Elikkäs huoli ja murhe olisi tällainen: Loota on ruvennut pikkuhiljaa vaihtamaan neloselta vitoselle karkeasti. Aluksi vain juuri ja juuri niin, että huomasi, nyt jo niin, että tuntuu persuuksissa reilummin. Homma paranee hieman kun aski on täysin lämmin. Tämä esiintyy nimenomaan alemmilla kierroksilla -> rauhallisessa ajossa tai vauhdin lisäyksessä. Tuntuu kuin joku aloittelija vaihtaisi manuaalilla tyyliin liikaa kierroksia ja kytkin vauhdilla ylös. Reilummin runttua antamalla ja esim. silloin käsin vaihtamalla jossain 100-120km/h vauhdeissa tuota ei niin paljon huomaa. Hiljaa vauhtia lisäämällä kakkoselta kolmoselle antaa saman efektin lievänä (vielä).
Mitähän siis voisi olla menossa? Paraneeko kulumista kompensoivien adaptaatioarvojen nollaamisella, öljyn ja suodattimen oikeaoppisella vaihdolla vai peräti laatikon vaihdolla?
Auto on 128tkm ajettu "suomiauto" ja laatikkoon ei minun ja huoltovihon tiedon perusteella ole kajottu. Eli ei ole edes pelattu öljyjen kanssa.
Mitähän siis voisi olla menossa? Paraneeko kulumista kompensoivien adaptaatioarvojen nollaamisella, öljyn ja suodattimen oikeaoppisella vaihdolla vai peräti laatikon vaihdolla?
Auto on 128tkm ajettu "suomiauto" ja laatikkoon ei minun ja huoltovihon tiedon perusteella ole kajottu. Eli ei ole edes pelattu öljyjen kanssa.
Comment