkuu.
    BMW X5 3.0D E53 -05
    VW Transporter T5 -08


    Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
    2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      esim jalkatiloista tulee viileitä hönkäyksiä itellä sillon tällön ja tekee tuon saman eli puhaltaa hetken kuumenpaa autona E39 535 automaatti-ilmastoinnilla
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Pohdiskelin toissatalvena aivan samaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34806
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7395
          • Oulu

          #5
          Käännyttäessä huomannut saman, en kylläkään jarrutuksissa. Aiemmissa autoissa en muista tätä havainneeni.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Luotsi
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 47

            #6
            Pitää varmaan tarkistaa keskikonsolista, onko tuo taakse menevä "raitisilman" reitti ok, eikä pääse vuotamaan jotenkin sieltä kautta.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Kyseessähän on ihan normaali ilmiö, koska lämmin ilma on kylmää kevyempää -> käännyttäessä keskipakoisvoima siirtää raskaamman aineen ulkokurvin puolelle (voi kokeilla vesilasia liikuttamalla ).
              Omassa E39:ssä kabiini on näillä keleillä vasta puolen tunnin jälkeen riittävän tasaisesti lämmin, ettei tuota aaltoilua juuri tunne.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • hazys
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 404

                #8
                Itselläkin sama ilmiö kaikissa omistamissani E36:ssa ja edellisessä E39:ssä. Nykyisestä E39:stä en tiedä, kun ei ole ollut talviajossa.
                Last edited by hazys; 15-11-2007, 07:17.
                Make my day, go away.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎