Kulkuvälineenä siis E39 523iA 99 M52TU. Elikä tuli nyt ekaa kertaa katsottua mitä tietoa salavalikoista löytyy ja hämmennystä herätti seuraavat asiat.
Akkujännite moottori sammutettuna virrat kytkettynä oli noin 11.3V, ajossa näytti 13.6V eli lataus tuntuu toimivan mutta alkaako akku olla sökönä? Startatessa saatoi mennä jopa 7V:iin hetkeksi.
Toinen ihmellisyys oli öljyn lämpötila, näytti -48...123 C välillä rajusti kokoajan vaihdellen, kiihdyttäessä vähän aikaa n. 90-100 C mutta kun ei painanut kaasua ollenkaan niin meni n. -48 C.
Missäköhän öljyn läpötila-anturi mahtaa sijaita ja käyttäköhön moottorinohjauselektroniikka tätä tietoa jotenkin hyväkseen?
Akkujännite moottori sammutettuna virrat kytkettynä oli noin 11.3V, ajossa näytti 13.6V eli lataus tuntuu toimivan mutta alkaako akku olla sökönä? Startatessa saatoi mennä jopa 7V:iin hetkeksi.
Toinen ihmellisyys oli öljyn lämpötila, näytti -48...123 C välillä rajusti kokoajan vaihdellen, kiihdyttäessä vähän aikaa n. 90-100 C mutta kun ei painanut kaasua ollenkaan niin meni n. -48 C.
Missäköhän öljyn läpötila-anturi mahtaa sijaita ja käyttäköhön moottorinohjauselektroniikka tätä tietoa jotenkin hyväkseen?
Comment