Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    e39 528i ongelmaa..

    Joo, elikkäs vaihtelin vkonloppuna tämän osa nro. 3, kun oli kirjaimellisesti halki/poikki kokonaan.


    Vaihdon jälkeen kävin heittämässä koeajolenkin ja kaikki tuntui toimivan niinkuin pitääkin. Ensimmäisenä tosin kiinnitin huomiota siihen, kun käynnistin moottorin ensimmäistä kertaa, niin kierrokset pomppasivat jonnekin 2000 ja siitä sitten laski hiljalleen normaaliin. Noh, kävin heittämässä lenkin ja kaikki tuntui toimivan ok, mm. alavääntöä tuli mielestäni lisää ja yläkierroksilla auto ei enää tuntunut "tukehtuvan."

    Seuraavana aamuna, eli tänään lähdin sitten liikenteeseen ja seuraavat ongelmat ilmeni, kierrokset hummaavat 1000 ja 2000 kierrosten välissä. Joka kerta kun painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset laskee aluksi vähän alle 1000 ja sitten pomppaa jonnekin 1500 ja siinä hetken hummailee ja palaa takaisin normaaleille tyhjäkäynti kierroksille. Tätähän tämä ei siis tehnyt ennen kuin vaihdoin tuon ehjään osaan, vaikka entinen oli halki lähes koko putken ympärysmatkalta. Tosiaan joka käynnistyksen yhteydessä kierrokset siis pomppaavat sinne 2000 ja jää hummaamaan hetkeksi ja sitten "hitaaaaaaaaasti" laskeutuu takas tyhjäkäynnille. Eli mikäs meni vikaan? Kattelin, et kaikki letkut ym. liittimet tuli laitettua kunnolla kiinni, mitä tuli käytettyä irtikin. Auttakaahan tietävimmät..
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Ekaksi tulee mieleen, että säädät on nyt vituillaan, mutta onko se edes mahdollista? Akku irti hetkeksi ja sitten taas ajoa niin moottorin ohjaus oppii tavoille.

    Viisaammat kertokoon oman kantansa.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Onhan tuo tyhjäkäyntimoottorin letku 9, kunnolla kiinni kuten muutkin letkut? Toi boxin opetus uusille tavoille ois kans hyvä kokeilla, muuttuu meinaa moottorin luonne melko paljo.
      ...

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by reddewil View Post
        Onhan tuo tyhjäkäyntimoottorin letku 9, kunnolla kiinni kuten muutkin letkut? Toi boxin opetus uusille tavoille ois kans hyvä kokeilla, muuttuu meinaa moottorin luonne melko paljo.
        Kyllä se mun mielestä on kiinni niinkuin pitääkin, tarkastan sen huomenna kun kerkiän vielä. Mitä tarkoitat tuolla boxin opetuksella? On meikäläiselle meinaa vielä aika hepreaa nämä e39:sin salat. Auttaisikohan tuo akunkengän irroittaminen yhtään?
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by Leba View Post
          On meikäläiselle meinaa vielä aika hepreaa nämä e39:sin salat. Auttaisikohan tuo akunkengän irroittaminen yhtään?
          Kokeile, halpaa ja helppoa Ihan normaali ajoa, oppii uudelleen seokset ja niin eespäin... Kun tuo kumi torvi ollut rikki jo hetken niin saattaa olla metsässä säädöt.

          Ihan samat jutut jo e32/34/36 ajoista...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎