Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 "siili"

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 201
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Onkos toi motonetin:

    E39 Esivastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8656 79.90 ???

    tämä paljon puhuttu siili? Kun itelläkin _taas_ kerran akku tyhjänä ja piti tsygää töihin, kävi vituttaa sen verta et haen uuden nyt. Pitäisi saada tänään...

    -Jyri
    Ainakin nimi ja hinta täsmää
    Audi S3 -07

    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

    Comment

    • Mikhou
      BTCF Member
      • May 2009
      • 327
      • Lahti

      #17
      Lämmitysl vastus BMW-E3948-8656E39 Esivastus (ei taakse) [1995 - 2003]59.90 €.

      Missäs tää sijaitsee ?
      E53 X3 3.0sd -07

      ex:
      E87 120d -06
      E46 m3 -01
      E39 535i -98
      E36 318 cabriolet -96

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #18
        Puhaltimen etuvastus eli "siili" sijaitsee hanttarin jalkotilassa olevan verhouksen takana. Verhous on keskikonsolin sivuverhous. Verhous on yhdellä ruuvilla kiinni ja yhdellä rautakiinnikkeellä. Siellä takana on vastus puhallinkotelos. Lähtee aika helposti irti. Kannattaa kattoo liittimet ettei oo johto poikki tai hapettumia.

        Comment

        • tom.n.
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 3
          • Hämeenlinna

          #19
          siili ?

          Nyt tarvittaisiin viisaita neuvoja. Auto on E39 525tds automaatti-ilmastoinnilla,
          valmistunut tehtaalta 12/99. Oheisessa kuvassa lienee "siili" ? (vikana on että puhallin alkoi toimia vain neljällä hitaimmalla nopeudella ja nyt ei enää ollenkaan) Tämän siillin löysin etumatkustajan puolelta keskikonsolin etusivupahvin takaa. Se on kiinnitetty kahdella ruuvilla lämmityslaitteen koteloon. Siihen tulee viisinapainen pistoke. Joku on vihjannut, että vaihtotyö kestää noin vartin ! Ongelmana vain on se että ruuvien kannat ovat kuljettajan puolella eli niihin pääsee todennäköisesti käsiksi vasta kun on purkanut koko perskeleen lämmityslaitteen kotelon irralleen, vai ?
          Attached Files

          Comment

          • koma
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 55
            • Juupajoki/Tampere

            #20
            Originally posted by tom.n. View Post
            Nyt tarvittaisiin viisaita neuvoja. Auto on E39 525tds automaatti-ilmastoinnilla,
            valmistunut tehtaalta 12/99. Oheisessa kuvassa lienee "siili" ? (vikana on että puhallin alkoi toimia vain neljällä hitaimmalla nopeudella ja nyt ei enää ollenkaan) Tämän siillin löysin etumatkustajan puolelta keskikonsolin etusivupahvin takaa. Se on kiinnitetty kahdella ruuvilla lämmityslaitteen koteloon. Siihen tulee viisinapainen pistoke. Joku on vihjannut, että vaihtotyö kestää noin vartin ! Ongelmana vain on se että ruuvien kannat ovat kuljettajan puolella eli niihin pääsee todennäköisesti käsiksi vasta kun on purkanut koko perskeleen lämmityslaitteen kotelon irralleen, vai ?
            Ei siinä mitään ruuveja ole,noi mustat on vain ohjuritappeja ja siili lähtee irti vääntämällä tuota yläreunassa olevaa muoviliparetta ylöspäin ja vetää siilen ulos

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by tom.n. View Post
              Nyt tarvittaisiin viisaita neuvoja. Auto on E39 525tds automaatti-ilmastoinnilla,
              valmistunut tehtaalta 12/99. Oheisessa kuvassa lienee "siili" ? (vikana on että puhallin alkoi toimia vain neljällä hitaimmalla nopeudella ja nyt ei enää ollenkaan) Tämän siillin löysin etumatkustajan puolelta keskikonsolin etusivupahvin takaa. Se on kiinnitetty kahdella ruuvilla lämmityslaitteen koteloon. Siihen tulee viisinapainen pistoke. Joku on vihjannut, että vaihtotyö kestää noin vartin ! Ongelmana vain on se että ruuvien kannat ovat kuljettajan puolella eli niihin pääsee todennäköisesti käsiksi vasta kun on purkanut koko perskeleen lämmityslaitteen kotelon irralleen, vai ?
              Kuten yllä mainittu ei ole ruuveilla kiinni, mutta siinä on musta muoviklipsi, jota pitää painaa, että sen siilin saa vedettyä ulos. Ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=143393
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • tom.n.
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 3
                • Hämeenlinna

                #22
                Kiitos ohjeesta. Haen seuraavaksi silmälasit niin erottuu ohjuritapit ruuveista.
                Siili oli tosiaan kuollut ja vaihdon jälkeen puhallin toimii normaalisti. Ja vaihto kävi nopeasti kun tiesi mitä tekee.

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎