Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vaihteiston irroitus. Pitääkö koko kardaani irroittaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Talakem
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 59
    • Helsinki

    E39 vaihteiston irroitus. Pitääkö koko kardaani irroittaa?

    Pakoputkisto on myös tiellä. Pitääkö irroittaa vai riittääkö pudottaminen...
    - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)
  • Guest's Avatar

    #2
    Jos zf5hp18 tai vast niin pakoputki joo, lämpösuojapellit joo, kardaani riittää kun ottaa etupäästä ja keskeltä irti.

    Comment

    • Talakem
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 59
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by herrakani View Post
      Jos zf5hp18 tai vast niin pakoputki joo, lämpösuojapellit joo, kardaani riittää kun ottaa etupäästä ja keskeltä irti.
      Näin toimitaan. Ilmeisesti sartti irti kanssa...
      - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Startti, vaijeri, sähköliitin, öö. eipä siin varmaan muita ihmeempiä. Sit vaan turbiinikotelon pultit auki ja turbaani irti vetolevystä. Se kardaanin laippa pitää vetää taaksepäin noin 2cm et se irtoo, siks keskeltäkin irti. Jos oot heiveröinen, ota tunkilla avustaen pois, painaa tommosen pienen miehen verran se looda.

        Comment

        • Talakem
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 59
          • Helsinki

          #5
          Looda tuli mallikkaasti. Startti oli kyllä lujassa... Saapi nähdä miten saa takasin paikalleen...

          Lähes jokainen pohjalevy, lämpöeriste repsotti johonkin suuntaan. Eipä ihme räminät ym. ylimääräiset äänet... Pultteja puuttu (orginaali huollon jäljiltä...), olivat tulleet läpi tai taipuneet ihmeellisiin asentoihin...

          Noi roiske/äänieristys levyt painaa tonnin märkänä... mitenkähän sais käsiteltyä niin etteivät imisi vettä?

          Itse keksin ainoastaan (kustannus tehokkaan) kosteiden tilojen siveltävän pohjustusaineen. Mutta ainakin se mikä mulla on vaaleanpunasta...
          No voihan sitä maalata, mutta jos olisi mustaa het alkuun...
          Last edited by Talakem; 16-01-2008, 23:26.
          - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

          Comment

          • Ivl
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 216
            • Oulunsalo

            #6
            [QUOTE=Talakem;1128800]Looda tuli mallikkaasti. Startti oli kyllä lujassa... Saapi nähdä miten saa takasin paikalleen...

            Mulla automaattivaihteiston vaihto meneillään e39 528-97 ja taitaa tuo startti kanittaa koko laatikkoa, kun ei irtoa. Onko startin kahden pultin lisäksi siinä joku "ohjuri" tappi mikä pitää kiinni sekä laatikkoa moottorissa että starttia paikallaan?

            Laatikko irtoais jos sais startin irti?? Mutta on kiinni ja tiukassa, vaikka ei pitäis olla millään kiinni..

            Onko jotain jippoa millä startti irtoaa? Tilat ovat aika mitättömät, tosin jos imusarjan irroittaa tulee tilaa, mutta mutta, siihen en haluais mennä, koska auto pitäisin sunnuntai iltaan mennessä saada pois hallista ja tähän hätään ei ole uusia tiivisteitä.

            T Jukka
            Last edited by Ivl; 24-08-2013, 21:17. Reason: Mallimerkintä uupui
            Bmw X5 2011
            Vw caddy 2019

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              [QUOTE=Ivl;3121871]
              Originally posted by Talakem View Post
              Looda tuli mallikkaasti. Startti oli kyllä lujassa... Saapi nähdä miten saa takasin paikalleen...

              Mulla automaattivaihteiston vaihto meneillään e39 528-97 ja taitaa tuo startti kanittaa koko laatikkoa, kun ei irtoa. Onko startin kahden pultin lisäksi siinä joku "ohjuri" tappi mikä pitää kiinni sekä laatikkoa moottorissa että starttia paikallaan?

              Laatikko irtoais jos sais startin irti?? Mutta on kiinni ja tiukassa, vaikka ei pitäis olla millään kiinni..

              Onko jotain jippoa millä startti irtoaa? Tilat ovat aika mitättömät, tosin jos imusarjan irroittaa tulee tilaa, mutta mutta, siihen en haluais mennä, koska auto pitäisin sunnuntai iltaan mennessä saada pois hallista ja tähän hätään ei ole uusia tiivisteitä.

              T Jukka
              Imusarjassa on silikoni (tjsp. oranssia notkeaa kamaa) tiivisteet, melko huonoa tuuria saa olla että ne menee irrottaessa rikki.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎