E39 Lambda vika...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lepis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 81
    • Tampere

    #16
    Moro,

    Joo kuinkahan onnellisesti tää case päätty ja mikä oli lopulta syy? Ilmamassamittari?

    Omassa 530i -02 sytty eilen moottorin vikavalo parinkymmenen min ajon jälkeen. Kävin Motomaatilla luettamassa vikakoodit: BC Riittämätön lämpöteho, lambdatunnistin ennen katalysaattoria!

    Vikakoodit nollattiin, ajelin kotiin eikä valo enää syttynyt. Tänä aamuna sama homma 20 min ajon jälkeen, vikavalo syttyi! Eli lambda suosiolla vaihtoon vaiko lisäksi jotain muuta?

    Auto pelittää muuten ihan normaalisti, vedot tallella yms...

    -Jarkko
    E39 530iA -02

    Comment

    • lepis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 81
      • Tampere

      #17
      Ja näytti tuon vikadiagnoosin perässä olevan vielä "ryhmä 1" tuossa lambdatunnistin ennen katalysaattoria tekstin perässä!

      Mikähän se noista sitte olis:


      -J
      Last edited by lepis; 02-02-2016, 14:35.
      E39 530iA -02

      Comment

      • lepis
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 81
        • Tampere

        #18
        Höh! Tänä aamuna lähtiessä moottorin vikavalo ei palanut(vika "nollautunut" itsekseen?), eikä se kyllä syttynytkään missään vaiheessa matkaa...!?

        Onkohan kellään mitään näkemystä tähän asiaan?

        -J
        E39 530iA -02

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by lepis View Post
          Höh! Tänä aamuna lähtiessä moottorin vikavalo ei palanut(vika "nollautunut" itsekseen?), eikä se kyllä syttynytkään missään vaiheessa matkaa...!?

          Onkohan kellään mitään näkemystä tähän asiaan?

          -J
          Lievä imuvuoto(aina kun bemarista syttyy moottorin vikavalo, ongelma 90% varmuudella imuvuodossa tai korkanneessa puolassa).
          Yleensä pieni murtuma massamittarin ja imusarjan välisessä isossa imuputkessa tekee tätä. Avaa vuotoa kovemmilla pakkasilla ja enemmän koneen kiertyessä.
          Eli se nyt ainakin ihan ensin tarkasteluun.

          Comment

          • lepis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 81
            • Tampere

            #20
            Moron,

            Kiitokset kommentista! Joo tuo imuvuoto on kans ollut mietinnässä ja juurikin tuo putken pätkä tarttis varmaan ottaa kätöseen, että sen mahdolliset halkeamat näkis kunnolla...

            -J
            E39 530iA -02

            Comment

            • hataki
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 119
              • Finland, Kuusamo

              #21
              Jatketaas tätä keskustelua tämän topikin alla.

              Eli kyseessä on 540i automaatti vm2001. ajettu 260tkm.

              autossa on sellainen vika, että kun ajan sillä vaikka liikenne valoihin niin heittää kierrokset niin alas hetkellisesti, että saattaa sammua tai sitten jää käyntiin ja tekee ryntäytyksen eteen päin kun kiekat käyvät 0-1000rpm ja palaavat sitten 450rpm..

              ainut minkä vian auto on antanut testerissä on ilmamassamittari.

              kun ajaa testiajoa tietokone kiinni niin seokset heittelevät kokoajan ylös alas. Täys kaasulla pelaa eli seosmenee nättinä käyränä. Risteystä lähestyessä seokset menevät rikkaalle.

              Olen vaihtanut seuraavia osia.
              -Ilmamassamittari
              -tulpat
              -imusarjantiivisteet
              -venttiilikopan tiivisteet
              -uusinut kaikki imuletkut
              -öljyseparaattori uusittu ja se alumiiniputken pään liitos uusittu koneen toiseen päähä.
              -puristukset mitattu 11.5-12.00
              -pakosarjan lampdat vaihdettu
              -kaasuläppä putsattu / testattu

              Ei mitään muutosta ole juurikaan huomannut.
              kone täristää jonkunverran 1000-1500kierroksen välillä.

              Seuraavaksi olen miettinyt että vaihtaisin kaikki puolat ja nokka-akselin asentotunnistimet.:think

              Otetaan vinkkejä vastaan.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by hataki View Post
                Jatketaas tätä keskustelua tämän topikin alla.

                Eli kyseessä on 540i automaatti vm2001. ajettu 260tkm.

                autossa on sellainen vika, että kun ajan sillä vaikka liikenne valoihin niin heittää kierrokset niin alas hetkellisesti, että saattaa sammua tai sitten jää käyntiin ja tekee ryntäytyksen eteen päin kun kiekat käyvät 0-1000rpm ja palaavat sitten 450rpm..

                ainut minkä vian auto on antanut testerissä on ilmamassamittari.

                kun ajaa testiajoa tietokone kiinni niin seokset heittelevät kokoajan ylös alas. Täys kaasulla pelaa eli seosmenee nättinä käyränä. Risteystä lähestyessä seokset menevät rikkaalle.

                Olen vaihtanut seuraavia osia.
                -Ilmamassamittari
                -tulpat
                -imusarjantiivisteet
                -venttiilikopan tiivisteet
                -uusinut kaikki imuletkut
                -öljyseparaattori uusittu ja se alumiiniputken pään liitos uusittu koneen toiseen päähä.
                -puristukset mitattu 11.5-12.00
                -pakosarjan lampdat vaihdettu
                -kaasuläppä putsattu / testattu

                Ei mitään muutosta ole juurikaan huomannut.
                kone täristää jonkunverran 1000-1500kierroksen välillä.

                Seuraavaksi olen miettinyt että vaihtaisin kaikki puolat ja nokka-akselin asentotunnistimet.:think

                Otetaan vinkkejä vastaan.
                Oletko tarkistanut ecun liittimet?

                Aprilia RSV4

                Comment

                • hataki
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 119
                  • Finland, Kuusamo

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Sitä en ole tarkastanut.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by hataki View Post
                    Sitä en ole tarkastanut.
                    Onhan se epätodennäköistä, mutta tulee ainakin hyvä mieli jos siellä on kaikki kunnossa.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8974
                      • Kellokoski

                      #25
                      Ja oliko MAF alkuperäinen vai joku noname tarvike?
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • hataki
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 119
                        • Finland, Kuusamo

                        #26
                        Yhdessä liittimessä oli vähän hapettumaa puhdistus ja kiinni ei vaikuttanut, mutta kannatti putsata. MAf oli bremi. Saattaa olla että se on jokin puola? Se että kaikkista noista edellä mainituista osista mitä on laitettu on kyllä löytynyt vikaa paitsi tulpat on olleet kaikki saman värisiä. Voisko olla jakopää ketju?

                        Comment

                        • hataki
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 119
                          • Finland, Kuusamo

                          #27
                          Jos ei ala löytyy kohtuudella vikaa niin täytyy purkaa koko kone ja katsoa mitä se on syönyt ja laittaa kuntoon , miten näihin niitä Viri osia saa.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by hataki View Post
                            Jos ei ala löytyy kohtuudella vikaa niin täytyy purkaa koko kone ja katsoa mitä se on syönyt ja laittaa kuntoon , miten näihin niitä Viri osia saa.
                            Ei oikein saa, tai ole.
                            Omaan käyttikseen lähetän nokat hiottavaksi. Jos sais ylemmäs vähän vetoja lisää. Siihen sit vielä ecun ohjelmointi muutamalla pikku muutoksella.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • hataki
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 119
                              • Finland, Kuusamo

                              #29
                              :think

                              Comment

                              • cb3
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 40
                                • keski-suomi

                                #30
                                Itsellä kanssa hieman saman tyyppistä vikaa 740ia vm. 2000. Ei kylläkään sammunut kertaakaan tämän takia. Ja ei anna mitään vikakoodeja. Kone täristää n. 1000 - 1700 kierroksilla paikoillaan, ajossa ei juurikaan tärinää huomaa. Tärinää on vähemmän kylmällä koneella. Vanokset myös kylmällä koneella hiljaiset, mutta kuumana kalkattavat. Voikos nuo ääntävät vanokset aiheuttaa kierrosten heittelyä ja tärinää?

                                Tähänkin autoon on suunnilleen samat asiat käyty läpi kuin tuolla aiemman viestin autossa, mutta mikään ei ole vielä tähän auttanut. Ecun liittimet ok, maf merkiltään bosch. Yhtä uutta puolaa veivattu kaikkien vanhojen paikalla eikä tämäkään tuonut muutosta.

                                Comment

                                Working...
                                X