Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 1998 BMW GSM puhelin vaikeuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nri
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 27

e39 1998 BMW GSM puhelin vaikeuksia

Autossani on alkuperäinen BMW GSM puhelin keskikyynärnojassa etupenkkien välissä. Puhelimen manuaali on valitettavasti Saksan kielinen (linkkejä Englannin / Suomen kieliseen vastaavaan otetaan vastaan ). Olen laittanut puhelimeen Soneran multisim kortin ja kaikki toimii hienosti luurin kautta, mutta ajotietokoneen (MID) 'tel' nappulalla en saa ohjattua puhelinta.

Ratista saa vastattua, kun näpyttelee niitä nappeja (R/T ja alapuolella oleva puheohjausnappi). Ääni ei lähde kuulumaan stereoiden kautta, vaikka olen saanut stereot hiljentymään puheluiden aikana + jossain vaiheessa oli hälytysäänetkin stereoiden kautta (ja hirveitä olivat poislukien perusääni). Kattomikrofoni kytkee äänet puhelun vastaanottajalle, vaikka itse en häntä kuule, kun vastaan ratista.

Pitääkö puhelimen kautta suorittaa jotain valintoja, jotta ajotietokoneen kautta puhelimen ohjaaminen on mahdollista? Miten saa puhelimen äänet kuulumaan kaiuttimista? Poistavatko jotkin tietyt valinnat ajotietokoneen / ratin kautta puhelimen ohjaamisen käytöstä?
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1037
    • Nurmijärvi

Soittele viikolla, ni mietitään yhdessä. Verrataan mun systeemiin. Emmä kumminkaan mistään tiedä, mut voihan sitä kattoa.

Tuomas
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

Comment

• H3nri
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 27

Originally posted by Komu View Post
      Soittele viikolla, ni mietitään yhdessä. Verrataan mun systeemiin. Emmä kumminkaan mistään tiedä, mut voihan sitä kattoa.

Tuomas
      Jepa. On onneksi suomeksi ne puhelimen valikot, mutta ton ajan kännyköiden logiikka on oudohkoa.

Comment

• H3nri
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 27

Testattiin mun Soneran simmiä Komun auton puhelimeen, ja ko. puhelin ei suostunut toimimaan kortilla lainkaan (Komulla e39 540 1996).

Autoni katossa oleva mikrofoni toimii, mutta toisessa päässä olevan soittajan ääni ei tule kaiuttimista. Epäilimme viaksi vaihdettuja kaiuttimia, mutta joskus olen saanut puhelimen näppäinäänet ja soittoäänet kuulumaan - tarkoittaako tämä sitä, että kaiuttimet toimivat puhelimen kanssa? Voisiko kyseessä olla kontaktivika? Vai onko näppäinäänille ja soittoäänille eri kaiutin kuin puheelle?

AAAPUA.

Comment

• Gutkeball
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 40
          • Kajaani

Moro

Miten tuon kielen saa vaihdettua e39 omaan gsm:ään?
          -Bmw X6 35d -10
          -Bmw X5 3.0d E70 -07
          -Bmw 530dA M-Sport E61 -05
          -Bmw 530dA E60 -04
          -Bmw 320d E90 -05
          -Bmw 528iA E39 -96
          -Bmw 525i E34 -92
          -Bmw 525i E34 -90
          -Bmw 535iA E34 -88

Comment

• 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

Originally posted by Gutkeball View Post
            Miten tuon kielen saa vaihdettua e39 omaan gsm:ään?
            Mulla ainakin vaihtu kieli suomeksi kun laitoin soneran kortin puhelimeen.
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

Comment

• Komu
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 1037
              • Nurmijärvi

Originally posted by 525TDS Touring View Post
              Mulla ainakin vaihtu kieli suomeksi kun laitoin soneran kortin puhelimeen.
              Luetutin saksankielistä puhelimen manuaalia auttavasti saksaa hahmottavalla kaverilla, näin onnistui. Voin ottaa kuvan ohjeesta. Saatte suomentaa itse.

Saksantaitoinen varmaan löytäisi suoraan puhelimen valikoistakin?
              E70 X5 40d + F31 330d
              Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
              Myyty tämäkin335d E91 perheauto
              Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

Comment

• Douk
                Newbiemmer
                • Jan 2008
                • 6
                • Kuopio

Löytyikö tähän pulmaan ratkaisua? 530dA alkoi oireilemaan samalla tavalla kun prepaid vaihdettiin soneran multisimiin. Puhelin toimii luurista hienosti, mutta puhelintoimintoihin ei pääse ratin eikä ajotietokoneen kautta.

Comment

• viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

Oman kokemuksen mukaan vanhemmassa puhelinmallissa (oma -99) toimii vain soneran prepaid, niin outoa kuin se onkin. Muilla ei joko toimi laisin, tai toiminta on puutteellista. Multisim jne hommista ei ole tietoa, vain yleisimmät prepaidit joita esim ärrältä saa ostaa.
                  Niin ja omassa sim-kortti täytyy laittaa käsinojaan puhelimen alle eikä takakonttiin, vaikka se sinnekin menisi.. Tästäkin seuraa erinäisiä vikatiloja.

Ps. luurin vaihto ehjään auttoi että nyt kuluu myös luurista, ennen kuului vain kaiuttimista.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

Comment

• sailor
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 369
                    • Jyväskylä

Originally posted by H3nri View Post
                    Ratista saa vastattua, kun näpyttelee niitä nappeja (R/T ja alapuolella oleva puheohjausnappi). Ääni ei lähde kuulumaan stereoiden kautta, vaikka olen saanut stereot hiljentymään puheluiden aikana + jossain vaiheessa oli hälytysäänetkin stereoiden kautta (ja hirveitä olivat poislukien perusääni). Kattomikrofoni kytkee äänet puhelun vastaanottajalle, vaikka itse en häntä kuule, kun vastaan ratista.
                    Taisi olla niin että vanhemmissa E39:ssä handsfree puhelun äänien pitäisi tulla kuskin puolen etukajarista, joka on kaksoispuhekelainen. Liittymänä telefinland kuukausimaksuton ja puhelin ei käynnisty autoa käynnistettäessä (vilkuttaa erroria), vaan se pitää aina painaa päälle.

Jani

Comment

• jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

onko tuota bmw merkkistä lanka gsm puhelinta mahdollista saada näppäinlukkoon? kokoajan kyynärpää soittelee kokoajan
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• pav
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 178
                        • Varkaus

Lainaan vähän topiccia.

Itsellä 1997 ja tuo integroitu GSM. Toimi kuin unelma Soneran multi-sim palvelulla (kortti takakontissa), kunnes rupesi viime syksynä piippailemaan, eli yritti käynnistyä, sammui, piippasi, yritti käynnistyä, sammui piippasi niin pitkään kunnes sammutti auton. En keksi yhtään mikä sen voisi aiheuttaa, joten otin sitten sulakkeen pois.
                        Jos jollain mitään vinkkejä tuohon, niin olisi erittäin kiva saada se toimimaan.

Comment

• whector
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 169
                          • N/a

Moro! Miksi toi sanoo erroria sim-kortille kun sen tunkee siihen puhelimen alla olevaan lukijaan, mutta kun se on takaluukun gsm-yksikössä, niin ei mitään ongelmia?

sitten, miten tohon saa tallennettua puhelinnumeroita nimillä? ei ole nimittäin ohjekirjaa tallella. kiitos!

Comment

• Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

Mun puhelimeen kanssa on sellainen ongelma, että kysyy pin koodin jälkeen jotain avaustunnusta.. Mikähän se mahtaisi olla????:think
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

Originally posted by Wiking View Post
                              Mun puhelimeen kanssa on sellainen ongelma, että kysyy pin koodin jälkeen jotain avaustunnusta.. Mikähän se mahtaisi olla????:think
                              Eikö muka kellään muulla kysele pin koodin jälkeen mitään muuta koodia???
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎