Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530 da -99 OUTO KILIKATUS ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #16
    Originally posted by MarTan View Post
    No nii..käytin ihan korjaamolla tuon nivelen vaihdon. Siinäpä se oli vika.

    Kiitos tälle forumille ja erityisesti "Clavurionille" tietämyksestä ja ohjeistuksesta !
    Ollos hyvä, hienoa kun saitte tuolla vörkkimään!

    Mitenkäs sen takapuskurin lipan ja pakoputken joustopalojen kanssa teitte?

    PS. Otitko sen vanhan nivelen talteen? Voisi purkaa ja katsoa, miten on simahtanut.
    Last edited by Clavurion; 10-01-2008, 00:25.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MarTan
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 94

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Ollos hyvä, hienoa kun saitte tuolla vörkkimään!

      Mitenkäs sen takapuskurin lipan ja pakoputken joustopalojen kanssa teitte?

      PS. Otitko sen vanhan nivelen talteen? Voisi purkaa ja katsoa, miten on simahtanut.

      En ottanut sitä niveltä talteen..jätin niille muistoksi

      Se takapuskurin lippa oli remontin ajan paikallaa, hyvi sai putken irrotettua silti, ku joku G˙ntheri saksassa laittanu kunnon liitokset viim. vaimentajan jälkeen.

      Joustopalat laitettiin uudet ja hoidettii kuntoon samalla siinä korjaamolla. Nyt pitäs kestää taas toiset 7v.

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #18
        Tässä kun näitä juttuja katselee ja tuumailee, onkohan tuo cv-nivel sittenkin syyllinen näihin e39 tutinoihin??Meinaan tutkiskelin tuossa etk:tä ja ainakin näin äkkiä katottuna 6-bensakoneisissa tuo värkki vaihtaa osanumeroa ainakin kahteen kertaan?Ensin tuo 9/98 suuri rysäys ja sitten vielä 6/2000?Ja tuo jäi omastakin ex-kiesistä (10/97 520i) joka tutisi, silloin tutkimatta?Nykyinen peli (10/00 525ia) ei onneksi vielä oireile..
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • jSp
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 116
          • Kiuruvesi

          #19
          Originally posted by creative 22 View Post
          Tässä kun näitä juttuja katselee ja tuumailee, onkohan tuo cv-nivel sittenkin syyllinen näihin e39 tutinoihin??Meinaan tutkiskelin tuossa etk:tä ja ainakin näin äkkiä katottuna 6-bensakoneisissa tuo värkki vaihtaa osanumeroa ainakin kahteen kertaan?Ensin tuo 9/98 suuri rysäys ja sitten vielä 6/2000?Ja tuo jäi omastakin ex-kiesistä (10/97 520i) joka tutisi, silloin tutkimatta?Nykyinen peli (10/00 525ia) ei onneksi vielä oireile..
          Samat epäilykset tuli mieleen tätä lukiessa. Omani kyllä avaan ja laitan uudet rasvat, siinä se pesun jälkeen helppo tutkia kulumiset.
          Mulla auto vuodelta 2000, tuhon aikaan kyllä vaseliini hieman "väljähtyy".

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #20
            Nivel kuluu samalla tavalla kuin veto-akselin nivel eli ulko ja/tai sisäkooliin tulee pistemäiset kulumisjäljet ja rasvan kovetuttua/hävittyä se alkaa jumimaan näihin koloihin.

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #21
              Jatketaas oikeaan topicciin, tilasin tänään tuohon niveleen tiivisteen, lukkoprikan ja vaseliinit. Lisäksi aion vaihtaa rättinivelen ja kannatinlaakerin, alakerrassa näyttää nyt tuolta.
              Last edited by schwarze; 28-09-2012, 08:11.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by schwarze View Post
                Jatketaas oikeaan topicciin, tilasin tänään tuohon niveleen tiivisteen, lukkoprikan ja vaseliinit. Lisäksi aion vaihtaa rättinivelen ja kannatinlaakerin, alakerrassa näyttää nyt tuolta.
                Tänään jumpattu osat paikoilleen, CV oli toimiva ja vaseliinia oli nivelessä vielä jäljellä reippaasti, lisäsin sitä sitten vain. Kardaanin tukilaakeri ja rättinivel olivat myös täysin ehjiä, mutta vaihdoin ne kumminkin kun osat olivat jo valmiiksi hankittuna. Nytpähän alkaa olla vaihtopalikkaa sitten, kun joskus oikeesti hajoaa jotakin
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎