memebuy23buy

E39 540 Trans.failsafe prog.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1447

    E39 540 Trans.failsafe prog.

    Eli tuollainen ihana muistutus ilmestyi pari päivää sitten mittariin...PERKELE

    Onkos noiden laatikoissa jotain paikkoja mitä kannattaisi alkaa putsaamaan?
    Loota nimittäin toimii täysin normaalisti ja todella sivistyneesti, jos vikatila on pois päältä.
    Herja ilmestyi kun käynnistin auton ensimmäistä kertaa yön jälkeen ja sain sen pois kun starttailin useasti uudestaan.
    20km ehdin ajamaan ja vikatila meni päälle uudestaan... Noiden kahden vikatilan välissä vaihteisto toimi erittäin hyvin!:think

    Hyviä ideoita otetaan vastaan, että mitä nyt ensimmäiseksi kannattaisi kokeilla.
    Akku oli yön irti eikä asiat muuttunut miksikään.
    Öljyjä vaihteistoon ei ole vaihdettu ainakaan Suomessa, eikä tietääkseni Saksassakaan!

    Kyllähän tuosta romusta hienomman kukkapenkin saa kuin naapureilla...
  • 5er
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 208
    • Savo

    #2
    Mulla tuli sama virheilmoitus kesällä ja viaksi paljastui virtalukon pohja. Loota toimi normaalisti mutta jos esim. vänkärin meikkipeilin aukaisi, radiosta sammui virrat, myös laturin merkkivalo paloi välillä himmeästi.
    Bimmerfestillä myös paljon juttua.. Oisko akku vaihtokunnossa?
    ex E60 530iA -07 M-Sport
    ex E39 528iA -99

    Comment

    • Jesper
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1447

      #3
      Originally posted by 5er View Post
      Mulla tuli sama virheilmoitus kesällä ja viaksi paljastui virtalukon pohja. Loota toimi normaalisti mutta jos esim. vänkärin meikkipeilin aukaisi, radiosta sammui virrat, myös laturin merkkivalo paloi välillä himmeästi.
      Bimmerfestillä myös paljon juttua.. Oisko akku vaihtokunnossa?
      Virtalukon pohjaa olen itsekkin miettinyt, kun nyt vikatilan ollessa päällä auto ei aina ala startata.
      Akku on vaihdettu vajaa vuosi sitten.

      Comment

      • M_Power
        Moderator
        • Jul 2003
        • 2772
        • Espoo, HML

        #4
        En nyt haluaisi pelotella, mutta melko varmasti on hetken päästä laatikon irroitus edessä.
        Niin monta vastaavaa tapausta on tullut nähtyä. Luistaako yhtään kylmänä?

        Tämä on tietysti tiedetty ongelma noissa laatikoissa. Kannattaa varautua jo ostaessa.
        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
        Team vier Zylinder!

        Comment

        • UGH!
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 237
          • Nokia

          #5
          ..jos nyt ei kuitenkaan heti aleta irrotteleen sitä laatikkoo! Palaako mittariston näytöllä P kun ei starttaa? Korjaus voi onnistua vaihtamalla anturi kepukan juureen tai se virtalukon pohja (itsellä tämä) tai voi joutua vaihtaan koko kepukankin:think Jos toosassa on oikeesti jotain isompaa vialla niin sen kyllä huomaa muustakin käytöksestä kuin pelkästä vikakoodista.
          sigpic

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1447

            #6
            Originally posted by M_Power View Post
            Luistaako yhtään kylmänä?
            Ei luista yhtään normaalia enempää kylmänä.

            Originally posted by UGH! View Post
            ..jos nyt ei kuitenkaan heti aleta irrotteleen sitä laatikkoo! Palaako mittariston näytöllä P kun ei starttaa? Korjaus voi onnistua vaihtamalla anturi kepukan juureen tai se virtalukon pohja (itsellä tämä) tai voi joutua vaihtaan koko kepukankin:think Jos toosassa on oikeesti jotain isompaa vialla niin sen kyllä huomaa muustakin käytöksestä kuin pelkästä vikakoodista.
            Mittaristolla näkyy kyllä "vaihdekaavio", mutta vian ollessa päällä siinä ei näy mitään kirkkaampaa kohtaa jos liikuttaa keppiä...
            Se mittariston pieni vaihdenäyttö sekoili kyllä jonkun verran kun vika oli päällä.
            Kuten sanoin niin vaihteisto toimi täysin normaalisti ennen tätä.:think

            Comment

            • UGH!
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 237
              • Nokia

              #7
              Mikäli P ei pala taulussa kun käännät virrat päälle, auto ei starttaa, vaikka kepukka olisikin P-asennossa. Anna kepille vähän kämmenellä kovuutta ja P syttyy (ehkä) ja kärry käynnistyy. Sitten vikakoodin luentaan. Se ilmoittaa mikäli anturi sökönä kepin juuresta. Virtalukonpohjaa eikä sen vikaa näy testerissä!
              sigpic

              Comment

              • Piplis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 292
                • Kerava

                #8
                Vähän kaukaa haettu, mutta ehdotetaan nyt näitä helpompiakin vaihtoehtoja...

                Eihän sulla ole ollut ABS-antureiden kanssa ongelmia lähihistoriassa ja mittaristo toimii normaalisti? Itsellä toinen ABS-anturin sähköliitin imaisi mallille ominaisesti vettä sisäänsä ja tiputti luistoneston, sekä ABS:n pois pelistä. Noista johtuen myös vaihdelaatikko siirtyi vikatilaan juuri otsikonmukaisen ilmoituksen kanssa.

                Vika korjaantui omalla kohdalla sähköliittimen putsaamisella.
                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by UGH! View Post
                  Mikäli P ei pala taulussa kun käännät virrat päälle, auto ei starttaa, vaikka kepukka olisikin P-asennossa. Anna kepille vähän kämmenellä kovuutta ja P syttyy (ehkä) ja kärry käynnistyy. Sitten vikakoodin luentaan. Se ilmoittaa mikäli anturi sökönä kepin juuresta. Virtalukonpohjaa eikä sen vikaa näy testerissä!
                  Eikös tässä ole steppilaatikko? Vaihdekepin juuressa asentotunnistin antaa tiedon vain siinä vieressä olevalle vaihdevalintaa osoittavalle valolle. Varsinainen asentotunnistin on laatikon puolella vaijerin päässä. Siitä vaihdevalinnan tieto menee laatikon ohjaukselle (EGS) ja sieltä väylää pitkin mittariston vaihdekaaviolle. Jos mittariston vaihdekaavio sekoili, niin mahdollisesti ongelma on EGS-boksissa. Onko peruutusvalon toiminnassa ollut sekoilua?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1447

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Eikös tässä ole steppilaatikko? Vaihdekepin juuressa asentotunnistin antaa tiedon vain siinä vieressä olevalle vaihdevalintaa osoittavalle valolle. Varsinainen asentotunnistin on laatikon puolella vaijerin päässä. Siitä vaihdevalinnan tieto menee laatikon ohjaukselle (EGS) ja sieltä väylää pitkin mittariston vaihdekaaviolle. Jos mittariston vaihdekaavio sekoili, niin mahdollisesti ongelma on EGS-boksissa. Onko peruutusvalon toiminnassa ollut sekoilua?
                    Ei ole ollut peruutusvalossa mitään vikoja.
                    Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, että toi vika tuli päälle kun pakin törkkäs silmään...

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1447

                      #11
                      Vikakoodit luettu ja tällaiset löytyi...

                      -Selector level switch
                      -Can ABS/DSC wheel speeds

                      Mitä helvettiä kysyy epätietoinen? Mittariston vaihdenäyttö sekoilee edelleenkin!
                      Esim. kun laitoin pakille, niin mittaristo näytti manuaalitilaa ja kakkosvaihdetta.:think

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Jesper View Post
                        Vikakoodit luettu ja tällaiset löytyi...

                        -Selector level switch
                        -Can ABS/DSC wheel speeds

                        Mitä helvettiä kysyy epätietoinen? Mittariston vaihdenäyttö sekoilee edelleenkin!
                        Esim. kun laitoin pakille, niin mittaristo näytti manuaalitilaa ja kakkosvaihdetta.:think
                        Tuosta ei nyt saa täyttä varmuutta, herjaako stepin kytkintä vai sitä valintakytkintä laatikon päässä. Toki edelleen EGS-boksin sisäinen vikakin on mahdollinen. Kurkkaisin ensimmäisenä sen stepin kytkimen, joka löytyy nostamalla vaihdekepin mustan kehyksen. Sen jälkeen auton alle tarkistamaan valintakytkimen liitoksia.
                        Mikä on muuten auton valmistus-kk?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Jesper
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1447

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tuosta ei nyt saa täyttä varmuutta, herjaako stepin kytkintä vai sitä valintakytkintä laatikon päässä. Toki edelleen EGS-boksin sisäinen vikakin on mahdollinen. Kurkkaisin ensimmäisenä sen stepin kytkimen, joka löytyy nostamalla vaihdekepin mustan kehyksen. Sen jälkeen auton alle tarkistamaan valintakytkimen liitoksia.
                          Mikä on muuten auton valmistus-kk?
                          Kepin kytkimet purin jo esiin ja nyt pitäisi vaan tietää, että mitä alan purkamaan irti.
                          Auton valmistus-kk on 12/97.
                          Käyn yhdestä toisesta autosta purkamassa noita kytkimiä irti ja kokeilen niillä, mutta täytyy vain ensiksi tietää mitä purkaa... Saako se kepin puolella olevan kytkin/vipuhässäkän kokonaisena pakettina irti?

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Jesper View Post
                            Kepin kytkimet purin jo esiin ja nyt pitäisi vaan tietää, että mitä alan purkamaan irti.
                            Auton valmistus-kk on 12/97.
                            Käyn yhdestä toisesta autosta purkamassa noita kytkimiä irti ja kokeilen niillä, mutta täytyy vain ensiksi tietää mitä purkaa... Saako se kepin puolella olevan kytkin/vipuhässäkän kokonaisena pakettina irti?
                            Kurkkaa WDS:stä, niin näet komponenttien sijainnin ja saat vähän käsitystä johdotuksesta. Steptronic switch (S224), Selector lever switch (S8532) (nro 5). Tuon laatikon asentotunnistimen vaihtoon löytyy muuten TIS:stä ohjeet. Vaatii laatikon kannakkeen pulttien löysäämistä, jotta saadaan laskettua tarvittavat ~10 mm.

                            Edit: Carsoftin livedatalla (EGS) voisi kurkata epäloogisuuksia kepin mekaanisen asennon ja antureiden antaman tiedon välillä. Ne löytyy heti siitä live-datan ensimmäiseltä sivulta.
                            Last edited by Clavurion; 03-02-2008, 22:14.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • UGH!
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 237
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Eikös tässä ole steppilaatikko? Vaihdekepin juuressa asentotunnistin antaa tiedon vain siinä vieressä olevalle vaihdevalintaa osoittavalle valolle. Varsinainen asentotunnistin on laatikon puolella vaijerin päässä. Siitä vaihdevalinnan tieto menee laatikon ohjaukselle (EGS) ja sieltä väylää pitkin mittariston vaihdekaaviolle. Jos mittariston vaihdekaavio sekoili, niin mahdollisesti ongelma on EGS-boksissa. Onko peruutusvalon toiminnassa ollut sekoilua?
                              Näin mulle kerrottiin aiemminkin mutta näyttö alkoi pelittään kun sen vaihtoi. Vikakoodit poistui vasta kun vaihdettiin virtalukonpohja ja steppi alkoi pelittään vasta kun vaihdettiin koko keppi prkl! Mutta vaihdelaatikko itsessään on pelannut koko ajan
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X