Originally posted by UGH!
View Post
E39 540 Trans.failsafe prog.
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKurkkaa WDS:stä, niin näet komponenttien sijainnin ja saat vähän käsitystä johdotuksesta. Steptronic switch (S224), Selector lever switch (S8532) (nro 5). Tuon laatikon asentotunnistimen vaihtoon löytyy muuten TIS:stä ohjeet. Vaatii laatikon kannakkeen pulttien löysäämistä, jotta saadaan laskettua tarvittavat ~10 mm.
Edit: Carsoftin livedatalla (EGS) voisi kurkata epäloogisuuksia kepin mekaanisen asennon ja antureiden antaman tiedon välillä. Ne löytyy heti siitä live-datan ensimmäiseltä sivulta.
Saakohan TÄMÄN koko paketin irti kerralla vai joutuuko purkamaan palasina?
Comment
-
-
-Can ABS/DSC wheel speeds
eikös tämä meinaa renkaiden pyörimisnopeuksia? Onko oikean kokoiset nakit alla? Jostain luin, että renkaan vierintäkehän pituudella on merkitystä vaihteiston toimintaan ja sen takia itsestään oppiva laatikko voi heittää lootan vikatilaan...Tätä samaa epäilen omasta autosta kun meni vikatilaan ja vikatila lähti akunkenkien irroituksella, saa nähdä milloin uusiutuu.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Irrota apukuskin puoleinen asentoanturi, ruuvit molemmissa päissä. Irrota sen alla oleva liitin. Irrota pohjan mutterit, kaksi takareunassa ja yksi edessä. Irrota vaijeri ja nosta keppipaketti pois.
Tämä operaatio lienee kuitenkin ensitoimenpiteenä turha. Irrota stepin liitin (X1561), niin sen pitäisi olla pois pelistä. Jos vaihdevalinta vieläkin häiriköi, suoraan laatikon päässä olevan asentotunnistimen kimppuun.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIrrota keskikonsoli, ohjeet.
Irrota apukuskin puoleinen asentoanturi, ruuvit molemmissa päissä. Irrota sen alla oleva liitin. Irrota pohjan mutterit, kaksi takareunassa ja yksi edessä. Irrota vaijeri ja nosta keppipaketti pois.
Tämä operaatio lienee kuitenkin ensitoimenpiteenä turha. Irrota stepin liitin (X1561), niin sen pitäisi olla pois pelistä. Jos vaihdevalinta vieläkin häiriköi, suoraan laatikon päässä olevan asentotunnistimen kimppuun.
Eikös laatikko mene vikatilaan jos se stepin liitin on irroitettu? Vai pitäisikö toimia?
Yhden kerran se teki silleen että kun veti pakin päälle, niin syttyi näyttöön manuaalitila ja kakkonen oli mukamas sisällä. Eihän pakki päällä laatikon pitäisi tietää mitään stepistä, koska eihän keppiä ole vedetty siihen katkaisijaan asti.:think
Olisikohan se vika vaan siellä laatikon päässä.........
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostOlet siis sitä mieltä ettei kannata purkaa pois tota koko systeemiä?
Eikös laatikko mene vikatilaan jos se stepin liitin on irroitettu? Vai pitäisikö toimia?
Yhden kerran se teki silleen että kun veti pakin päälle, niin syttyi näyttöön manuaalitila ja kakkonen oli mukamas sisällä. Eihän pakki päällä laatikon pitäisi tietää mitään stepistä, koska eihän keppiä ole vedetty siihen katkaisijaan asti.:think
Olisikohan se vika vaan siellä laatikon päässä.........E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by UGH! View PostOnko muita sähköhäiriöitä? Esim. sadetunnistin ei pelaa, ajonvakautus hyppää pois päältä, meikkipeilien valot, radio, jarruvalot päällä.. ihan mitä vaan??
Originally posted by Clavurion View PostValinta on tietysti sinun, mutta minä en näe tässä vaiheessa syytä irrottaa keppiä, jos se kerran mekaanisesti toimii. Steppi-kytkimen ON/+/- aktivoituvat sen kytkimen kautta maadoittumalla, joten irrotetun liittimen pitäisi vastata perustilaa. Tarkista muuten samalla, ettei joku niistä johdoista ole nirhautunut ja kosketuksissa maihin (vastaa kytkimen aktivoitumista).
Ei vaan anna vaihtaa isompaa tai pienempää.
Onkos P,R,N ja D asentojen tunnistin siellä laatikolla vai mistä se tunnistaa kepin asennon?
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostOnkos P,R,N ja D asentojen tunnistin siellä laatikolla vai mistä se tunnistaa kepin asennon?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuten jo edellä todettu, varsinainen asentotunnistin (P, R, N, D) on siellä laatikon päässä. Siinä kepin yhteydessä on myös asentotunnistin/liukukytkin (P, R, N, D), josta tieto menee ainoastaan kepin vieressä oleville valoille (P, R, N, D).
Täytyypä jostain alkaa metsästämään sitä laatikon anturia jotta voi kokeilla onko vika siinä...
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostSadetunnistin on muutaman kerran ollut pois päältä jostain syystä ja lähtenyt itsekseen taas toimimaan.
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostTänään tuli vaihdettua laatikon kylkeen uusi asentoanturi ja vielä ainakin toimii täydellisesti!
Onneks ei taas tullu ensimmäisenä tehtyä kalleinta korjausta...
Clavurionille todella iso kiitos avusta!Nyt ix m60 2024
ex:E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostTänään tuli vaihdettua laatikon kylkeen uusi asentoanturi ja vielä ainakin toimii täydellisesti!
Onneks ei taas tullu ensimmäisenä tehtyä kalleinta korjausta...
Clavurionille todella iso kiitos avusta!E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment