Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i -98 moottorin häiriövalo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghostrider
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 35
    • Pori, Helsinki

    #31
    Ja juttu saatu sittenkin päätökseen. Otin yhteyttä Saksaan BMW-liikkeeseen, josta meilini käännettiin BMW-huoltoon Suomeen. Sieltä kerrottiin, että valon ei kuulu palaa, kuin häiriön/vian ilmaantuessa ja mittaristotestin yhteydessä.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #32
      Originally posted by Ghostrider View Post
      Ja juttu saatu sittenkin päätökseen. Otin yhteyttä Saksaan BMW-liikkeeseen, josta meilini käännettiin BMW-huoltoon Suomeen. Sieltä kerrottiin, että valon ei kuulu palaa, kuin häiriön/vian ilmaantuessa ja mittaristotestin yhteydessä.
      Niinpä niin... katsastusmies taas "tiesi".

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #33
        Ei ole hylkäys peruste ei mulla 535i:ssä ainakaan syty edes kyseinen valo. ja e39 mittaristo pelaa jo ledeillä.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #34
          Kyllä valon toimimattomuus/jatkuva palaminen on hylkäysperuste, mutta vasta 2001 ja uudemmissa bensa-autoissa. 31.12.2000 mennessä käyttöönotetuissa autoissa se on yks p***an hailee onko valoa, toimiiko se vai palaako se jatkuvasti.
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • Flamey
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 69
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by intfreak View Post
            Kyllä valon toimimattomuus/jatkuva palaminen on hylkäysperuste, mutta vasta 2001 ja uudemmissa bensa-autoissa. 31.12.2000 mennessä käyttöönotetuissa autoissa se on yks p***an hailee onko valoa, toimiiko se vai palaako se jatkuvasti.
            Nostetaampas taas tämä aihe ylös, kun sain hylsyn sigun autolle männä viikolla. Enpä edes siinä hoksannut kysyä että mitä hemmettiä. Hylkäysperuste oli juurikin OBD:n toiminnasta ilmoittavan valon (CHECK ENGINE) palamattomuus sekä turvatyynyn tarkistusvalon palamattomuus. OBD -testiä en katsastukseen pyytänyt tietenkään koska auto on -98. Viime katsastuksessa samalla asemalla meni läpi eikä edes huomautettu palamattomista merkkivaloista. AKE:n sivuilta löytyvän listan mukaan (s. 25) tuollaiset häiriöt OBD-/ EOBD -laitteistossa ovat hylsyn perusteita, mutta kysynkin että onko noiden merkkivalojen pimeys hylkäyksen peruste -98 vuosimallin autoissa?

            Huom auton omassa manuaalissa ei ole sanaakaan check engine -valosta, mutta sen mukaan turvatyynyjen tarkistusvalon pitää käynnistettäessä syttyä ja sammua.
            \\ -98 E39 528iA //

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎