
Vaihdettiin vielä etualatukivarret, joiden vaihdolla oli pieni (ainakin plasebo)vaikutus jarrutärinöihin
ja myös ohjaukseen tuli hiven lisää tarkkuutta. Kuitenkin tärinät tallella pääosin, etenkin painettaessa
jarrua varovasti. Kovemmassa jarrutuksessa ei tärissyt.
Etupäässä rupesi vaihdettavat osat loppumaan niin katse kääntyi siihen mielestäni kaikkein ilmeisimpään
jarrujen tärinän aiheuttajaan eli etujarrulevyihin...Sitten vaan vanhat levyt kuikkaan (olivat mittauksen mukaan just vaihtorajassa) ja uutta Boschia tilalle
Levyjen vaihdon jälkeen ajo on ollut melko hymyilyttävää, EI PIENINTÄKÄÄN jarrutärinää.

Ei vaikuta onko kova vai hiljainen jarrutus. Olin jo huomaamattani alkanut irrottaa kättä ratista hiljaisissa jarrutuksissa,
kun ärsytti se ratin vapina.
Koko ajan siis suurin vian syy on ollut jarrulevyissä, eikä nivelissä mitkä foorumilla usein syylliseksi nimetään.
Toivottavasti nyt kun lähes koko setti etupäästä (reaktiotankojen puslat, etuiskarit, alatukivarret, pyörien laakerit ja jarrulevyt) on vaihdettu,
pääsee nauttimaan pidemmän aikaa hienosti kulkevan E39 touringin kyydistä


Älkää antako periksi, kyllä sieltä löytyy se tärinän aiheuttaja, kun tarpeeksi tutkii ja kaivaa (lompakkoa

Leave a comment: