Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Liian jämäkkä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rotko
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 25

    E39 Liian jämäkkä

    Alla rullaa e39 530döö touringi konin säädettävällä...

    säädin pumput eestä niin löysäks ku saa ja samoin takaanta, mut ei huomattavaa eroa... kova kovaa vasten ja kaiken lisäks laskettu hyvin hyvin alas.

    Ajaessani orginaali 500 sarjalla joutuu aina huokaisemaan... Alusta on vaan niin pehmeä ja toimiva.

    Mut haluisin silti pitää auton vähän lähempänä tietä ku vakio alustalla mut haluisin sen pehmyeden. Olisko hyviä neuvoja,ideoita,kokemuksia ?!?!?

    Tallista löytyisi kyllä vakio alusta mut suunnittelin jos noihin konin pumppuihin sais jotkut toiset jouset ? jolloin voisin pitää säädettävät myös keulassa ja pääsisin noista kovista jousista eroon...
    Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
    sigpic
  • Piplis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 292
    • Kerava

    #2
    H&R -jouset taitaa täyttää nuo kriteerit melko täydellisesti. Jämäkkä, muttei mitenkään pintakova tai epämiellyttävä. Itsellä on H&R -30mm jouset ja supersport iskunvaimentimet, eikä pahaa sanottavaa löydy. Käytännössä erittäin lähellä m-sport alustaa tuntumaltaan.
    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

    Comment

    • Rotko
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 25

      #3
      Iso auto pitää olla letkeä... tullu pieni "kammo" lähes kaikkiin madallus jousiin/sarjoihin. (kokemusta bilstenin sarjasta yms. madallus jousista) pitäis päästä kokeilemaan M-Sportin alustaa.

      Saakohan noihin konin keula pumppuihin mitä jousia kiinni... ? (en oo vielä kerenny pahemmin tarkastelemaan asian käytännön puolta)

      En hae alustasta mitään sportti/rata ominaisuuksia... cruising smoot and low
      Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
      sigpic

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by Rotko View Post
        Iso auto pitää olla letkeä... tullu pieni "kammo" lähes kaikkiin madallus jousiin/sarjoihin. (kokemusta bilstenin sarjasta yms. madallus jousista) pitäis päästä kokeilemaan M-Sportin alustaa.

        Saakohan noihin konin keula pumppuihin mitä jousia kiinni... ? (en oo vielä kerenny pahemmin tarkastelemaan asian käytännön puolta)

        En hae alustasta mitään sportti/rata ominaisuuksia... cruising smoot and low
        Kokeile hiukan nostaa tuota,saattaa makaa pohjalyönti kumeilla. Muistaakseni Jonttu tiputti tuon aika alas.

        Edit: tais olla Fk königsport tuo alusta,könig sportit on Konin iskareilla ja FK jousilla muistaakseni.
        Last edited by JonasG; 14-01-2008, 11:35.

        Comment

        • Rotko
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 25

          #5
          Ja arvaa onks se jannu suojannu millän niitä säätö kierteitä... no ei saattaa olla vähän ruosteessa/hapettuneet

          Kyllä se joustaa ja menettelee suht tasaisella asfaltilla vielä... mut aika äkkiä tulee raja vastaan (nautinto). varsinkin näin ihanana suomen talvi kautena, jolloin tiet ovat kunnossa jne... Ei se tunnu ainakaan lepäävän kumilla. kaikki ihan pienetkin montut, urat yms. lyö vähän läpi. syö miestä

          Jätkä tietää kyseisen auton historiaa tiedätkö jotain minkä jonttu jätti kertomatta... esim. webastoa oli yritetty ruuata eikä se toiminut vaikka piti :think tosin sen korjaus ei ollu kallista ja muuten pelaa kuin buickki
          Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
          sigpic

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Huomattavasti löysemmäksi alustan saa jo laittamalla esim Bilstein Sprint iskarit ja jotkut madallusjouset. Noi korkeusssädettävät tuppaa aina olemaan melko jämäkkiä. Toikin oli muistaakseni säädetty tappiin siksi että ei pyörät ota joustoissa kiinni kun takakumit oli sen 285/25-20. Kesällä voi toki olla tarpeen se että perän saa jäykäksi mutta talvella tosiaan on kiva päästellä hiukan pehmeämmällä alustalla. Mulla on omassa Bilsteinin Sprintit ja on huomattavasti pehmeämpi ajella kuin esim muijan auto jossa Bilstein PSS korkeussäädettävä alusta.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #7
              Nosta sitä autoa. Sillä se pehmenee. Säädettävät tolpat on aina niin saatanan kovia ajaa ettei se kyllä mikään nautinto ole todellakaan.
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #8
                Originally posted by Rotko View Post
                Ja arvaa onks se jannu suojannu millän niitä säätö kierteitä... no ei saattaa olla vähän ruosteessa/hapettuneet

                Kyllä se joustaa ja menettelee suht tasaisella asfaltilla vielä... mut aika äkkiä tulee raja vastaan (nautinto). varsinkin näin ihanana suomen talvi kautena, jolloin tiet ovat kunnossa jne... Ei se tunnu ainakaan lepäävän kumilla. kaikki ihan pienetkin montut, urat yms. lyö vähän läpi. syö miestä

                Jätkä tietää kyseisen auton historiaa tiedätkö jotain minkä jonttu jätti kertomatta... esim. webastoa oli yritetty ruuata eikä se toiminut vaikka piti :think tosin sen korjaus ei ollu kallista ja muuten pelaa kuin buickki
                Eipä tuosta autosta oikein mitään muuta ihmeellistä tule mieleen,hyvin se pelas Jontullakin. Talvella tuo säädettävä ei kyllä ole siitä parhaimmasta päästä sen jäykkyyden suhteen,mutta kesällä mielestäni aika must. Kokeile nyt aluksi nostaa sitä vähän kun jotenkin muistan Jontun sanoneen että se ruuvas sen niin alas kuin mahdollista. Ja se oli kyllä TODELLA kova se alusta silloin ja mielestäni joustovaraa ei juurikaan..Uskon että se paranee jos nostat sitä.

                Comment

                • Rotko
                  Newbiemmer
                  • Oct 2007
                  • 25

                  #9
                  Tarkoitus olis nostaa kuhan kiireiltä kerkeää. Kerran sen jo nostin pukeille mut oli niin hyvässä kunnossa kierteet et ei napannu alkaa ruuvaamaan. Se on tapissaan ja taka iskari oli myös niin jäykkä ku vaan saa... vedin sen löysälle ja se vähän helpotti.

                  Pitää kattoa mitä siitä tulee ku vähän nostaa sitä...

                  ja kun siitä tulee niin kartano auto jos lyö vakio alustan kiinni
                  Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
                  sigpic

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Just tuosta helvetin kivireki-fiiliksestä haluaisin itekkin päästä. Ei sovi auton arvolle. Ja kun Oulun tiet on niinku perunapeltoja ympäri vuoden, niin...

                    Oisko se sitten joku H&R paketti...

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Rotko View Post
                      Tarkoitus olis nostaa kuhan kiireiltä kerkeää. Kerran sen jo nostin pukeille mut oli niin hyvässä kunnossa kierteet et ei napannu alkaa ruuvaamaan. Se on tapissaan ja taka iskari oli myös niin jäykkä ku vaan saa... vedin sen löysälle ja se vähän helpotti.

                      Pitää kattoa mitä siitä tulee ku vähän nostaa sitä...

                      ja kun siitä tulee niin kartano auto jos lyö vakio alustan kiinni
                      Joo kyllä se vakio alusta on aika kauhea ajaa..Uskon että siitä tulee hyvä kuin irroitat takaiskarit ja kierrät ulosjouston vähän löysemmälle ja nostat sitä vähän.

                      Comment

                      • Rotko
                        Newbiemmer
                        • Oct 2007
                        • 25

                        #12
                        Käviskö H&R jouset noihin konin tolppii ? miten paljon noissa erivalmistajien jousilautasissa on eroja ?
                        Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
                        sigpic

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by teropa View Post
                          Just tuosta helvetin kivireki-fiiliksestä haluaisin itekkin päästä.
                          Mitkäs renkaat sulla nyt muuten oli? Ja paineet?

                          Mulla ei ole kesällä ollut M Sport II -alustalla mitään kivireki-ongelmaa, mutta noi Contin 98 XL -kantavuuden talvirenkaat on kai jäykemmät rungoiltaan kuin lötköt kesärenkaat ja siksi tuntuu välillä hitaissa nopeuksissa vähän täristävän. Kesällä meni noilla Oulun noppakivikaduilla aivan mukavasti minusta.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Rotko View Post
                            Käviskö H&R jouset noihin konin tolppii ? miten paljon noissa erivalmistajien jousilautasissa on eroja ?
                            FK:n korkeussäädettävät taitaa olla kynäjousilla, H&R:n jousisarjat sopivat yleensä vakiotolppiin.

                            M-sport alusta itsellänikin on tuossa kipossa. Oikein mukavat on, tosin hiukan matalampi sais olla, mutta siihen on lääke tulossa kesäksi.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Thuppu View Post
                              FK:n korkeussäädettävät taitaa olla kynäjousilla, H&R:n jousisarjat sopivat yleensä vakiotolppiin.

                              M-sport alusta itsellänikin on tuossa kipossa. Oikein mukavat on, tosin hiukan matalampi sais olla, mutta siihen on lääke tulossa kesäksi.
                              Mitäs meinasit laittaa kesäksi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎