Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Webaston polttoainepumpun sijainti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaymz
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 178
    • Kuopio

    #16
    Käytettyä laitetta ei taida löytyä joten vaihtoehdot jäänevät valitettavasti aika vähiin.

    Paikallinen autosähköliike, joka testasi myös webastoni, ehdotti seuraavaa: Vaihdetaan jälkiasennusaivot ja muutetaan ohjaus erilliselle kellolle. Kytketään kello niin että se osaa laittaa sisäpuhaltimenkin puhaltamaan.

    Etuina tässä olisi huoltopaikkojen lisääntyminen, kun ei tarvitse enää bmw:n merkkihuollossa korjauttaa ja -20c pakkasrajan poistuminen.

    Hintaa osille ja muutostyölle tulisi noin 800e. Vai olisiko järkevämpää ostaa merkkitiskiltä vaan se uusi weba(mitä se sitten maksaakaan)?
    ex. -01 530d man
    ex. -92 audi s2 coupe

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #17
      Originally posted by Jaymz View Post
      Käytettyä laitetta ei taida löytyä joten vaihtoehdot jäänevät valitettavasti aika vähiin.

      Paikallinen autosähköliike, joka testasi myös webastoni, ehdotti seuraavaa: Vaihdetaan jälkiasennusaivot ja muutetaan ohjaus erilliselle kellolle. Kytketään kello niin että se osaa laittaa sisäpuhaltimenkin puhaltamaan.

      Etuina tässä olisi huoltopaikkojen lisääntyminen, kun ei tarvitse enää bmw:n merkkihuollossa korjauttaa ja -20c pakkasrajan poistuminen.

      Hintaa osille ja muutostyölle tulisi noin 800e. Vai olisiko järkevämpää ostaa merkkitiskiltä vaan se uusi weba(mitä se sitten maksaakaan)?
      Ja montako kertaa tämä on täälläkin todettu, että mitään -20c rajaa ei ole!!! Itsekin olen tuon testannut kun alle -30c pakkasella weba kävi hyvin...

      Itse ostin ebaysta 2003:sta otetun weba, hinta noin 220e...testaamatta vielä, mutta näyttäisi hyväkuntoiselta.

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        #18
        Originally posted by Kähmy View Post
        Ja montako kertaa tämä on täälläkin todettu, että mitään -20c rajaa ei ole!!! Itsekin olen tuon testannut kun alle -30c pakkasella weba kävi hyvin...

        Itse ostin ebaysta 2003:sta otetun weba, hinta noin 220e...testaamatta vielä, mutta näyttäisi hyväkuntoiselta.

        -Kähmy
        Päivitetään sen verran, että eilen laitettiin tuo nahkahousun weba kiinni ja hyvin toimii

        -Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • Jaymz
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 178
          • Kuopio

          #19
          Noniin, nyt toimii! Kaveri joka ymmärtää enemmän elektroniikan päälle tutkiskeli ohjauselektroniikkaa ja löysikin sieltä kaksi viallista komponenttia.

          Hehkun "ohjauksessa" oli fetti ja joku virranrajoitusvastus palaneet. Ei ihme sillä aika kuumana käy tuo koko laite kun laittaa pöhisemään. Tosi typerästi siinä samassa paketissa se elekroniikka. Olisi erillään jossain niin varmasti kestäisi kauemmin kun ei niin kuumassa tartteisi sen työskennellä.

          Saas nähä mikä pettää webastossa/bemussa seuraavaksi.
          ex. -01 530d man
          ex. -92 audi s2 coupe

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Jaymz View Post
            Noniin, nyt toimii! Kaveri joka ymmärtää enemmän elektroniikan päälle tutkiskeli ohjauselektroniikkaa ja löysikin sieltä kaksi viallista komponenttia.

            Hehkun "ohjauksessa" oli fetti ja joku virranrajoitusvastus palaneet. Ei ihme sillä aika kuumana käy tuo koko laite kun laittaa pöhisemään. Tosi typerästi siinä samassa paketissa se elekroniikka. Olisi erillään jossain niin varmasti kestäisi kauemmin kun ei niin kuumassa tartteisi sen työskennellä.
            Hyvä kun tuli kuntoon. Tuo hehkun ohjaus on ainut, jossa FET on normaali jaloilla (BTS141) ja varsin helposti vaihdettavissa, muut ovat mukavasti pintaliitosmallia.

            Kuumuuden suhteen Weban ohjainkortin paikka vaikuttaa kyllä hieman huonosti suunnitellulta. Tuota voisi itse hieman tuunata. Rungon ja ohjainkortin väliin voisi laittaa eristeeksi ohuen kerroksen huopaa muuten kuin lämpötilaelementin kohouman osalta. Hifi-versiossa kotelon kattoon modataan jäähdytyssiili, joka johtaa eristetystä tilasta ylimääräisen lämmön pois.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • stokenator
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 46
              • Porvoo

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tuo hehkun ohjaus on ainut, jossa FET on normaali jaloilla (BTS141) ja varsin helposti vaihdettavissa, muut ovat mukavasti pintaliitosmallia.
              Mistähän nuita FETtejä saa ostettua? Itsellä todennäköisesti sama osa paskana. Koittanu katella nuita elektroniikkaosien verkkokauppoja, mutten oo vielä mistää löytäny... Tai sitte en oo vaan osannu oikealla hakusanalla hakea (ei oo niin tuo elektroniikka hallussa).
              E46 320d -99

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Liippaako yhtään läheltä tuo viestin loppuosa? KLIK

                PA-pumpun voi kyllä testata antamalla hetkellisesti pumpun navoille jännitteen, naksahtaa ja sylkäisee polttoainetta.
                Elikkä se ei siis pumppaa koko ajan jos antaa suoraa napoihin virtaa, eli tuleeko virta jotenki sykleissä pumpulle?




                ps:
                vai pitääkö virta sanan paikalla käyttää sanaa jännite kun ei termeistä ole oikein perillä, sähkö mikä sähkö.
                Last edited by Masatus; 14-09-2010, 22:24.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Originally posted by Masatus View Post
                  Elikkä se ei siis pumppaa koko ajan jos antaa suoraa napoihin virtaa, eli tuleeko virta jotenki sylkleissä pumpulle?




                  ps:vai pitääkö virta sanan paikalla käyttää sanaa jännite kun ei termeistä ole oikein perillä, sähkö mikä sähkö.
                  Joo, eli syklien tiheys määrää polttoaineen määrän.

                  sano vaan reilusti että sähköä annoit
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎