Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA Teho hukassa @ 3500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -CMS-
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 84
    • Helsinki

    E39 530dA Teho hukassa @ 3500rpm

    Tuossa olisi yhdessä -01 530dA:ssa pieni tehonhäviämisongelma. Kone on aikaisemmin vääntänyt todella kauniisti, mutta aika äskettäin teho on laskenut huomattavasti. Erityinen oire ilmenee tallatessa pohjaan; kone kiertää (hieman tavallista heikommin) normaalisti sinne 3500 kierroksen hujakoille, jonka jälkeen kierrokset melkein jäävät paikalleen. Kiekat pysyvät niillä main jonkin aikaa, jonka jälkeen ne nousevat pikkuhiljaa.

    Paikaltaan lähdettäessä (alemmilla vaihteilla) eroa ei huomaa yhtä selvästi kuin esim moottoritienopeuksissa, jolloin kierroslukumittari todella PYSÄHTYY aikalailla tarkasti 3500rpm:ssä.

    Olisiko jollain tarjota neuvoja räyhän palauttamiseksi autoon?
    Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
    Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
    sigpic
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by -CMS- View Post
    Tuossa olisi yhdessä -01 530dA:ssa pieni tehonhäviämisongelma. Kone on aikaisemmin vääntänyt todella kauniisti, mutta aika äskettäin teho on laskenut huomattavasti. Erityinen oire ilmenee tallatessa pohjaan; kone kiertää (hieman tavallista heikommin) normaalisti sinne 3500 kierroksen hujakoille, jonka jälkeen kierrokset melkein jäävät paikalleen. Kiekat pysyvät niillä main jonkin aikaa, jonka jälkeen ne nousevat pikkuhiljaa.

    Paikaltaan lähdettäessä (alemmilla vaihteilla) eroa ei huomaa yhtä selvästi kuin esim moottoritienopeuksissa, jolloin kierroslukumittari todella PYSÄHTYY aikalailla tarkasti 3500rpm:ssä.

    Olisiko jollain tarjota neuvoja räyhän palauttamiseksi autoon?
    TYHMÄ KOMMENNTI vikamuisti?!? (jolla tarkotan vikakoodeja)
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Siirtopumppu ehdoton ykkönen. Piuhan nokassa varmistuu.
      Toki ilmamassamittarin osuuden voi testata ottamalla sen liittimen irti. Ja molemmista löytyy haulla lisätietoa hyllymetreittäin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Siirtopumppua mäkin veikkaisin. Ei jaksa työntää niin paljon naftaa koneelle mitä tarvitsisi ja siksi hyytyy. Piuhan päähän vaan niin vika varmistunee.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • opl21
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 320
          • Itävalta

          #5
          Originally posted by -CMS- View Post
          Tuossa olisi yhdessä -01 530dA:ssa pieni tehonhäviämisongelma. Kone on aikaisemmin vääntänyt todella kauniisti, mutta aika äskettäin teho on laskenut huomattavasti. Erityinen oire ilmenee tallatessa pohjaan; kone kiertää (hieman tavallista heikommin) normaalisti sinne 3500 kierroksen hujakoille, jonka jälkeen kierrokset melkein jäävät paikalleen. Kiekat pysyvät niillä main jonkin aikaa, jonka jälkeen ne nousevat pikkuhiljaa.

          Paikaltaan lähdettäessä (alemmilla vaihteilla) eroa ei huomaa yhtä selvästi kuin esim moottoritienopeuksissa, jolloin kierroslukumittari todella PYSÄHTYY aikalailla tarkasti 3500rpm:ssä.

          Olisiko jollain tarjota neuvoja räyhän palauttamiseksi autoon?
          Kuulostais äkkiseltään kiinni jämähtäneiltä VNT-siiviltä...

          Tai sitten joku ecun laittama tehonleikkaus(ahdot nousee liikaa,tai ilmamäärä näyttää päin mäntyä,tai nuo pumpun paineet)....
          sigpic

          F01 730d -09
          Ex
          E70 x5 3.0d-08
          e39 M5-99
          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
          (Ego)
          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
          e39 528ia -97 200hp/290nm
          e36 320i -94
          e30 320i -89

          Comment

          • -CMS-
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 84
            • Helsinki

            #6
            Kiitoksia vastauksista! Kiikutanpa vessan tarkistettavaksi, saavat sitten vaihtaa pumpun tarpeen mukaan...
            Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
            Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
            sigpic

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by -CMS- View Post
              Kiitoksia vastauksista! Kiikutanpa vessan tarkistettavaksi, saavat sitten vaihtaa pumpun tarpeen mukaan...
              Vie merkkiliikkeeseen, niin vika on varmasti tomaatissa ja saat itsellesi myytyä laatikon öljynvaihdon tai lottopäivänä koko laatikon.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by -CMS- View Post
                Kiitoksia vastauksista! Kiikutanpa vessan tarkistettavaksi, saavat sitten vaihtaa pumpun tarpeen mukaan...
                Otahan yhteyttä niin katsotaan vikamuisti ja tarvittaessa löytyy 1kpl ylimääräisiä siirtopumppujakin.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎