Joo, elikkäs vaihtelin vkonloppuna tämän osa nro. 3, kun oli kirjaimellisesti halki/poikki kokonaan.
Vaihdon jälkeen kävin heittämässä koeajolenkin ja kaikki tuntui toimivan niinkuin pitääkin. Ensimmäisenä tosin kiinnitin huomiota siihen, kun käynnistin moottorin ensimmäistä kertaa, niin kierrokset pomppasivat jonnekin 2000 ja siitä sitten laski hiljalleen normaaliin. Noh, kävin heittämässä lenkin ja kaikki tuntui toimivan ok, mm. alavääntöä tuli mielestäni lisää ja yläkierroksilla auto ei enää tuntunut "tukehtuvan."
Seuraavana aamuna, eli tänään lähdin sitten liikenteeseen ja seuraavat ongelmat ilmeni, kierrokset hummaavat 1000 ja 2000 kierrosten välissä. Joka kerta kun painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset laskee aluksi vähän alle 1000 ja sitten pomppaa jonnekin 1500 ja siinä hetken hummailee ja palaa takaisin normaaleille tyhjäkäynti kierroksille. Tätähän tämä ei siis tehnyt ennen kuin vaihdoin tuon ehjään osaan, vaikka entinen oli halki lähes koko putken ympärysmatkalta. Tosiaan joka käynnistyksen yhteydessä kierrokset siis pomppaavat sinne 2000 ja jää hummaamaan hetkeksi ja sitten "hitaaaaaaaaasti" laskeutuu takas tyhjäkäynnille. Eli mikäs meni vikaan? Kattelin, et kaikki letkut ym. liittimet tuli laitettua kunnolla kiinni, mitä tuli käytettyä irtikin. Auttakaahan tietävimmät..
Vaihdon jälkeen kävin heittämässä koeajolenkin ja kaikki tuntui toimivan niinkuin pitääkin. Ensimmäisenä tosin kiinnitin huomiota siihen, kun käynnistin moottorin ensimmäistä kertaa, niin kierrokset pomppasivat jonnekin 2000 ja siitä sitten laski hiljalleen normaaliin. Noh, kävin heittämässä lenkin ja kaikki tuntui toimivan ok, mm. alavääntöä tuli mielestäni lisää ja yläkierroksilla auto ei enää tuntunut "tukehtuvan."
Seuraavana aamuna, eli tänään lähdin sitten liikenteeseen ja seuraavat ongelmat ilmeni, kierrokset hummaavat 1000 ja 2000 kierrosten välissä. Joka kerta kun painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset laskee aluksi vähän alle 1000 ja sitten pomppaa jonnekin 1500 ja siinä hetken hummailee ja palaa takaisin normaaleille tyhjäkäynti kierroksille. Tätähän tämä ei siis tehnyt ennen kuin vaihdoin tuon ehjään osaan, vaikka entinen oli halki lähes koko putken ympärysmatkalta. Tosiaan joka käynnistyksen yhteydessä kierrokset siis pomppaavat sinne 2000 ja jää hummaamaan hetkeksi ja sitten "hitaaaaaaaaasti" laskeutuu takas tyhjäkäynnille. Eli mikäs meni vikaan? Kattelin, et kaikki letkut ym. liittimet tuli laitettua kunnolla kiinni, mitä tuli käytettyä irtikin. Auttakaahan tietävimmät..
Comment