Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d -01 nykii tasakaasulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ksairan
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 35
    • Jakokoski

    520d -01 nykii tasakaasulla

    Tasakaasulla silloin kun koneella ei ole kuormaa juuri lainkaan esim. tasaisessa matka-ajossa kierrosten 1000-2500 välillä auto nykii ihan kuin ei saisi polttoainetta tai ilmaa olisi joukossa. Aluksi nykäisi silloin tällöin ja nykyisin aika usein ja kun aloittaa ryytää pitkän ajan. Asia korjaantuu antamalla kuormaa koneelle kaasua hiukan lisäämällä, palaa kuitenkin ryytämään hetken kuluttua. Vaihdettu polttoainesuodatin, ahtopainetunnistin kautta polttoaine anturi imusarjan päästä, siirtopumppu tankista ja ilmamassamittari. Merkkiliikkeen varaosatiskin mukaan 520d mallissa ei ole välillä siirtopumppua, pitäneekö paikkansa. Onko jossain välillä esim sihtiä tai suodatinta muualla kuin pääpolttoainesuodatin. Vikakoodeja ei löytynyt koodien luvussa. Auto menossa 27.12 merkkiliikkeeseen tutkittavaksi mutta kun ei oikein ole luottoa tuohon merkkiliikkeen asiantuntemukseen. Viimeksi olisivat vaihtaneet turbon kun tuo ahtopainetunnistin oli rikki. Jos siellä on ilmaa polttoaineen seassa ja se tulisi esiin vain tasakaasulla niin missähän ne potentiaaliset vuotokohdat voisivat sijaita. Ja voiko siitä ilmavuodosta jotenkin varmistua. Syöttöpumppuvikakin todennäköisesti ainakin muidenkokemuksien mukaan lopettaisi matkan kerralla.
    EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Kuulostaisi rail-pressure sensor vialta, löytyy rail putken päästä, koneen ja tulipellin välistä näkyy piuhat. Vika voi myös olla siinä pistokkeessa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • ksairan
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 35
      • Jakokoski

      #3
      Onkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.
      EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by ksairan View Post
        Onkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.
        Totta joo, vanha konehan siinä onkin. Sitten en osaa kyllä sanoa kun ei ole kokemusta kyseisestä mallista.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Sakemanneri
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 19

          #5
          Tuliko

          tämä kuntoon?

          Täällä 100% samat oireet lämpimällä mosalla...

          Comment

          • Reheat
            Newbiemmer
            • Aug 2008
            • 3

            #6
            Täällä samaa vikaa, nikottelu alkaa vasta koneen päästyä pois siniseltä, tai viimeistään kunnolla lämmettyä. Nykiminen pahinta tuossa 2k kierrosten kohalla ja pikkukaasulla, muutenkin nuhaisen oloinen 1500-2500 kierroksilla.

            Comment

            • -JvH-
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 55
              • Oulu

              #7
              Onkos tähän kellään löytynyt ratkaisua?? Itse hain lauantaina myöskin -01 520D touringin ja nyt huomannut että matka-ajossa tasakaasulla yrittää hiukan nykiä..
              Nykyinen:
              BMW 323CI Cabriolet E46

              Comment

              • toopi
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 9
                • kajaani

                #8
                mulla sama homma 525 tds koneessa vm97 mutta mulla ei edes lähe enää läpimänä käyntiin kuin työntämällä.. mutta kun käymään saa niin käy nätisti kyseistä nykimistä lukuunottamatta

                Comment

                • Mikkomies84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1055
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Onko tähän vieläkään kukaan löytänyt ratkaisua? Huomasin omassani myös samantyyppistä vikaa, aavistuksen kuin tyhjäkäynnillä painaa kaasua ja pitää paikoillaan tuhannen kierroksen tienoilla, käynti heittelee reilusti, tavallaan kun kaasu pumppaisi.

                  Cruisessa on myös samaa taipumusta, kiihdyttelee/hidastelee miten sattuu ja pois päältäkin kytkeytyy joskus. Liittyy aikalailla varmasti samaan juttuun tämä.

                  Huoltokirjan mukaan oli just pari tuhatta km sitten ahtopaineanturi vaihdettu, varmaankin tähän liittyen.

                  Kunhan inpan johto jostain kaukomailta saapuu niin jos asioihin saa selvyyttä.

                  Comment

                  • Mikkomies84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1055
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Itse asiassa en enää saanut toistettua tuota kierrosten seilailua vaikka kuinka yritin, kylmänä eikä kuumana. MAF tuli putsattua ja sen jälkeen ei ole tehnyt, sattumaa vai tuostako johtui. :think

                    Cruise toki ei toimi kuin satunnaisesti.

                    Comment

                    • Jakuza
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 516
                      • Brisbane

                      #11
                      Onko näihin oireisiin löytynyt syitä? Itsellä on ruvennut myös 520d -01 nykimään tasakaasulla. Yleensä juurikin lämpöisellä koneella ja matalilla kierroksilla kevyellä tasakaasulla ajettaessa.

                      Threadeja löytyi useampiakin, mutta oikeastaan missään ei selkeästi oltu tultu mihinkään johtopäätökseen. Jossain tapauksissa oli ollut turbo entinen, mitäköhän nämä nykyään maksaa, mistä ostaa ja onko paha vaihtaa?

                      Comment

                      • zeniitti
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 575
                        • 127.0.0.1

                        #12
                        Kaverilla on samantyyppistä probleemaa. Ollaan sitä koitettu diagnosoida, mutta vielä ei ole löydetty ratkaisua. Tässä ketjussa tietoa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270273

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4624
                          • Lahti.

                          #13
                          IMM eli Maffi veikkaisin. Varsinkin kun jos näin ei tapahdu täyskaasulla.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Dieselking
                            Newbiemmer
                            • Dec 2013
                            • 5
                            • Forssa

                            #14
                            Mulla oli 530d samanlaista probleemaa kunnes jätti tielle. Syy oli polttoaineen paineanturi.

                            Samalla kävi pummppu pöydällä ja vaihdettiin korkeapainesäädin.

                            Lakkas kiukuttelemasta.
                            BMW E39 530d touring manual

                            Comment

                            • sonkko123
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1114
                              • Kuopio

                              #15
                              onko tää vehje automaatti ? oisko momentinmuunnin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎