Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 1998 BMW GSM puhelin vaikeuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Wiking View Post
    Eikö muka kellään muulla kysele pin koodin jälkeen mitään muuta koodia???
    Ei kysele ainakaan minulla. Tuossa minun seiskassa on vielä sellainen suorakaiteen muotoinen halko, eli asetuksista osaan kertoa vain sen osalta, mutta jos en aivan väärin muista, niin puhelimeen saattaa saada ohjelmoitua jonkin suojakoodin. Sillähän se selviäisi, kun selailee aikansa niitä luurin valikoita. Valikkoon pääsee painamalla ensiksi Mute ja sitten heti perään Menu nappia. Aikanaan tuli itse opiskeltua tuota Saksan manuaalia sen verran, että opin ohjelmoimaan sinne navin pikavalikkoon numeroita ja vaihtamaan kielen manuaalisesti jne.

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #17
      Originally posted by Wiking View Post
      Eikö muka kellään muulla kysele pin koodin jälkeen mitään muuta koodia???
      Kysyy joskus, hyvin harvoin ja tähän on ollut syynä se, että olen joskus laittanut puhelimen kiinni sen on/off-napista (virhe). Jos se kysyy koodia, syötän siihen skeidaa, kunnes se pyytää PUKkia. Olen ottanut ylös omaelisa.fi:stä simmin PUK-koodit ja syöttänyt ne sitten siihen.

      Pinniä luuri ei osaa vaihtaa, joten olen ottanut simmin pois luurista ja heittänyt sen kännykkään, jolla olen vaihtanut pinnin yksinkertaiseksi naputella isolla ruudulla.

      Auto on facelift e39 ja puhelin langaton (taitaa olla siemenssin luuri).

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • JiiP
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1734
        • Tampere

        #18
        Mistä lähtisi vikaa etsimään kun kuuluvuus on huono, välillä katkaisee puhelun ja joskus punainen valo syttyy (eli yhteys poikki/kenttä nollassa)? Onko jotain ongelmakohtaa tiedossa? Vai voiko olla Tampereella ajellessa liittymissä niin suuria eroja?

        Ps. Onko tuo pin koodi aina naputeltava vai saako puhelimen auton startatessa automaattisesti päälle.

        Autona Facelift E39 langattomalla luurilla.
        Official member of BTCF-Sauna Team
        E46 316i -03
        Ex:
        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by JiiP View Post
          Ps. Onko tuo pin koodi aina naputeltava vai saako puhelimen auton startatessa automaattisesti päälle.
          Ota se PIN-koodin kysely pois päältä? Puhelimesta vaan tekemään ko. operaatio. Jos ei tuota pemarin luurilla pysty tekemään, niin käytä korttia jossain normikännykässä ja tee sieltä kautta
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #20
            Originally posted by JiiP View Post
            Mistä lähtisi vikaa etsimään kun kuuluvuus on huono, välillä katkaisee puhelun ja joskus punainen valo syttyy (eli yhteys poikki/kenttä nollassa)? Onko jotain ongelmakohtaa tiedossa? Vai voiko olla Tampereella ajellessa liittymissä niin suuria eroja?

            Ps. Onko tuo pin koodi aina naputeltava vai saako puhelimen auton startatessa automaattisesti päälle.

            Autona Facelift E39 langattomalla luurilla.
            Tarkista eject boxin johdot ja se korttipaikka ettei siellä ole paskaa välissä
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • JiiP
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1734
              • Tampere

              #21
              Originally posted by mailman View Post
              Ota se PIN-koodin kysely pois päältä? Puhelimesta vaan tekemään ko. operaatio. Jos ei tuota pemarin luurilla pysty tekemään, niin käytä korttia jossain normikännykässä ja tee sieltä kautta
              No tämähän kuulostaa vallan järkeenkäyvältä. Ei sitten itselle tullut mieleen, no eipä ole tullut ko. operaatiota ikinä tehtyä normi puhelimeen...

              Dunky:
              Pitänee töissä vähän ropata noita liitoksia.
              Official member of BTCF-Sauna Team
              E46 316i -03
              Ex:
              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by JiiP View Post
                Ps. Onko tuo pin koodi aina naputeltava vai saako puhelimen auton startatessa automaattisesti päälle.
                Jonkunmoinen riski tuossa PIN-kyselyn poistossa jos joku murtautuu autoon ja hokaa simmin.

                Comment

                • JiiP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1734
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Jonkunmoinen riski tuossa PIN-kyselyn poistossa jos joku murtautuu autoon ja hokaa simmin.
                  Pitänee laittaa sitten saldoraja tms. Jos tätä riskiä hait..?

                  Edit: Onko kukaan "päivittänyt" bluetooth tekniikkaan vanhempiin E39:hin?
                  Last edited by JiiP; 23-01-2010, 12:13.
                  Official member of BTCF-Sauna Team
                  E46 316i -03
                  Ex:
                  E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by JiiP View Post
                    No tämähän kuulostaa vallan järkeenkäyvältä. Ei sitten itselle tullut mieleen, no eipä ole tullut ko. operaatiota ikinä tehtyä normi puhelimeen...
                    Nii eli se PINni "kyselyhän" on ite SIM-kortissa. Eli sen jos otat pois jollain toisella puhelimella ja vaihdat kortin toiseen luuriin, koodia ei kysytä.
                    Simple as that

                    Originally posted by MakeH View Post
                    Jonkunmoinen riski tuossa PIN-kyselyn poistossa jos joku murtautuu autoon ja hokaa simmin.
                    No aika nopsaan nuo SIM-kortitki saa kuoletettua... Ja E39:ssä (ainaki prefacessa), se SIM-kortti o semmosessa paikassa että mattimeikäläinen ei sitä ihan samantien nappaa irti
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • Siekkine
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 40
                      • Saarijärvi / Jyväskylä

                      #25
                      Moro..

                      Itellä -98 523, ja puhelimen alla kortti kyynärnojassa ja hyvin on toiminut. DNA:n prepaid on ollut, muta hyvin vähällä käytöllä. Puhelimessa suomenkieliset valikot ja sai kyllä pienellä tutkinnalla pin-koodin kyselyt pois. Ainut ongelma on ollut nyt pakkasilla, kun ei aina tietokone löydä puhelinta tai jotain sellaista, kun välkkyy punaista vaan midissä ja puhelin ei lähde päälle. Eipä tuo ole haitannut, kun suurimmaksi osaksi on toiminut ja on niin vähällä käytöllä.

                      Comment

                      • Wiking
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 1647
                        • Laihia

                        #26
                        Originally posted by Wiking View Post
                        Eikö muka kellään muulla kysele pin koodin jälkeen mitään muuta koodia???
                        Edelleenkään en ole tota avaustunnusta saanut selville, mitä on tehtävissä?
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #27
                          Jatketaanpas tähän ketjuun. Sattui viimeyöksi jäämään kattoluukku ja ikkunat auki vesisade olis kastellut tuon orkkis luurin. Onko jollakin kokemusta tuon purkamisesta, itse sain näytönpuolipään auki mut johtopää on niin tiukasti kiinni ettei edes yritä aueta.
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎