Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä osa kuvassa (E39/M54B25)? (V: lisäilmapumpun venttiili)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #16
    Opelista tuttu ilmapumppu. Lisäilmaa pakoputkeen, niin päästöt vähenee, no ainakin siksi kun ne on laimeemmat sekoitettuna puhtaaseen ulkoilmaan
    Oisko tuon mökkylän esiintyminen jotenkin riippuvainen vientimaasta bemareissa? Jos jossain olisi saatu alempaan päästörajaan tuolla ja taas toisessa maassa alittaa ilman mökkylää sen hetkiset rajat...
    ...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by reddewil View Post
      Opelista tuttu ilmapumppu. Lisäilmaa pakoputkeen, niin päästöt vähenee, no ainakin siksi kun ne on laimeemmat sekoitettuna puhtaaseen ulkoilmaan
      Oisko tuon mökkylän esiintyminen jotenkin riippuvainen vientimaasta bemareissa? Jos jossain olisi saatu alempaan päästörajaan tuolla ja taas toisessa maassa alittaa ilman mökkylää sen hetkiset rajat...
      Suunnilleen näin. Eli siis tällä pumpataan ilmaa kuumien pakokaasujen sekaan pakokanavassa, jolla saadaan aikaiseksi pakokaasujen jäännöspoltto/hapetus ennen katalysaattoria. Tällä saadaan aikaan kattien tehokkaampi ja laajempi lämpötilariippuvainen toiminta-ala. Jenkkivehkeissähän nämä "IMCO" pumput löytyy jo 70-luvun alkuhämäristä.
      Tämän löytyminen kertoo varmasti jotain alkuperäsen vientimaan ja/tai osavaltion päästösäännöksistä.

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 938
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Suunnilleen näin. Eli siis tällä pumpataan ilmaa kuumien pakokaasujen sekaan pakokanavassa, jolla saadaan aikaiseksi pakokaasujen jäännöspoltto/hapetus ennen katalysaattoria. Tällä saadaan aikaan kattien tehokkaampi ja laajempi lämpötilariippuvainen toiminta-ala. Jenkkivehkeissähän nämä "IMCO" pumput löytyy jo 70-luvun alkuhämäristä.
        Tämän löytyminen kertoo varmasti jotain alkuperäsen vientimaan ja/tai osavaltion päästösäännöksistä.
        Minun autoni on "suomiauto" automaatilla 09/2000 ja minulla siis ei ollut tuota. Tai ei ainakaan sitä venttiiliä siinä pakosarjan päällä.
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Jenkkien vientimalleissa nämä taitaa olla kaikissa...paitsi Alaskamalleissa?

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Kukaan ei siis tiedä, että vaikuttaako tuo miten katsastukseen? Laakkosella meinasivat, että hylky on tulossa jos OBD testissä näkyy vika tuossa pumpussa. Sanoin, että nollaan koodit ennen katsastusta niin läpi menee, mutta meinasi ettei muka auta sekään, no sen näkee sitten..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Stone View Post
              Kukaan ei siis tiedä, että vaikuttaako tuo miten katsastukseen? Laakkosella meinasivat, että hylky on tulossa jos OBD testissä näkyy vika tuossa pumpussa. Sanoin, että nollaan koodit ennen katsastusta niin läpi menee, mutta meinasi ettei muka auta sekään, no sen näkee sitten..
              Siis toki jos ko.laite kuuluu OBD:n piiriin ja siitä on vikakoodi muistissa/päällä, niin vm.-01:stä jää kyllä leima saamatta. Eli silloin toki pitää toimia, mutta onko se OBD:n piirissä M5:ssa?

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Siis toki jos ko.laite kuuluu OBD:n piiriin ja siitä on vikakoodi muistissa/päällä, niin vm.-01:stä jää kyllä leima saamatta. Eli silloin toki pitää toimia, mutta onko se OBD:n piirissä M5:ssa?
                Jaa ne voi myös vaihdella malleittain?
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #23
                  Terve,

                  Kappas, tästä oli jo tredikin täällä

                  Elikkä auto on mulla ainakin Saksasta kotoisin, tai viettänyt lapsuutensa siellä...

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #24
                    Kysymys osasta

                    Vaikuttaako tuo kyseinen systeemi moottorin toimintaan lämpimänä? Entä vaikustus tehoihin/kulutukseen, tms. normaalilämmöillä?

                    330i faceliftitstä löytyy tuon tapainen mötikkä konehuoneesta, Saksasta tuotu alunperin. Valmistuskuukausi realOEM:n mukaan 5/2002. Mötikän päällä lukee "Pierburg", tms.

                    Saakos tuon poistettua ilman että moottorinohjaus menee sekaisin, tai jotenkin huijattua että järjestelmä toimii vaikka onkin oikeasti poissa pelistä?

                    Omat havainnot on että kylmäkäynnistyksessä koneen käyntiääni on "raaka" ja "metallinen". Koneen lämmetessä äänet normalisoituu ja kuullostaa sille kuin sen pitääkin. Myös takavaimentimen toisessa putkessa oleva läppä on koko ajan auki ja sillä sai hyvän saundin normaaliajeluun/tyhjäkäynnille (sama systeemi näköjään kuin on e36 328:ssa).


                    Sitten OT: Miksi realOEM tarjoaa 330i:n yhdellä sekä kahdella putkella olevaa takavaimentimen sisäänmenoa? :think
                    Last edited by bemmeri; 09-04-2008, 16:06.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎