Tasakaasulla silloin kun koneella ei ole kuormaa juuri lainkaan esim. tasaisessa matka-ajossa kierrosten 1000-2500 välillä auto nykii ihan kuin ei saisi polttoainetta tai ilmaa olisi joukossa. Aluksi nykäisi silloin tällöin ja nykyisin aika usein ja kun aloittaa ryytää pitkän ajan. Asia korjaantuu antamalla kuormaa koneelle kaasua hiukan lisäämällä, palaa kuitenkin ryytämään hetken kuluttua. Vaihdettu polttoainesuodatin, ahtopainetunnistin kautta polttoaine anturi imusarjan päästä, siirtopumppu tankista ja ilmamassamittari. Merkkiliikkeen varaosatiskin mukaan 520d mallissa ei ole välillä siirtopumppua, pitäneekö paikkansa. Onko jossain välillä esim sihtiä tai suodatinta muualla kuin pääpolttoainesuodatin. Vikakoodeja ei löytynyt koodien luvussa. Auto menossa 27.12 merkkiliikkeeseen tutkittavaksi mutta kun ei oikein ole luottoa tuohon merkkiliikkeen asiantuntemukseen. Viimeksi olisivat vaihtaneet turbon kun tuo ahtopainetunnistin oli rikki. Jos siellä on ilmaa polttoaineen seassa ja se tulisi esiin vain tasakaasulla niin missähän ne potentiaaliset vuotokohdat voisivat sijaita. Ja voiko siitä ilmavuodosta jotenkin varmistua. Syöttöpumppuvikakin todennäköisesti ainakin muidenkokemuksien mukaan lopettaisi matkan kerralla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520d -01 nykii tasakaasulla
Collapse
X
-
Kuulostaisi rail-pressure sensor vialta, löytyy rail putken päästä, koneen ja tulipellin välistä näkyy piuhat. Vika voi myös olla siinä pistokkeessa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Onkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by ksairan View PostOnkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Onko tähän vieläkään kukaan löytänyt ratkaisua? Huomasin omassani myös samantyyppistä vikaa, aavistuksen kuin tyhjäkäynnillä painaa kaasua ja pitää paikoillaan tuhannen kierroksen tienoilla, käynti heittelee reilusti, tavallaan kun kaasu pumppaisi.
Cruisessa on myös samaa taipumusta, kiihdyttelee/hidastelee miten sattuu ja pois päältäkin kytkeytyy joskus. Liittyy aikalailla varmasti samaan juttuun tämä.
Huoltokirjan mukaan oli just pari tuhatta km sitten ahtopaineanturi vaihdettu, varmaankin tähän liittyen.
Kunhan inpan johto jostain kaukomailta saapuu niin jos asioihin saa selvyyttä.
Comment
-
-
Onko näihin oireisiin löytynyt syitä? Itsellä on ruvennut myös 520d -01 nykimään tasakaasulla. Yleensä juurikin lämpöisellä koneella ja matalilla kierroksilla kevyellä tasakaasulla ajettaessa.
Threadeja löytyi useampiakin, mutta oikeastaan missään ei selkeästi oltu tultu mihinkään johtopäätökseen. Jossain tapauksissa oli ollut turbo entinen, mitäköhän nämä nykyään maksaa, mistä ostaa ja onko paha vaihtaa?
Comment
-
-
Kaverilla on samantyyppistä probleemaa. Ollaan sitä koitettu diagnosoida, mutta vielä ei ole löydetty ratkaisua. Tässä ketjussa tietoa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270273
Comment
-
Comment