Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530Da ei puhalla lämmintä :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KATKU
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 230
    • Vaasa

    #16
    Miksi järjestelmä ei varoittanut vähentyneestä nestemäärästä ?

    Comment

    • HBD
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 269
      • Hämeenlinna

      #17
      Saman tyylinen häikkä täälläpäässä samanlaisessa autossa mutta lisämysteeriä pukkaa:
      Moottorin lämmöt nousevat normaalisti, puhallin ei tosiaan puhalla lämmintä, korkeintaan haaleaa ilmaa. Mutta jos kytken Webaston päälle kaukosäätimestä, niin samantien alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa. Viittaisi johonkin venttiiliin tai ohjuriin...?

      Millainen homma tuon vesiventtiilin luokse pääseminen on ja voisiko se olla syypäänä tähän.

      Mainittakoon vielä ettei webaston tarvitse antaa käynnistyä, riittää kuin kaukosta painaa virrat päälle vähäksi aikaa, heti tulee lämmintä.
      BMW 530 xd
      Porsche 911
      MB C123 230ce

      Comment

      • hengari
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 208
        • Jyväskylä

        #18
        Itsellä EGR:n termarin hajotessa kone ei lämminnyt ja siksi puhalsi viileätä. Eli mittari siis pysytteli aika alhaalla. Tuo vikahan on poissuljettavissa helpoiten kun laittaa egr:n termarin vesiletkuun lukkopihdit ja ajaa lenkin, en kuitenkaan usko että tässä on kyse siitä jos koneen lämmöt ovat normaalit.
        Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

        Nyt:
        -E61 530dA M-sport 2006
        -Mustang fastback 1965

        Ex.
        -e39 530dA M-sport 2002
        -e91 320dA M-sport 2008

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by HBD View Post
          Saman tyylinen häikkä täälläpäässä samanlaisessa autossa mutta lisämysteeriä pukkaa:
          Moottorin lämmöt nousevat normaalisti, puhallin ei tosiaan puhalla lämmintä, korkeintaan haaleaa ilmaa. Mutta jos kytken Webaston päälle kaukosäätimestä, niin samantien alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa. Viittaisi johonkin venttiiliin tai ohjuriin...?

          Millainen homma tuon vesiventtiilin luokse pääseminen on ja voisiko se olla syypäänä tähän.

          Mainittakoon vielä ettei webaston tarvitse antaa käynnistyä, riittää kuin kaukosta painaa virrat päälle vähäksi aikaa, heti tulee lämmintä.
          Webaston aktivoituessa myös sen kiertovesipumppu käynnistyy parantaen kiertoa etenkin lämppärin kennolle. Webaston lämmin kierto tulee vesiventtiileille. Eli venttiilien jumiessa tilanne ei ainakaan merkittävästi muuttuisi Webaston käynnistyessä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • HBD
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 269
            • Hämeenlinna

            #20
            kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Kai se on pakko käyttää autoa vikakoodien luvussa...
            BMW 530 xd
            Porsche 911
            MB C123 230ce

            Comment

            • Pugistara
              BTCF Member
              • Jun 2007
              • 14
              • Jämsänkoski

              #21
              Mulla -00 525d:ssä on vähän samaa ongelmaa. Eli lämmintä rupee kyllä tulemaan mutta vasta pitkällä viiveellä ja moottorin lämmöt nousee normisti ja pysyy kurissa. Kyseessä on webastollinen malli mutta tuolle webastolle ei ole olemassa erillistä kytkintä mistä saisi päälle tai ainakaan se ei toimi. Kaveri kertoi että mankasta saa päälle. Itsellä siis tuo Rverse tason mankku.

              Eli missä vika kun ei viittis ens talvena kärvistellä aina pariakymmentä kilsaa lasit huurussa ennenkun alkaa lämmintä tulemaan.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Pugistara View Post
                Mulla -00 525d:ssä on vähän samaa ongelmaa. Eli lämmintä rupee kyllä tulemaan mutta vasta pitkällä viiveellä ja moottorin lämmöt nousee normisti ja pysyy kurissa. Kyseessä on webastollinen malli mutta tuolle webastolle ei ole olemassa erillistä kytkintä mistä saisi päälle tai ainakaan se ei toimi. Kaveri kertoi että mankasta saa päälle. Itsellä siis tuo Rverse tason mankku.

                Eli missä vika kun ei viittis ens talvena kärvistellä aina pariakymmentä kilsaa lasit huurussa ennenkun alkaa lämmintä tulemaan.
                Koodauta se webasto esilämmittimeksi (ellei ole jo), niin saat webaston ajastettua ja laitettua suoraan päälle tarvittaessa soittimesta. Joku foorumilainen sielläpäin voi sen koodata.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Pugistara
                  BTCF Member
                  • Jun 2007
                  • 14
                  • Jämsänkoski

                  #23
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Koodauta se webasto esilämmittimeksi (ellei ole jo), niin saat webaston ajastettua ja laitettua suoraan päälle tarvittaessa soittimesta. Joku foorumilainen sielläpäin voi sen koodata.
                  En tiiä miten toi on koodattu toi Webasto mutta en kyllä oo löytänyt minkäänlaista säätöäkään sille. Mankasta tuo säätö ei onnistunut mitenkään päin.

                  Nyt tuo lämpöongelma on pahentunut ja lämmintä ei tuu ku vasta jossain 3000rpm kohilla Eli mikäköhän tossa on vikana. Kävin lisäilemässä jäähdytinnestettä jo kun oli pinta aika alhaalla eli huomenna näkee sitten auttoiko yhtään.

                  Comment

                  • Pugistara
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 14
                    • Jämsänkoski

                    #24
                    Originally posted by mikron View Post
                    Vesiventtiilit jumissa. Säätävät lämppärin kennon vesikiertoa.
                    Tuo saattaisi olla syy meikäläisenkin 525d ongelmiin. Kysymys kuuluu:

                    Miten tuon vian voi todentaa ja miten korjata?

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #25
                      Originally posted by Pugistara View Post
                      Tuo saattaisi olla syy meikäläisenkin 525d ongelmiin. Kysymys kuuluu:

                      Miten tuon vian voi todentaa ja miten korjata?
                      Vesiventtiilistä kun ottaa sähköliittimen irti niin venttiilin pitäisi olla auki, eli tulee kuumaa ja ei voi pienentää lämpöä. Jos venttiili on jumittunut melkein kiinni, ei tuo tietysti mitään vaikuta silloin.

                      OneDrive photos, enjoy, share & organize your photos


                      Tuossa kuva vesiventtiilin letkulähdöstä, sisällä näkyy messinkinen kartio joka nyt aukiasennossa eli kartion yläpää reijän puolivälissä. Kiinni ollessaan se painuu vesikanavan tukkeeksi sormen puolelle.

                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Pugistara
                        BTCF Member
                        • Jun 2007
                        • 14
                        • Jämsänkoski

                        #26
                        Originally posted by Esal View Post
                        Vesiventtiilistä kun ottaa sähköliittimen irti niin venttiilin pitäisi olla auki, eli tulee kuumaa ja ei voi pienentää lämpöä. Jos venttiili on jumittunut melkein kiinni, ei tuo tietysti mitään vaikuta silloin.

                        OneDrive photos, enjoy, share & organize your photos


                        Tuossa kuva vesiventtiilin letkulähdöstä, sisällä näkyy messinkinen kartio joka nyt aukiasennossa eli kartion yläpää reijän puolivälissä. Kiinni ollessaan se painuu vesikanavan tukkeeksi sormen puolelle.

                        Kiitos... Täytyy pitää tuo(kin) mielessä...

                        Vika ei tällä kertaa ollut tuo..

                        Originally posted by Lanakt View Post
                        Melkein hävettää myöntää, mutta syynä oli jäähdytysnesteiden joutuminen turhan matalalle tasolle
                        Nyt puhaltaa lämmintä
                        Mulla sama homma... Lisäilin nestettä niin johan puhals taas lämmintä...

                        En tosin tiiä miks ei auto herjannut tuota jäähdytinnesteen tasoa... Voisko olla että ei ollut vielä niin vähissä että rupee mittaristossa vilkkumaan? Eikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä? Edellinen E39 528 valitti ihan joka asiasta tosin siin oli iso ajotietokone.

                        Anyway... Nyt toimii taas.

                        Tuon Webaston sielunelämää en edelleenkään tajua...

                        Tarrat on konepellin alla että moinen hienous löytyy ja kun avaa ovet keskuslukosta ja oottaa hetkisen niin hurina kuuluu bout 10 sek. ja loppuu.

                        Voisko olla niin että kun orkkismankasta tota ei onnistunut säätämään että jos siinä on ollu joku kaukosäädin tms. että se toimii ainoastaan siitä?

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by Pugistara View Post
                          Kiitos... Täytyy pitää tuo(kin) mielessä...

                          Vika ei tällä kertaa ollut tuo..



                          Mulla sama homma... Lisäilin nestettä niin johan puhals taas lämmintä...

                          En tosin tiiä miks ei auto herjannut tuota jäähdytinnesteen tasoa... Voisko olla että ei ollut vielä niin vähissä että rupee mittaristossa vilkkumaan? Eikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä? Edellinen E39 528 valitti ihan joka asiasta tosin siin oli iso ajotietokone.

                          Anyway... Nyt toimii taas.

                          Tuon Webaston sielunelämää en edelleenkään tajua...

                          Tarrat on konepellin alla että moinen hienous löytyy ja kun avaa ovet keskuslukosta ja oottaa hetkisen niin hurina kuuluu bout 10 sek. ja loppuu.

                          Voisko olla niin että kun orkkismankasta tota ei onnistunut säätämään että jos siinä on ollu joku kaukosäädin tms. että se toimii ainoastaan siitä?
                          Siitä webastostasi taitaa olla ohjainkortti rikki jos puhaltelee ovien avauksen jälkeen hetken.

                          Ei pitäisi puhaltaa kuin silloin kun pyydetään tai jos ei ole esilämmittävää mallia niin tarpeeksi kylmällä moottorin käydessä lisälämmittimenä.

                          Comment

                          • MaxSound
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 255
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by Pugistara View Post
                            Eikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä?
                            Jos pieni ajotietokone niin ei herjaa. Nesteen määrälle ei ole anturia.

                            Jos nestehävikki jatkuu, niin todennäköinen vuotopaikka on sitten kannessa kiinni oleva ylävesiletkun muovikoppa Jos ylävesiletkun alla on lohkossa valkeaa pölyä tai koppa on vähääkään kostean näköinen niin selvä tapaus, siitä muovista tulee vanhemmiten semmoista höttöä "pahvia" josta neste tulee läpi

                            Jos vaihdat koppaa, niin hae samalla 38mm sisähalkaisijalla oleva 4mm paksu yleismallin o-rengas, ylävesiletkun orggis O-rengas on varmasti turvonnut pilalle eikä pidä uuden kopan kanssa
                            E39 525DA Touring -01, 540tkm

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎