Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 luistoneston ongelmaa.KUNNOSSA!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKemp
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 23
    • HML

    E39 luistoneston ongelmaa.KUNNOSSA!!!

    elikkäs auto 540i manuaaliaskilla ja ASC+T. valmistettu 2/98.
    ongelmana oli ja on edelleen,mutta nykyään satunnaisesti tuon luistonesto valon palaminen/syttyminen kesken ajon. vikaa etsin ja tod. näköisesti löysinkin kaasuläpän säätimestä, mutta nyt kun olen asiaan taas lisää perehtynyt, niin kyselen vielä täältä... eli:

    kun virrat laittaa päälle, saattaa luistoneston valo jäädä palamaan, vaikka säätömoottori liikuttaakin läppää äänestä päätellen normaalisti.yleensä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin valokin jää pimeäksi.

    joskus,tosin nyt harvemmin saattaa kesken ajon tuntua pieni nykäisy ja luistoneston valo kilahtaa palamaan.

    tuon ko. säätömoottorin olen putsannut ja vaijerin todennut ehjäksi, mutta epäilisin edelleen tuota säätömoottoria, koska sitä "muilutettuani olen saanut aina valon sammumaan.
    eli jos kanssa eläjillä on kokemuksia/vinkkejä vielä lisää niin otan niitä mielelläni vastaan...

    niin ja vikakoodin lukuun odottelin aikaa paikalliseen BMW huoltoon yli kuukauden ja kyllästyin,joten nyt kokeillaan sitten täältä

    uusi kaasuläpän säädin kustantaa n400€,joten en vielä lähde sitä tilaamaan, ennenkuin on kaikki ns. Aku Ankka viat etsitty pois
    Last edited by KKemp; 21-02-2008, 09:42.
    ex: E34 520i -88
    ex: E39 540i touring -98
  • heijani
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 220
    • Turku

    #2
    Originally posted by KKemp View Post
    niin ja vikakoodin lukuun odottelin aikaa paikalliseen BMW huoltoon yli kuukauden ja kyllästyin,joten nyt kokeillaan sitten täältä
    Eikös tuon vikakoodiluvun pitäisi onnistua ihan pikahuollossa. Ainakin itse olen ajanut vaan liikkeeseen ja suoraan piuhan päähän.
    BMW e61 525dA 2006
    ex BMW e39 530dT 2000
    ex Volvo V70 2.4T AWD :think
    ex BMW e39 540iA sedan 1999
    ex BMW e28 520i Bavaria 1987
    ex BMW e46 316i sedan 2000

    Comment

    • KKemp
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 23
      • HML

      #3
      Originally posted by heijani View Post
      Eikös tuon vikakoodiluvun pitäisi onnistua ihan pikahuollossa. Ainakin itse olen ajanut vaan liikkeeseen ja suoraan piuhan päähän.
      eipä tuo koodien luku kertonut muuta kuin moottorinohjainyksikön häiriö, eli ei päästänyt boksi pitemmälle. sanoivat huollossa että tarvitsee BMW elektroniikka asentajan purkaamaan tarkempi koodi pihalle. tarjoaa kuulemma tuo boksi juuri ko. ilmoitusta vaikka se itsessään olisikin ehjä, eli tarvitsee päästä "syvemmälle" järjestelmään etsimään vikaa/koodia.
      näinhän nuo väittivät ja kun varattiin uusi aika huoltoon(yli kuukauden päähän), niin senkin sitten peruivat sairastapauksen vuoksi, ja sanoivat ilmoittavansa uuden ajan:think.... on viissiin joku pidemmällä saigonilla, kun ei ole pariin viikkoon kuulunut mitään..
      ex: E34 520i -88
      ex: E39 540i touring -98

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Originally posted by KKemp View Post
        eipä tuo koodien luku kertonut muuta kuin moottorinohjainyksikön häiriö, eli ei päästänyt boksi pitemmälle. sanoivat huollossa että tarvitsee BMW elektroniikka asentajan purkaamaan tarkempi koodi pihalle. tarjoaa kuulemma tuo boksi juuri ko. ilmoitusta vaikka se itsessään olisikin ehjä, eli tarvitsee päästä "syvemmälle" järjestelmään etsimään vikaa/koodia.
        näinhän nuo väittivät ja kun varattiin uusi aika huoltoon(yli kuukauden päähän), niin senkin sitten peruivat sairastapauksen vuoksi, ja sanoivat ilmoittavansa uuden ajan:think.... on viissiin joku pidemmällä saigonilla, kun ei ole pariin viikkoon kuulunut mitään..
        Älä usko niitä merkkiliikkeen jamppoja joka käänteessä. Joku foorumilainen varmaan voisi lukaista Carsoftilla vikakoodit ja katsoa jos niistä jotain näkyy. Jos ei näy, niin sitten vasta merkkihuoltoon.

        Comment

        • KKemp
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 23
          • HML

          #5
          Originally posted by himonussija View Post
          Älä usko niitä merkkiliikkeen jamppoja joka käänteessä. Joku foorumilainen varmaan voisi lukaista Carsoftilla vikakoodit ja katsoa jos niistä jotain näkyy. Jos ei näy, niin sitten vasta merkkihuoltoon.
          juu... eipä ole enää vuosikausiin tullut noita "merkki" liikkeen hemmoja ihan vakavalla naamalla kuunneltua, ja nimen omaan tuohon DME häiriö koodiinkin sain vahvistuksen oikeesti ammattitaitoiselta "nyrkki" pajan asentajalta. Bemari ilmoittaa kuulemma hyvin usein tuota ko. koodia aluksi, ennenkuin on etsitty koodia muilta väyliltä.
          Mutta palatakseni vielä alkuperäiseen, niin niitä vinkkejä tuohon ongelmaan jos sais niin Danke... sais tuon sitten pelittämään
          ex: E34 520i -88
          ex: E39 540i touring -98

          Comment

          • UGH!
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 237
            • Nokia

            #6
            Virtalukon pohja renkatessaan aiheuttaa MYÖS tuollaista vikaa! Oon tarjonnut aika monelle ja aika monenmoiseen vikaan tätä diagnoosia. Ja taas tarjoan, suht halpa aloittaa (n.50E)
            sigpic

            Comment

            • KKemp
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 23
              • HML

              #7
              NO NIIN.

              vikana oli todellakin tuo kaasuläpän säädin, eli nyt vika on korjattu:

              eli asiaa apumiehen kanssa tarkemmin tutkittuani, huomasin ettei tuo kaasuläpän säätömoottori käytä läppää kokonaan auki, eli ei saanut asentotunnistin tietoa läpän oikeasta asennosta, vaijeri irti, totesin sen ehjäksi, joten rasvaus ja säätö kohdalleen(oli luvattoman löysällä) ja NYT PELITTÄÄ
              tuli samalla tehtyä muutakin huoltoa/puhdistusta, mm. tyhjäkäyntimoottori ja IMM tuli putsattua. ainakin vaikutti nuo rassaukset tuohon tyhjäkäynnin "pieneen" huojumiseen, nyt käy pehmeästi niinkuin kasi koneen kuuluukin
              Kiitoksia kanssa eläjille ja kevättä odotellessa

              KK
              ex: E34 520i -88
              ex: E39 540i touring -98

              Comment

              • Jason
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 65

                #8
                Missä toi kaasuläpän säädin sijaitsee kun on itselläkin satunnaisesti tehnyt samaa?
                Volvo v70 2.4T
                ex BMW 528 touring -97

                Comment

                • KKemp
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 23
                  • HML

                  #9
                  Originally posted by Jason View Post
                  Missä toi kaasuläpän säädin sijaitsee kun on itselläkin satunnaisesti tehnyt samaa?
                  kuskin puolen iskaritolpan edessä.siitä lähtee vaijeri kohti kaasuläppää
                  ex: E34 520i -88
                  ex: E39 540i touring -98

                  Comment

                  • himonussija
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 392
                    • Finland

                    #10
                    Eikö noissa ole sähköinen kaasupoljin? Ja luistonesto vaikuta siihen tai erillisellä läpällä kurista ilmansaantia? Ainakin kutoskoneisissa cruisen sähkömoottori on tietääkseni siinä iskarin yläpään luona koska kaverilla sellainen siinä on ja meikäläisen E39:ssä ei ole kun ei ole cruiseakaan :think

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 933
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by himonussija View Post
                      Eikö noissa ole sähköinen kaasupoljin? Ja luistonesto vaikuta siihen tai erillisellä läpällä kurista ilmansaantia? Ainakin kutoskoneisissa cruisen sähkömoottori on tietääkseni siinä iskarin yläpään luona koska kaverilla sellainen siinä on ja meikäläisen E39:ssä ei ole kun ei ole cruiseakaan :think
                      Voi olla että ei ole. Tämä olkoon vain väliaikatietoa, mutta esim. E39:n kutosista M54:ssa on sähköinen kaasuläppä, mutta M52:ssa on vaijeri (pl. TU-koneet?, en muista.)
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Jason
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 65

                        #12
                        Joo löytyi ja vaijeri näköjään poikki.Saako siihen vaihdettua uuden vaijerin vai joutuuko ostamaan sen "mötin" myös?.Vaikuttaako toi rikkinäinen vaijeri johonkin muuhun toimintoon eli uskaltaako ajella ennen kuin uusi laitettu tilalle?
                        Volvo v70 2.4T
                        ex BMW 528 touring -97

                        Comment

                        • KKemp
                          Newbiemmer
                          • Jul 2007
                          • 23
                          • HML

                          #13
                          Originally posted by Jason View Post
                          Joo löytyi ja vaijeri näköjään poikki.Saako siihen vaihdettua uuden vaijerin vai joutuuko ostamaan sen "mötin" myös?.Vaikuttaako toi rikkinäinen vaijeri johonkin muuhun toimintoon eli uskaltaako ajella ennen kuin uusi laitettu tilalle?
                          vaijeri kustantaa noin 10€

                          Uskaltaa ajella,eli työnnä menemään
                          ex: E34 520i -88
                          ex: E39 540i touring -98

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎