Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d vm00 ahtimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hama
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 5
    • Riihmäki

    e39 530d vm00 ahtimen vaihto

    eli pitäisi vaihtaa uusi ahdin löysin foorumilta kyllä jonkun ohjeen hommaan mutta vielä olisi epäselvyyksiä.

    - Eli täytetäänkö uusi turbo öljyllä ennen kun se otetaan käyttöön ?
    - mitkä tiivisteet kannattaa samalla uusia ?
    -onko homma helpompi tehdä ylä vai ala kautta ?
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Hama View Post
    eli pitäisi vaihtaa uusi ahdin löysin foorumilta kyllä jonkun ohjeen hommaan mutta vielä olisi epäselvyyksiä.

    - Eli täytetäänkö uusi turbo öljyllä ennen kun se otetaan käyttöön ?
    - mitkä tiivisteet kannattaa samalla uusia ?
    -onko homma helpompi tehdä ylä vai ala kautta ?
    Homma tehtävä ala kautta, tosin purkaanhan joudut myös ylä kautta. Vaihdettavia tiivisteitä turbon öljyputkien tiivisteet(vai tiiviste, en muista) ja turbo-pakosarja tiiviste.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by Hama View Post
      eli pitäisi vaihtaa uusi ahdin löysin foorumilta kyllä jonkun ohjeen hommaan mutta vielä olisi epäselvyyksiä.

      - Eli täytetäänkö uusi turbo öljyllä ennen kun se otetaan käyttöön ?
      - mitkä tiivisteet kannattaa samalla uusia ?
      -onko homma helpompi tehdä ylä vai ala kautta ?

      ei tarvi täyttää kunhan annat auton käydä VAIN tyhjä käyntiä aluksi.

      tiivisteitä ei välttämättä tarvitse uusia mitään mutta turbon ja pakosarjan välinen tiiviste on kyllä sama vaihtaa.

      alakautta ja kannattee tarkistaa ne pakoputken jousto-osat ja vaihtaa ne kun sen joutuu kuitenkin irrottamaan (Biltema auttaa edullisesti)
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        #4
        Originally posted by exautisti View Post
        alakautta ja kannattee tarkistaa ne pakoputken jousto-osat ja vaihtaa ne kun sen joutuu kuitenkin irrottamaan (Biltema auttaa edullisesti)
        Käsittääkseni ne haitariosat on kiinni suoraan kateissa, joten niitä ei voi irrottaa erikseen (näin sanoi Wetteri), joten rälläkkää kehiin? Onko Bilteman osien numeroita, itsellä pitäisi vaihtaa noi haitarit...

        -Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Garrett saivartelee käyttöohjaissaan seuraavaa: Vaihda moottoriöljyt, vaihda suodatin, täytä öljyletkut ja putket puhtaalla öljyllä, pidä sormin imupuolen siipipyöräää paikallaan käynnistyksestä ensimmäisen 30 sekunnin ajan.. Jne jne. Enpä tunne ketään kuka olisi noin perusteellisesti ottanut oman ahtimensa käyttöön.

          Ne Bilteman joustoputket hitsataan originaalijoustojen tilalle, ne ovat vaan sisähalkaisijaltaan vähän ahtaammat kuin alkuperäiset. Seuraava koko taasen ei mahdu ulkohalkaisijansa takia. Siksi muunmerkkiset joustot olisivat ehkä sopivammat. Joka tapauksessa Bilteman joustoista kannattaa rälläköidä ensin se mustaa rautaa oleva putki kokonaan pois jotta saa rst-osuuden kokonaisena ilman ruostemahdollisuutta paikalleen.
          ---

          Comment

          • Hama
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 5
            • Riihmäki

            #6
            kiitos vinkeistä, tänään purin konetta sen verran että tuli vastaa kolme pulttia sielä ilmanputsarin alla , mikähän avain niihin sopii kun näytti olevan paljon enemmän kulmia kun normi torxissa, tuleeko moottorista paljon öljyä ulos kun irroittaa tubon öljyputket ?

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by Hama View Post
              kiitos vinkeistä, tänään purin konetta sen verran että tuli vastaa kolme pulttia sielä ilmanputsarin alla , mikähän avain niihin sopii kun näytti olevan paljon enemmän kulmia kun normi torxissa, tuleeko moottorista paljon öljyä ulos kun irroittaa tubon öljyputket ?
              12-kulmainen hylsy.

              Paluuputkeen kannattaa jättää se lyhyt ylöspäin käyrä letkunpätkä ettei öljyä valu ulos.
              ---

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                Originally posted by Kähmy View Post
                Käsittääkseni ne haitariosat on kiinni suoraan kateissa, joten niitä ei voi irrottaa erikseen (näin sanoi Wetteri), joten rälläkkää kehiin? Onko Bilteman osien numeroita, itsellä pitäisi vaihtaa noi haitarit...

                -Kähmy
                Joo näin on ja jos olisin sinä hakkaisin ehkä katit kappaleiksi siinä ohi mennen (ps. ainoa asia minkä wetteri on osannut sanoa oikein)
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

                  #9
                  Turbon vaihto tuli omaankin kiesiin ajankohtaiseksi. Uuden Saksasta tilatun turbon mukana tuli ohje, jonka mukaan samalla pitäisi vaihtaa öljynerotin : http://www.realoem.com/bmw/showparts...16&hg=11&fg=15

                  Eli osat 11,11-12,11-13,11-14 ja 11-15. Onko tälläisestä kukaan aiemmin kuullut mitään?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by sand View Post
                    Turbon vaihto tuli omaankin kiesiin ajankohtaiseksi. Uuden Saksasta tilatun turbon mukana tuli ohje, jonka mukaan samalla pitäisi vaihtaa öljynerotin : http://www.realoem.com/bmw/showparts...16&hg=11&fg=15

                    Eli osat 11,11-12,11-13,11-14 ja 11-15. Onko tälläisestä kukaan aiemmin kuullut mitään?
                    Ohje öljynerottimen uusimiseen ei varmastikaan liity sinänsä turbon vaihtoon. Se vain ei taida kuulua virallisen huolto-ohjelman piiriin, vaikka kattattaisikin joskus vaihtaa. Samalla tarkistaa, että sen kopan pyöreässä osassa oleva kalvo on ehjä. Brittifoorumilla näkyvät vaihtaneen tuon huopasuotimen tilalle myös uudemman mallisia (nro 15), jotka toimivat vortex-periaatteella.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by sand View Post
                      Turbon vaihto tuli omaankin kiesiin ajankohtaiseksi. Uuden Saksasta tilatun turbon mukana tuli ohje, jonka mukaan samalla pitäisi vaihtaa öljynerotin : http://www.realoem.com/bmw/showparts...16&hg=11&fg=15

                      Eli osat 11,11-12,11-13,11-14 ja 11-15. Onko tälläisestä kukaan aiemmin kuullut mitään?
                      Suosittelen vaihtaan tuon osakokonaisuuden nro11, jos ei tietoa koska on vaihdettu. Maksaa muistaakseni 40-60€. Merkki huollossa vaihdetaan aina koko erotin paketti, ei pelkkää suodatin panosta.
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • sand
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 155
                        • palokka

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ohje öljynerottimen uusimiseen ei varmastikaan liity sinänsä turbon vaihtoon. Se vain ei taida kuulua virallisen huolto-ohjelman piiriin, vaikka kattattaisikin joskus vaihtaa.
                        Yhtä kaikki; turbon vaihto ei sitä siis vaadi. Tälläinen tarina siis tuli turbon mukana:
                        Bei den betroffenen Motoren muss bei einem Turboladeraustauscht zwingend der Ölabscheider in der Motorentlüftung getauscht werden.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎