Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onkohan kukaan tehnyt E39 + S54B32?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

Originally posted by Ileee View Post
    Olen itse miettinyt ihan täsmälleen samaa asiaa ja täsmälleen samoin perustein. Siis E39 + S54.
    Oho, nythän meitä on jo kaksi.

Osin tässä vaikuttaa myös se, että minusta olisi ollut hienoa, jos BMW olisi jatkanut E34 M5:n perinteitä suora-6-moottorisella tehomallilla. Muistan hyvin kun joskus lukiolaisena kävin kuolaamassa silloin uutta E34 M5:sta liikkessä, ja hienoa siinä oli nimenomaan se suorituskyky suhteessa siihen, että kyseessä ei ollut mikään tavallinen "monsteri-V8 vaihdettu perheauton pellin alle" -ratkaisu. Tältä pohjalta ajateltuna toki moottorin pitäisi olla lähinnä 4-litrainen, eikä S54:n tapaan 3.2, mutta nyt kun downsizing on pop muutenkin niin tuohan on vain loogista kehitystä.

Ei kai tässä auta kuin odotella vajaa 10 vuotta että S54:n hinnat alkaa olla kohdillaan ja tuo nykyinen moottori loppuun ajettu. Sitten on varmaan joku sähköauto käyttiksenä niin ei haittaa vaikka projekti ottais vähän aikaakin.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 19-08-2008, 10:50.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

Originally posted by Ileee View Post
      Olen itse miettinyt ihan täsmälleen samaa asiaa ja täsmälleen samoin perustein. Siis E39 + S54.
      Rivikuutonen on minusta yksinkertaisesti ehdottoman hieno moottori ja S54 on niistä hienoimpia. E39 on ehdottoman hieno kori mutta kaikki tehokkaat mallit ovat v -moottorilla. Eihän tässä konversiossa ole yhtikäs mitään järkeä, se on totta.

Rivikuutosen äänet...
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Oho, nythän meitä on jo kaksi.

Osin tässä vaikuttaa myös se, että minusta olisi ollut hienoa, jos BMW olisi jatkanut E34 M5:n perinteitä suora-6-moottorisella tehomallilla. Muistan hyvin kun joskus lukiolaisena kävin kuolaamassa silloin uutta E34 M5:sta liikkessä, ja hienoa siinä oli nimenomaan se suorituskyky suhteessa siihen, että kyseessä ei ollut mikään tavallinen "monsteri-V8 vaihdettu perheauton pellin alle" -ratkaisu. Tältä pohjalta ajateltuna toki moottorin pitäisi olla lähinnä 4-litrainen, eikä S54:n tapaan 3.2, mutta nyt kun downsizing on pop muutenkin niin tuohan on vain loogista kehitystä.
      Voi pojat. Kasin ku omistatte niin voin vannoa ettei niitä kutosen ääniä tule ikimaailmassa ikävä
      E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

Working...
      X