memebuy23buy

E39 540 Trans.failsafe prog.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by UGH! View Post
    Näin mulle kerrottiin aiemminkin mutta näyttö alkoi pelittään kun sen vaihtoi. Vikakoodit poistui vasta kun vaihdettiin virtalukonpohja ja steppi alkoi pelittään vasta kun vaihdettiin koko keppi prkl! Mutta vaihdelaatikko itsessään on pelannut koko ajan
    Niin ne steppiasennon kytkimet (on/off, +/-) on kyllä siinä kepin juuressa. Vaihdettiinko koko keppi pelkästään steppikytkimien toimimattomuuden takia?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • UGH!
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 237
      • Nokia

      #17
      ...ei kun siinä kepissä oli oikein mekaaninen jumi. se ei suostunut menemään lopussa ollenkaan koko steppi asentoon vaikka siihen tuli lisäksi pirunmoinen välys.
      sigpic

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1447

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Kurkkaa WDS:stä, niin näet komponenttien sijainnin ja saat vähän käsitystä johdotuksesta. Steptronic switch (S224), Selector lever switch (S8532) (nro 5). Tuon laatikon asentotunnistimen vaihtoon löytyy muuten TIS:stä ohjeet. Vaatii laatikon kannakkeen pulttien löysäämistä, jotta saadaan laskettua tarvittavat ~10 mm.

        Edit: Carsoftin livedatalla (EGS) voisi kurkata epäloogisuuksia kepin mekaanisen asennon ja antureiden antaman tiedon välillä. Ne löytyy heti siitä live-datan ensimmäiseltä sivulta.
        Tota livedataa luettiin, mutta mikään ei muuttunut kun liikuteltiin keppiä.
        Saakohan TÄMÄN koko paketin irti kerralla vai joutuuko purkamaan palasina?

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #19
          -Can ABS/DSC wheel speeds

          eikös tämä meinaa renkaiden pyörimisnopeuksia? Onko oikean kokoiset nakit alla? Jostain luin, että renkaan vierintäkehän pituudella on merkitystä vaihteiston toimintaan ja sen takia itsestään oppiva laatikko voi heittää lootan vikatilaan...Tätä samaa epäilen omasta autosta kun meni vikatilaan ja vikatila lähti akunkenkien irroituksella, saa nähdä milloin uusiutuu.
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Jesper View Post
            Tota livedataa luettiin, mutta mikään ei muuttunut kun liikuteltiin keppiä.
            Saakohan TÄMÄN koko paketin irti kerralla vai joutuuko purkamaan palasina?
            Irrota keskikonsoli, ohjeet.

            Irrota apukuskin puoleinen asentoanturi, ruuvit molemmissa päissä. Irrota sen alla oleva liitin. Irrota pohjan mutterit, kaksi takareunassa ja yksi edessä. Irrota vaijeri ja nosta keppipaketti pois.

            Tämä operaatio lienee kuitenkin ensitoimenpiteenä turha. Irrota stepin liitin (X1561), niin sen pitäisi olla pois pelistä. Jos vaihdevalinta vieläkin häiriköi, suoraan laatikon päässä olevan asentotunnistimen kimppuun.
            Attached Files
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1447

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Irrota keskikonsoli, ohjeet.

              Irrota apukuskin puoleinen asentoanturi, ruuvit molemmissa päissä. Irrota sen alla oleva liitin. Irrota pohjan mutterit, kaksi takareunassa ja yksi edessä. Irrota vaijeri ja nosta keppipaketti pois.

              Tämä operaatio lienee kuitenkin ensitoimenpiteenä turha. Irrota stepin liitin (X1561), niin sen pitäisi olla pois pelistä. Jos vaihdevalinta vieläkin häiriköi, suoraan laatikon päässä olevan asentotunnistimen kimppuun.
              Olet siis sitä mieltä ettei kannata purkaa pois tota koko systeemiä?
              Eikös laatikko mene vikatilaan jos se stepin liitin on irroitettu? Vai pitäisikö toimia?
              Yhden kerran se teki silleen että kun veti pakin päälle, niin syttyi näyttöön manuaalitila ja kakkonen oli mukamas sisällä. Eihän pakki päällä laatikon pitäisi tietää mitään stepistä, koska eihän keppiä ole vedetty siihen katkaisijaan asti.:think
              Olisikohan se vika vaan siellä laatikon päässä.........

              Comment

              • UGH!
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 237
                • Nokia

                #22
                Onko muita sähköhäiriöitä? Esim. sadetunnistin ei pelaa, ajonvakautus hyppää pois päältä, meikkipeilien valot, radio, jarruvalot päällä.. ihan mitä vaan??
                sigpic

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Jesper View Post
                  Olet siis sitä mieltä ettei kannata purkaa pois tota koko systeemiä?
                  Eikös laatikko mene vikatilaan jos se stepin liitin on irroitettu? Vai pitäisikö toimia?
                  Yhden kerran se teki silleen että kun veti pakin päälle, niin syttyi näyttöön manuaalitila ja kakkonen oli mukamas sisällä. Eihän pakki päällä laatikon pitäisi tietää mitään stepistä, koska eihän keppiä ole vedetty siihen katkaisijaan asti.:think
                  Olisikohan se vika vaan siellä laatikon päässä.........
                  Valinta on tietysti sinun, mutta minä en näe tässä vaiheessa syytä irrottaa keppiä, jos se kerran mekaanisesti toimii. Steppi-kytkimen ON/+/- aktivoituvat sen kytkimen kautta maadoittumalla, joten irrotetun liittimen pitäisi vastata perustilaa. Tarkista muuten samalla, ettei joku niistä johdoista ole nirhautunut ja kosketuksissa maihin (vastaa kytkimen aktivoitumista).
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1447

                    #24
                    Originally posted by UGH! View Post
                    Onko muita sähköhäiriöitä? Esim. sadetunnistin ei pelaa, ajonvakautus hyppää pois päältä, meikkipeilien valot, radio, jarruvalot päällä.. ihan mitä vaan??
                    Sadetunnistin on muutaman kerran ollut pois päältä jostain syystä ja lähtenyt itsekseen taas toimimaan.

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Valinta on tietysti sinun, mutta minä en näe tässä vaiheessa syytä irrottaa keppiä, jos se kerran mekaanisesti toimii. Steppi-kytkimen ON/+/- aktivoituvat sen kytkimen kautta maadoittumalla, joten irrotetun liittimen pitäisi vastata perustilaa. Tarkista muuten samalla, ettei joku niistä johdoista ole nirhautunut ja kosketuksissa maihin (vastaa kytkimen aktivoitumista).
                    Ainakin kepin vieressä oleva valaistu "kaavio" muuttuu ihan särmästi stepille, jos sitä katkaisijaa painaa sormella.
                    Ei vaan anna vaihtaa isompaa tai pienempää.
                    Onkos P,R,N ja D asentojen tunnistin siellä laatikolla vai mistä se tunnistaa kepin asennon?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Jesper View Post
                      Onkos P,R,N ja D asentojen tunnistin siellä laatikolla vai mistä se tunnistaa kepin asennon?
                      Kuten jo edellä todettu, varsinainen asentotunnistin (P, R, N, D) on siellä laatikon päässä. Siinä kepin yhteydessä on myös asentotunnistin/liukukytkin (P, R, N, D), josta tieto menee ainoastaan kepin vieressä oleville valoille (P, R, N, D).
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1447

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kuten jo edellä todettu, varsinainen asentotunnistin (P, R, N, D) on siellä laatikon päässä. Siinä kepin yhteydessä on myös asentotunnistin/liukukytkin (P, R, N, D), josta tieto menee ainoastaan kepin vieressä oleville valoille (P, R, N, D).
                        No ne kepin valot toimii ihan normaalisti.
                        Täytyypä jostain alkaa metsästämään sitä laatikon anturia jotta voi kokeilla onko vika siinä...

                        Comment

                        • UGH!
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 237
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by Jesper View Post
                          Sadetunnistin on muutaman kerran ollut pois päältä jostain syystä ja lähtenyt itsekseen taas toimimaan.

                          Kannattaa tarkistaa se virtalukon pohja!! Viat alkaa just näin "lievänä". kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=87387
                          sigpic

                          Comment

                          • Jesper
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1447

                            #28
                            Tänään tuli vaihdettua laatikon kylkeen uusi asentoanturi ja vielä ainakin toimii täydellisesti!
                            Onneks ei taas tullu ensimmäisenä tehtyä kalleinta korjausta...
                            Clavurionille todella iso kiitos avusta!

                            Comment

                            • Komu
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 1040
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Originally posted by Jesper View Post
                              Tänään tuli vaihdettua laatikon kylkeen uusi asentoanturi ja vielä ainakin toimii täydellisesti!
                              Onneks ei taas tullu ensimmäisenä tehtyä kalleinta korjausta...
                              Clavurionille todella iso kiitos avusta!
                              Hienoa!
                              Nyt ix m60 2024

                              ex:E70 X5 40d + F31 330d
                              Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                              Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                              Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Jesper View Post
                                Tänään tuli vaihdettua laatikon kylkeen uusi asentoanturi ja vielä ainakin toimii täydellisesti!
                                Onneks ei taas tullu ensimmäisenä tehtyä kalleinta korjausta...
                                Clavurionille todella iso kiitos avusta!
                                Hyvä hyvä! Toivotaan, että ongelma tosiaan oli tuossa asentotunnistimessa, ettei tarvi seuraavaksi EGS-boksia metsästää. Minkälainen operaatio tunnistimen vaihto oli käytännössä?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X