Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ovibägin uusinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    E39 ovibägin uusinta

    Eli kaverin puolesta kyselen tälläistä, eli mitä kustantaa tuollaisen ovibägin uusinta virallisesti, kyseessä on siis AVK tullut/tuleva auto? Onko tälläisessä tapauksessa ainoa keinoa antaa liikkeen tehdä koko työ vai voiko osia etsiä itse tai jopa asentaa ja vain "tarkastuttaa" muualla?

    Edit: Ok, osat saa ainakin haalia itse. Ja kun vähän muuta tietoa etsin niin tuli lisää kysymyksiä.. mitä muuta voi olla paukahtanut silloin kun ovibägi on mennyt, jotain päävirtakaapelin paukkujahan noissa on kait myös?
    Last edited by JiiP; 11-01-2008, 14:01.
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Siis toki voidaan käyttää vastaavaa ehjää purkuosaa ja bagin voi asentaa itse.
    Kun vehkeet on niputettu, niin mikä tahansa huoltoliike joka pääsee bagisoftaan sisälle(ei siis tarvita maahantuojaorganisaation x3 hintaisia palveluita tässä kohtaa), nollaa vikakoodit ja kirjoittaa todistuksen että vikakoodeja ei ole/bagijärjestelmä on ok.
    e39:ssä on monenlaista bagisysteemiä, joissa joihinkin pitää myös keskusyksikkö uusia paukkukaapelin lisäksi.
    Minultakin ehkä löytyy kaikkea tarvittavaa purkuosana.

    Comment

    • JiiP
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1734
      • Tampere

      #3
      Meneekö se suoraan vuosimallien mukaan tuo keskusyksikön uusiminen? Kyseessä 523iA 11/96..
      Official member of BTCF-Sauna Team
      E46 316i -03
      Ex:
      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Kun vehkeet on niputettu, niin mikä tahansa huoltoliike joka pääsee bagisoftaan sisälle(ei siis tarvita maahantuojaorganisaation x3 hintaisia palveluita tässä kohtaa), nollaa vikakoodit ja kirjoittaa todistuksen että vikakoodeja ei ole/bagijärjestelmä on ok.
        BCF-foorumin puolella oli tästä aiemmin keskustelua. Joku kovasti väitti, että todistusta varten myös komponenttien mekaaninen asennus ja olemassaolo pitäisi tarkistaa. Ilmeisesti tuolla haettiin sitä, että joku onnistuisi korvaamaan esim. verhoilun alle jäävän bägin virityksellä, joka sähköisesti olisi "toimiva" airbag-keskusyksikön mielestä, eikä aiheuttaisi vikakoodia. Miten on, puretaanko tosiaan komponentteja esille? Itse tuota kyllä kovasti epäilin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          ei ainakaan ole purettu mitä noita on tehty. luettu koodit ja siitä lappu
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            BCF-foorumin puolella oli tästä aiemmin keskustelua. Joku kovasti väitti, että todistusta varten myös komponenttien mekaaninen asennus ja olemassaolo pitäisi tarkistaa. Ilmeisesti tuolla haettiin sitä, että joku onnistuisi korvaamaan esim. verhoilun alle jäävän bägin virityksellä, joka sähköisesti olisi "toimiva" airbag-keskusyksikön mielestä, eikä aiheuttaisi vikakoodia. Miten on, puretaanko tosiaan komponentteja esille? Itse tuota kyllä kovasti epäilin.
            Täysi "urbaanilegenda" BMW:n kohdalla. Eli todistus järjestelmän sähköisestä tarkastuksesta riittää. Mieluiten tuloste suoraan testeriltä, mutta ihan ns.Ok todistuskin käy huoltoliikkeen leimalla+allekirjoituksella ryyditettynä.
            Tuo osien hypoteettinen "patenttiratkaisu" jää jokatapauksessa koko auton loppu historian ajaksi sen tehneen "artistin" vastuulle. Eli rekisteröintikatsastukseenhan pitää toimittaa AKE:n vaatima osaluettelo kaikista vaihdetuista osista sekä allekirjoitus/selvitys niiden vaihtotyöstä tehneeltä henkilöltä/taholta. Eli jos napsahtaa toisten ja "patentti" aiheuttaa esim.henkilövahinkoja, on asiasta vastaavan/maksumiehen nimi ja osoite AKEN tiedostoissa josta se toki noin minuutissa kaivetaan esiin.
            Mitkään bemun bagiosat eivät kuitenkaan ole purkuosana lähellekkään sen hintaisia, että kukaan oikeasti edes moista typeryyttä yrittäisi.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎