Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d uuden harrastajan kysymyksiä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aragon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 54
    • Lohja

    E39 530d uuden harrastajan kysymyksiä!

    terve kaikille! ostin hiljan otsikon mukaisen farkun manuaali askilla ja olis heti muutamia kysymyksiä joihin toivoisin vastauksia.
    1. mikä imusarjan läppien alkup. tarkoitus, onks mun autos ne, irtoileeks niit useinki? auto -99 ja aj. 180tkm
    2. mikä on ekr vai egr, joku p.kaasujen kierrätys?... miks monet on poistanu sen?
    3. autos on mielestäni aika kattavat varusteet --> onks kaksinkertaset lasit kovin yleinan varuste?
    4.turbo--> kait aika monelta hajonnu tai ainakin vinkuu?? mulla ainakin vähän kylmänä vinkuu, oli huomioitu hinnas. johtuuks laakereitten (päittäis) välyksistä? kauan vinkuvalla ajaa? huoltohintoi? vai ajetaanks nii pitkään kunnes hajoo? suositeltavia vaihtoturboja?
    5.lastutus. kestääks paikat jos tehot n.220 hp ja 510 Nm järkeväl ajol, yrittämällähän saa kaiken rikki...
    6. onks kukaan laittanu omaa akkua webastolle ettei se söis auton akkua ja latautuis ajossa? mahtaako olla paha homma? (oon aika torspo sähköjutuis...)


    kiitos etukäteen neuvoista!!!
    ARAGON
    E61 530d M
    E39 523i
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    1. Päästöjä varten ja sinulla niitä ei ole
    2. Poistaneet tuon imusarjan paskaantumisen estämiseksi
    3. Enpä ole vielä kuullut E39:n kohdalla noista tupla laseista
    4. Jos ääntää niin tarpeen ainakin käytää pajalla, mahdollisesti korjata
    5. Kestävyys on hieman suhteellista mutta kestää tietyyn rajaan saakka. Kuten jo mainitsit niin saa sen hajoamaan ilman lastutustakin

    Ja viisaammat lisätköön/korjatkoon.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #3
      Tuossa edellä jo tuli varsin hyvin.

      1. Osakuormalla (<2000 RPM) päästöjen vähentämiseksi. Läpät E39 530d vain automaateissa 3/2000->.

      2. EGR = Exhaust gas recirculation = pakokaasujen takaisinkierrätys. Tulpataan tai poistetaan muuten toiminnasta imusarjan ja -kanavien nokeentumisen estämiseksi.

      3. Tuplalasit on E39:ssäkin varsin harvinainen varuste.

      4. Aika monella tuo turbo hieman vinkuu. Täysin mahdoton sanoa ennustetta pelkästään tuon perusteella. Voi kestää vielä pitkäänkin. VNT-turbojen kunnostus taitaa olla aika hiljaista nykyään. KLIK
      Alkuperäinen turbo on Garrett GT2556V. Jotkut ovat vaihtaneet tilalle uudemman 530d:n GT2260V:n. KLIK

      5. Kyllä kesto on enemmän käytöstä kuin lukemista kiinni maltillisilla ohjelmoinneilla.

      6. Laita ylläpitolaturi, esim. CTEK 7000.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        #4
        Nuo tuplalasit on erittäin harvinainen varuste dieselissä, M5 niitä on monesti. En oo ikinä nähny dieseliä missä ne olis mutta kuullut olen
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #5
          Originally posted by 10+ View Post
          Nuo tuplalasit on erittäin harvinainen varuste dieselissä, M5 niitä on monesti. En oo ikinä nähny dieseliä missä ne olis mutta kuullut olen
          Muutama viikko sitten diagnostiikan merkeissä tuli vastaan prefacelift 530d, jossa oli tuplalasit. Se taitaakin olla toistaiseksi ainoa, vaikka aika monta E39:iä on pihassa pyörähtänyt.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Aiheeseen juurikaan liittymättä, appiukolla on -99 540ia touring tuplalaseilla.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Facelift 530DA -01, tuplalasit löytyy, mutta hyvä vaan jos ovat harvinaiset

              Tuosta turbosta ei kannata olla hirveän huolissaan, mutta pakoputken joustopalat kannattaa kyllä tarkistaa. Ne ovat yleinen vikapaikka, ja kun ovat rikki niin viheltää iloisesti. Mikäli nykyiset joustopalat vuotavat, hitsauta uudet tilalle, koko pakoputken uusi alkupätkä maksaa mansikoita.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • henris
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 53
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Muutama viikko sitten diagnostiikan merkeissä tuli vastaan prefacelift 530d, jossa oli tuplalasit. Se taitaakin olla toistaiseksi ainoa, vaikka aika monta E39:iä on pihassa pyörähtänyt.
                OT, mutta tunnustan käyneeni Clavurionin luona diagnostiikka kaapelin päässä ja tosiaan minulta löytyy tosta 530da -99 touringista tuplalasit Ja toki muutakin mukavaa on, mutta ei siitä sen enempää.
                E46 320d Touring -01
                ex. E39 530da Touring -99

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 572
                  • Kaukana

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Facelift 530DA -01, tuplalasit löytyy, mutta hyvä vaan jos ovat harvinaiset

                  Tuosta turbosta ei kannata olla hirveän huolissaan, mutta pakoputken joustopalat kannattaa kyllä tarkistaa. Ne ovat yleinen vikapaikka, ja kun ovat rikki niin viheltää iloisesti. Mikäli nykyiset joustopalat vuotavat, hitsauta uudet tilalle, koko pakoputken uusi alkupätkä maksaa mansikoita.
                  Vuosi sitten 900€
                  Meni kylläkin liikkeen piikkiin.

                  Comment

                  • suomiki
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 4

                    #10
                    Tuplalasit löytyy myös vaimon autosta 05/2000 E39 530D. Kilsoja takana 160000 ja vielä ei suurempia murheita ole ollut. 40.000 tuli viime vuonna ajeltua ja kesää kohti lastutus mielessä :think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎