Miksi järjestelmä ei varoittanut vähentyneestä nestemäärästä ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530Da ei puhalla lämmintä :(
Collapse
X
-
Saman tyylinen häikkä täälläpäässä samanlaisessa autossa mutta lisämysteeriä pukkaa:
Moottorin lämmöt nousevat normaalisti, puhallin ei tosiaan puhalla lämmintä, korkeintaan haaleaa ilmaa. Mutta jos kytken Webaston päälle kaukosäätimestä, niin samantien alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa. Viittaisi johonkin venttiiliin tai ohjuriin...?
Millainen homma tuon vesiventtiilin luokse pääseminen on ja voisiko se olla syypäänä tähän.
Mainittakoon vielä ettei webaston tarvitse antaa käynnistyä, riittää kuin kaukosta painaa virrat päälle vähäksi aikaa, heti tulee lämmintä.BMW 530 xd
Porsche 911
MB C123 230ce
Comment
-
-
Itsellä EGR:n termarin hajotessa kone ei lämminnyt ja siksi puhalsi viileätä. Eli mittari siis pysytteli aika alhaalla. Tuo vikahan on poissuljettavissa helpoiten kun laittaa egr:n termarin vesiletkuun lukkopihdit ja ajaa lenkin, en kuitenkaan usko että tässä on kyse siitä jos koneen lämmöt ovat normaalit.Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...
Nyt:
-E61 530dA M-sport 2006
-Mustang fastback 1965
Ex.
-e39 530dA M-sport 2002
-e91 320dA M-sport 2008
Comment
-
-
Originally posted by HBD View PostSaman tyylinen häikkä täälläpäässä samanlaisessa autossa mutta lisämysteeriä pukkaa:
Moottorin lämmöt nousevat normaalisti, puhallin ei tosiaan puhalla lämmintä, korkeintaan haaleaa ilmaa. Mutta jos kytken Webaston päälle kaukosäätimestä, niin samantien alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa. Viittaisi johonkin venttiiliin tai ohjuriin...?
Millainen homma tuon vesiventtiilin luokse pääseminen on ja voisiko se olla syypäänä tähän.
Mainittakoon vielä ettei webaston tarvitse antaa käynnistyä, riittää kuin kaukosta painaa virrat päälle vähäksi aikaa, heti tulee lämmintä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mulla -00 525d:ssä on vähän samaa ongelmaa. Eli lämmintä rupee kyllä tulemaan mutta vasta pitkällä viiveellä ja moottorin lämmöt nousee normisti ja pysyy kurissa. Kyseessä on webastollinen malli mutta tuolle webastolle ei ole olemassa erillistä kytkintä mistä saisi päälle tai ainakaan se ei toimi. Kaveri kertoi että mankasta saa päälle. Itsellä siis tuo Rverse tason mankku.
Eli missä vika kun ei viittis ens talvena kärvistellä aina pariakymmentä kilsaa lasit huurussa ennenkun alkaa lämmintä tulemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Pugistara View PostMulla -00 525d:ssä on vähän samaa ongelmaa. Eli lämmintä rupee kyllä tulemaan mutta vasta pitkällä viiveellä ja moottorin lämmöt nousee normisti ja pysyy kurissa. Kyseessä on webastollinen malli mutta tuolle webastolle ei ole olemassa erillistä kytkintä mistä saisi päälle tai ainakaan se ei toimi. Kaveri kertoi että mankasta saa päälle. Itsellä siis tuo Rverse tason mankku.
Eli missä vika kun ei viittis ens talvena kärvistellä aina pariakymmentä kilsaa lasit huurussa ennenkun alkaa lämmintä tulemaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKoodauta se webasto esilämmittimeksi (ellei ole jo), niin saat webaston ajastettua ja laitettua suoraan päälle tarvittaessa soittimesta. Joku foorumilainen sielläpäin voi sen koodata.
Nyt tuo lämpöongelma on pahentunut ja lämmintä ei tuu ku vasta jossain 3000rpm kohilla Eli mikäköhän tossa on vikana. Kävin lisäilemässä jäähdytinnestettä jo kun oli pinta aika alhaalla eli huomenna näkee sitten auttoiko yhtään.
Comment
-
-
Originally posted by Pugistara View PostTuo saattaisi olla syy meikäläisenkin 525d ongelmiin. Kysymys kuuluu:
Miten tuon vian voi todentaa ja miten korjata?
Tuossa kuva vesiventtiilin letkulähdöstä, sisällä näkyy messinkinen kartio joka nyt aukiasennossa eli kartion yläpää reijän puolivälissä. Kiinni ollessaan se painuu vesikanavan tukkeeksi sormen puolelle.
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostVesiventtiilistä kun ottaa sähköliittimen irti niin venttiilin pitäisi olla auki, eli tulee kuumaa ja ei voi pienentää lämpöä. Jos venttiili on jumittunut melkein kiinni, ei tuo tietysti mitään vaikuta silloin.
Tuossa kuva vesiventtiilin letkulähdöstä, sisällä näkyy messinkinen kartio joka nyt aukiasennossa eli kartion yläpää reijän puolivälissä. Kiinni ollessaan se painuu vesikanavan tukkeeksi sormen puolelle.
Vika ei tällä kertaa ollut tuo..
Originally posted by Lanakt View PostMelkein hävettää myöntää, mutta syynä oli jäähdytysnesteiden joutuminen turhan matalalle tasolle
Nyt puhaltaa lämmintä
En tosin tiiä miks ei auto herjannut tuota jäähdytinnesteen tasoa... Voisko olla että ei ollut vielä niin vähissä että rupee mittaristossa vilkkumaan? Eikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä? Edellinen E39 528 valitti ihan joka asiasta tosin siin oli iso ajotietokone.
Anyway... Nyt toimii taas.
Tuon Webaston sielunelämää en edelleenkään tajua...
Tarrat on konepellin alla että moinen hienous löytyy ja kun avaa ovet keskuslukosta ja oottaa hetkisen niin hurina kuuluu bout 10 sek. ja loppuu.
Voisko olla niin että kun orkkismankasta tota ei onnistunut säätämään että jos siinä on ollu joku kaukosäädin tms. että se toimii ainoastaan siitä?
Comment
-
-
Originally posted by Pugistara View PostKiitos... Täytyy pitää tuo(kin) mielessä...
Vika ei tällä kertaa ollut tuo..
Mulla sama homma... Lisäilin nestettä niin johan puhals taas lämmintä...
En tosin tiiä miks ei auto herjannut tuota jäähdytinnesteen tasoa... Voisko olla että ei ollut vielä niin vähissä että rupee mittaristossa vilkkumaan? Eikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä? Edellinen E39 528 valitti ihan joka asiasta tosin siin oli iso ajotietokone.
Anyway... Nyt toimii taas.
Tuon Webaston sielunelämää en edelleenkään tajua...
Tarrat on konepellin alla että moinen hienous löytyy ja kun avaa ovet keskuslukosta ja oottaa hetkisen niin hurina kuuluu bout 10 sek. ja loppuu.
Voisko olla niin että kun orkkismankasta tota ei onnistunut säätämään että jos siinä on ollu joku kaukosäädin tms. että se toimii ainoastaan siitä?
Ei pitäisi puhaltaa kuin silloin kun pyydetään tai jos ei ole esilämmittävää mallia niin tarpeeksi kylmällä moottorin käydessä lisälämmittimenä.
Comment
-
-
Originally posted by Pugistara View PostEikös tommosen -00 525d:n pitäis kuitenkin herjata jos jäähdytinnesteet vähissä?
Jos nestehävikki jatkuu, niin todennäköinen vuotopaikka on sitten kannessa kiinni oleva ylävesiletkun muovikoppaJos ylävesiletkun alla on lohkossa valkeaa pölyä tai koppa on vähääkään kostean näköinen niin selvä tapaus, siitä muovista tulee vanhemmiten semmoista höttöä "pahvia" josta neste tulee läpi
Jos vaihdat koppaa, niin hae samalla 38mm sisähalkaisijalla oleva 4mm paksu yleismallin o-rengas, ylävesiletkun orggis O-rengas on varmasti turvonnut pilalle eikä pidä uuden kopan kanssaE39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
Comment