530d webaston ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #16
    Mulla menee tuo minun webasto 530da Metro autoon koodattavaksi 25.9.08 katsotaan miten käy.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Convertible View Post
      Mulla menee tuo minun webasto 530da Metro autoon koodattavaksi 25.9.08 katsotaan miten käy.
      Mielenkiinnosta: paljonko ottavat koodauksesta esilämmittimeksi ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #18
        C-Kit? + Webaston ohjainkortti + Vesipumppu..

        Okei no otetaan nyt esimerkkinä vielä kertaalleen oma auto + webaston toimimattomuus.. eli jos webaston vesipumppu sanoo sopimuksensa irti niin toimiiko webasto sillon.. koska webaston puhallin hyrrää ~2min ja sammuu.. ja antaa jotain vika koodia kiertovesipumpusta .. autossa on mid + autom. ilmastointi rest toiminnolla.. onko nyt mitään muutakun osan vaihto mahdollisuutta selvittää näitä? joku sielä rupsuttelee nyt kun laittaa ovet lukkoon / avaa kuulostaa juurikin vialliselta pumpulta..

        Sitten jos jotain sivustoa löytys mistä sais webaston omia vesipumppuja? rahu puhu jostain 50e webaston kiertovesipumpusta..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #19
          Exami,

          Jos sun webaston oma vesipumppu on sökö, niin se tekee just noin. Sen pumpun voi ostaa erikseen. Ebay.de, bitte!

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Exami View Post
            Okei no otetaan nyt esimerkkinä vielä kertaalleen oma auto + webaston toimimattomuus.. eli jos webaston vesipumppu sanoo sopimuksensa irti niin toimiiko webasto sillon.. koska webaston puhallin hyrrää ~2min ja sammuu.. ja antaa jotain vika koodia kiertovesipumpusta .. autossa on mid + autom. ilmastointi rest toiminnolla.. onko nyt mitään muutakun osan vaihto mahdollisuutta selvittää näitä? joku sielä rupsuttelee nyt kun laittaa ovet lukkoon / avaa kuulostaa juurikin vialliselta pumpulta..

            Sitten jos jotain sivustoa löytys mistä sais webaston omia vesipumppuja? rahu puhu jostain 50e webaston kiertovesipumpusta..
            Jos antaa vikakoodin "Auxiliary water pump (short to ground)", tämä tulee aina esilämmittimeksi ohjelmoinnin jälkeen. Näin koska A/C-yksikkö kuvittelee vesiventtiilien alta löytyvän kiertovesipumpun, joka on tehtaalta lähteneessä standheizung:ssa. Jos taas antaa koodin vesipumpusta suoraan Webastolta, asia selvä. Jos pumppu on simahtanut, saattaa lähteä käyntiin, mutta sammuu nopeasti syttymisen jälkeen ylikuumetessaan. Jos pumppu on oikosulussa, on monesti käynyt niin, että Webasto ei suostu lainkaan syttymään.

            Vesipumpun saa edullisemmin esim. MTT-tradingin kautta. Tuohon Pierburgin pumppuun tarvii lisäksi samalta sivulta liittimen. Olen juurikin tuollaisen operaation kertaalleen tehnyt ja pienen näpertelyn jälkeen sopii hyvin paikalleen, kun myös letkuliitos otetaan alkuperäisestä pumpusta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • merrunranta
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 57
              • Saarijärvi

              #21
              No, nyt on kieli vaihdettu ja samantien se taukolämmityskin lisättiin ajotietsikan listoille:-> Letkut pitää varmaan jossain vaiheessa modata tuon edellä kerrotun ohjeen mukaan. Ohjelmointi maksoi 52,5€ JKL:n Laakkosella. Jos talvet ovat edelliskaltaisten lauhoja, niin eipä tuota ehkä paljon tarvitse, mutta ompahan varalta. Laitatin bemuun jo aiemmin letkulämppärinkin, kun töissä kuitenkin maksaa siitä sähkötolpasta.
              Timppa63

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #22
                Originally posted by merrunranta View Post
                Letkut pitää varmaan jossain vaiheessa modata tuon edellä kerrotun ohjeen mukaan.
                Tuo letkumuutos tarvii tehdä vain, jos autossa on jo tehtaalta lähtiessä ollut esilämmitys (standheizung). Jos Aux heat joudutaan ohjelmoimaan jälkikäteen letkut ovat yleensä jo valmiiksi "oikein". Tuon näkee, kun ensimmäisen kerran lämmittää kylmällä moottorilla, nouseeko lämpömittari.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • casino
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 663
                  • Keski-Suomi

                  #23
                  Originally posted by merrunranta View Post
                  No, nyt on kieli vaihdettu ja samantien se taukolämmityskin lisättiin ajotietsikan listoille:-> Letkut pitää varmaan jossain vaiheessa modata tuon edellä kerrotun ohjeen mukaan. Ohjelmointi maksoi 52,5€ JKL:n Laakkosella. Jos talvet ovat edelliskaltaisten lauhoja, niin eipä tuota ehkä paljon tarvitse, mutta ompahan varalta. Laitatin bemuun jo aiemmin letkulämppärinkin, kun töissä kuitenkin maksaa siitä sähkötolpasta.
                  No onpas Laakkosen suhtautuminen ohjelmointiin muuttunut. Omaani kun kyselin viime syksynä ohjelmointia, eivät mistään hinnasta sitä suostuneet tekemään!

                  Pitää taas varmaan soitella ja kysellä milloin sen voisi siellä käydä teettämässä. (suunnitelmissa on jo käynyt, että laitan Weballe peruskelloajastimen)


                  Varasitko ajan pikahuollosta vai miten kyselit, että sait tuon lämmityskoodauksen tuolla Laakkosella suoritettua?
                  Last edited by casino; 21-09-2008, 07:23. Reason: Tarkennusta...
                  Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                  Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                  http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                  e39 -530d touring 11/1999
                  ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                  Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                  Comment

                  • Wasabi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 89
                    • Helsinki

                    #24
                    Älkää nyt vaan mitään kalliita kelloja asentako, tulee lisäksi turha palikka lisää kojetauluun. Esim. Länsi-Auto Hämeenlinnassa tekee varmuudella, itselläni taisi maksaa 60eur. Kannattaa ajaa jo vähän kauempaa, kun ottaa huomioon Webaston kellon hinnan.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      ..Nimenomaan, älkää nyt mitään typeriä, ylimääräisiä,kalliita kelloja sinne autoon tunkeko kun suurinpaan osaan ohjauksen saa ihan olemassa oleviin laitteisiin.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      Working...
                      X