Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 "siili"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jace74
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 4

    E39 "siili"

    Viime aikoina on sitten ruvennut auto kiukuttelemaan ihan tarpeeksi...
    Lämmityslaite toimii silloin kun sitä huvittaa. Välillä se toimii ihan normaalisti jopa viikonkin ja taas välillä se ei toimi lainkaan. Aikani kun täällä etsiskelin niin tulin siihen tulokseen että voisi olla tämä paljon puhuttu "siili" paskana. Onko Turussa metroauto ainoa paikka jossa pääsee rahoistaan eroon jos haluan kyseisen uuden osan. Niin ja mitäs mieltä te viisammat olette tästä itse tehdystä diagnoosista? Vai löytyykö jotain muuta vikaa kenties:think
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    todennäköisesti siili rikki, taitaa olla n.90€ uusi ja vaihto on ehkä 10min homma parkkipaikalla tehtynä.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Minulla puhallin nopeus heittelehti,siilin vaihdolla asia korjaantui.

      Comment

      • Tontsa
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 201
        • Uusimaa

        #4
        Pari päivää sitten hain motonetistä 79€. Oli huuli pyöreenä kun puhuin ilmastoinnin siilistä, itse vilkaisin ja oli etuvastuksen nimellä.
        Audi S3 -07

        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Tontsa View Post
          Pari päivää sitten hain motonetistä 79€. Oli huuli pyöreenä kun puhuin ilmastoinnin siilistä, itse vilkaisin ja oli etuvastuksen nimellä.
          vastus nimellä joo mutta näyttää siililtä siitä nimi...moni ongelma on useasti korjaantunut vastuksen uusimisella automaatti ilmastoiduissa malleissa
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #6
            Lainaan ketjua ja kysyn tietääkö joku miksi automaatti-ilmastointi nostaa puhallinnopeuden heti kylmällä koneella, eikä odota, että moottori ehtisi lämmetä hiukan? Siili vaihdettu.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • JuRi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 147
              • Kotka

              #7
              On samanlaisia ongelmia puhaltimen kanssa kun ketjun aloittajalla. Paitsi että auto on e-34 91 automaatti-ilmastoinnilla. Onko tuo vastaava "siili" minun autossani "miekka"?. Mikäköhän arvoinen se miekka mahtaa olla?.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by mikron View Post
                Lainaan ketjua ja kysyn tietääkö joku miksi automaatti-ilmastointi nostaa puhallinnopeuden heti kylmällä koneella, eikä odota, että moottori ehtisi lämmetä hiukan? Siili vaihdettu.
                Mulla se nostaa vasta kun hiukan lämmennyt...

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by mikron View Post
                  Lainaan ketjua ja kysyn tietääkö joku miksi automaatti-ilmastointi nostaa puhallinnopeuden heti kylmällä koneella, eikä odota, että moottori ehtisi lämmetä hiukan? Siili vaihdettu.
                  Joku lämpötila-anturi rikki. (sisä, ulko, moottori)
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • bmw e34
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 633
                    • raahe

                    #10
                    Originally posted by JuRi View Post
                    On samanlaisia ongelmia puhaltimen kanssa kun ketjun aloittajalla. Paitsi että auto on e-34 91 automaatti-ilmastoinnilla. Onko tuo vastaava "siili" minun autossani "miekka"?. Mikäköhän arvoinen se miekka mahtaa olla?.
                    sehän on juurikin se. 1990 aikoihin se miekka muuttui ihan tavalliseksi vastuksiksi, search: lla, samoin kuin alla olevasta linkistä löytyy tarkennusta asiaan.
                    sitä miekkaa ei kannata ostaa uutta koska sieltä on yleensä kyrvähtänyt 1 tai 2 komponenttia. MOSFET: jä taisivat olla ja olikohan niissä vielä sellainen jippo että originaalia osaa ei enää valmisteta vaan siihen pitää laittaa vastaava korvikeosa joka taas selviää esim. elektroniikkaliikken datalehdistä jos ei itse osaa/viitsi selvittää asiaa.

                    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


                    ylläolevassa linkissä on kädestä pitäen -ohjeet tuon osan vaihtoon.

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mulla se nostaa vasta kun hiukan lämmennyt...
                      No niin minullakin ennen, mutta nyt nostaa heti kylmällä koneella.
                      Originally posted by 525TDS Touring View Post
                      Joku lämpötila-anturi rikki. (sisä, ulko, moottori)
                      Mistähän saisi selville mikä noista? Juuri luettiin vikakoodit, eikä sieltä ainakaan löytynyt mitään herjoja. Missä noita lämpöantureita autossa tarkalleen on?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by mikron View Post
                        No niin minullakin ennen, mutta nyt nostaa heti kylmällä koneella.


                        Mistähän saisi selville mikä noista? Juuri luettiin vikakoodit, eikä sieltä ainakaan löytynyt mitään herjoja. Missä noita lämpöantureita autossa tarkalleen on?
                        Anturien toiminta helppo tarkistaa, moottorin lämpöanturin näet mittaristosta kuten myös ajotietokeen ilmoittamana ulko läpötilaan verraten ja sisäilman anturi ei tekemisissä tuon ongelman kanssa ollenkaan... Et sillee
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          #13
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Anturien toiminta helppo tarkistaa, moottorin lämpöanturin näet mittaristosta kuten myös ajotietokeen ilmoittamana ulko läpötilaan verraten ja sisäilman anturi ei tekemisissä tuon ongelman kanssa ollenkaan... Et sillee
                          Moottorin lämpömittari ainakin toimii normaalisti kuten myös ulkolämpömittari. Eli moottorin- ja ulkoilmalämpöanturin toiminnassa ei pitäisi olla vikaa. Mikäköhän sen puhaltimen kierrokset nostaa ennen aikojaan? :think
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by mikron View Post
                            Moottorin lämpömittari ainakin toimii normaalisti kuten myös ulkolämpömittari. Eli moottorin- ja ulkoilmalämpöanturin toiminnassa ei pitäisi olla vikaa. Mikäköhän sen puhaltimen kierrokset nostaa ennen aikojaan? :think
                            Onko kellää kaverillasi samanlaista ilmastointia? Jos on niin lainaas koko ohjain hässäkkää ja testaa onko vika siinä
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • jyrbba69
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2394
                              • Kouvola

                              #15
                              Onkos toi motonetin:

                              E39 Esivastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8656 79.90 ???

                              tämä paljon puhuttu siili? Kun itelläkin _taas_ kerran akku tyhjänä ja piti tsygää töihin, kävi vituttaa sen verta et haen uuden nyt. Pitäisi saada tänään...

                              -Jyri
                              2015 AMG GTS
                              -----------------------------

                              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎