Olen miettinyt nyt kun kolmeen eri E39:iin olen täytellyt tuulilasinpesunestettä, joka siis samassa ajovalojen pesurille (kaikissa xenonit), ja ihmetellyt aina tätä.
Eli ajovaloiltahan loppuu neste ennen kuin tuulilasilta, ilmeisesti ihan turvasyistä että on viimeiseen asti pesuvettä tuulilasille.
Mutta kun nestettä täyttää, niin jossain vaiheessa alkaa lorina kuulua jostain sieltä keulilta, ja usein nestettä valuu siitä etuvalojen ulkokulmien alta vähän ulos?
Kaikissa kolmessa tuskin on ollut jokin rikki kummaltakin puolelta, niin mikäs tuossa on idea - en ole tuota koskaan purkanut niin mietin että onko siellä jokin toinen säiliö ajovalon pesureille johon neste "lorisee" sitten kun sitä on tuulilasin pöntössä tarpeeksi, ja joku ylivuotojuttu mistä sitä tulee siihen puskurille - vai mikä idea moisessa "nesteen hukkaamisessa"?
Eli ajovaloiltahan loppuu neste ennen kuin tuulilasilta, ilmeisesti ihan turvasyistä että on viimeiseen asti pesuvettä tuulilasille.
Mutta kun nestettä täyttää, niin jossain vaiheessa alkaa lorina kuulua jostain sieltä keulilta, ja usein nestettä valuu siitä etuvalojen ulkokulmien alta vähän ulos?
Kaikissa kolmessa tuskin on ollut jokin rikki kummaltakin puolelta, niin mikäs tuossa on idea - en ole tuota koskaan purkanut niin mietin että onko siellä jokin toinen säiliö ajovalon pesureille johon neste "lorisee" sitten kun sitä on tuulilasin pöntössä tarpeeksi, ja joku ylivuotojuttu mistä sitä tulee siihen puskurille - vai mikä idea moisessa "nesteen hukkaamisessa"?

Comment