Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Turvavyöhön lisää rullaustehoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 Turvavyöhön lisää rullaustehoa?

    muutama vastaava kysely löytyy searchilla mutta mitään ihmeempiä vastauksia en löytänyt

    eli milläs tuohon kuskin, ja miksei vänkärinkin puolen turvavyöhön saisi vähän lisää rullaustehoa, tuntuu että aina saa avittaa että kelaa sisään.

    Volvossa oli taas äärilaidasta sen turvavyö...rikko melkein sivulasin jokakerta kun irrotti piuhan


    -a-
    E39 530dA Touring -00
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Pakko sanoa, että täysin samaa mieltä E39:n etuvöistä... Varsinki ku emännän E90:iin vertaa niin eroa on kuin yöllä ja päivällä

    Joten jos joku keksii ratkaisun niin itsekin mielenkiinnolla odotan...
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Laiska on täälläkin, joskus meinaa jäädä ovenväliin. E36ssa oli sopivan ripeä.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ainakin vanhemmissa onnistuu kiristämällä kelausjousta. Korjataan kiertämällä jousta pari kierrosta lisää ja asettamalle kiinityspaikkaansa. Hankala selittää ilman kuvia. Mutta mikäli sen kotelon missä jousi sijaitsee menee avaamaan niin saa olla tosi varovainen sen kanssa. Kokoajan sormi jousen päällä ettei lävähdä naamalle. Pari kertaa oon onnistunu päästää otteen, siin menee mukavasti aikaa kun kelailee sitä taas kasaan
        Eli onnistuu kun vaan omaa hyvät hermot ja sorminäppäryyttä
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Ainakin vanhemmissa onnistuu kiristämällä kelausjousta. Korjataan kiertämällä jousta pari kierrosta lisää ja asettamalle kiinityspaikkaansa. Hankala selittää ilman kuvia. Mutta mikäli sen kotelon missä jousi sijaitsee menee avaamaan niin saa olla tosi varovainen sen kanssa. Kokoajan sormi jousen päällä ettei lävähdä naamalle. Pari kertaa oon onnistunu päästää otteen, siin menee mukavasti aikaa kun kelailee sitä taas kasaan
          Eli onnistuu kun vaan omaa hyvät hermot ja sorminäppäryyttä
          Toimiiko tämä E39:ssä,vai oletko passaillut jonkin muun korimallin vöitä?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Aivan, siis vanhemmissa autoissa kokonaan, kokemusta lähinnä e34, e28, e36... Tokihan noissa uudemmissa voi olla joku kiristyspanos kolaritilanteita varten, tällöin systeemi onkin vähä monimutkasempi, jollain muulla tarkempaa tietoa?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Janska
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 66

              #7
              Silikooni sprayta olen laittanu vyöhön. Eli vetää koko vyön niin pitkälle kun tulee ja laittaa suhauttelee koko matkalle pikkusen. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta on monesti auttanut.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Toimiiko tämä E39:ssä,vai oletko passaillut jonkin muun korimallin vöitä?
                En näin yhtäkkiä näe syytä, miksi tuota jousen kiristystä ei voisi yrittää. Rullassa ei ole mitään aktiivista, ainoastaan "jarru" rajoittamassa pysäytysvoimaa. Kiristinpaukku on penkissä vyön lukkokappaleessa. Eri asia sitten onkin, minkälainen operaatio se rulla on avata.

                Originally posted by Janska View Post
                Silikooni sprayta olen laittanu vyöhön. Eli vetää koko vyön niin pitkälle kun tulee ja laittaa suhauttelee koko matkalle pikkusen. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta on monesti auttanut.
                Näin äkkiseltään kuulostaa kyllä rasvaiselta vaihtoehdolta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Janska View Post
                  Silikooni sprayta olen laittanu vyöhön. Eli vetää koko vyön niin pitkälle kun tulee ja laittaa suhauttelee koko matkalle pikkusen. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta on monesti auttanut.
                  Tuotahan se katsastusinssi ehdotti Start! ohjelmassakin kun katsastivat Hiacea ja siinä ei vyö kelautunut kunnolla. Kaipa se sitten auttaa.

                  Comment

                  • Flamey
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 69
                    • Vaasa

                    #10
                    Kuinka E39:ssä sinne rullaan pääsee käsiksi? Isokin operaatio tuo pilarin paneelin avaaminen?
                    \\ -98 E39 528iA //

                    Comment

                    • harald
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 252
                      • Kaarina

                      #11
                      Originally posted by Janska View Post
                      Silikooni sprayta olen laittanu vyöhön. Eli vetää koko vyön niin pitkälle kun tulee ja laittaa suhauttelee koko matkalle pikkusen. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta on monesti auttanut.
                      Muutaman kerran on tullu (E34 ja 2kpl E39) ruikittua silikonia siihen muovikappaleeseen jonka päällä vyö taittuu alas siinä B-pilarissa, ja hyvin rullaa. Vyö kokonaan ulosvedettynä, itse vyöhon en ole laittanu silikonia.
                      W204 C350 AMG
                      Toyota Corolla 1.3XI 16V
                      Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                      Comment

                      • bmwph
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 350
                        • Lappeenranta

                        #12
                        wurthilla on ainaskin sellanen tuote kun teflon-spray tarkoitettu sellaisiin paikkoihin jossa ei saa tahrata.. eli sitä kun suihkii sinne vyön liukupinnoille ni eiköhän herkisty ku se jättää siihen sellasen ovelan kalvon ja kannattaa tietty sit varmistaa et se ei kans tahraa itellä ei kyl oo tahrannu
                        BMW E61 530i M-Sport -05

                        BMW E38 740i -98 EX
                        BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                        BMW E36 cabrio -94 EX
                        BMW E39 528i touring -97 EX
                        BMW E38 728i -97 EX
                        BMW E30 323tic -84 EX
                        BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                        BMW E34 535i -88 EX
                        BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                        +n.10muuta BMW:tä

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Flamey View Post
                          Kuinka E39:ssä sinne rullaan pääsee käsiksi? Isokin operaatio tuo pilarin paneelin avaaminen?
                          Etupenkki mahdollisimman eteen. Molemmat kynnysmuovit nyppäämällä irti. B-pilarin alaosan verhoilu irtoaa vetämällä suoraan irti ja alaspäin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by bmwph View Post
                            wurthilla on ainaskin sellanen tuote kun teflon-spray tarkoitettu sellaisiin paikkoihin jossa ei saa tahrata.. eli sitä kun suihkii sinne vyön liukupinnoille ni eiköhän herkisty ku se jättää siihen sellasen ovelan kalvon ja kannattaa tietty sit varmistaa et se ei kans tahraa itellä ei kyl oo tahrannu
                            Tämä kulostaa jo potentiaalisemmalta kuin silikoni. Teflon-spray:tä löytyy esim. kauppanimillä PTFE-spray, Dry Lube. Ruiskutetaan puhtaalle pinnalle ja hetken kuluttua pyyhitään ylimääräiset pois. Muodostaa liukkaan, tahraamattoman pinnan.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Flamey
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 69
                              • Vaasa

                              #15
                              Nyt kun tuota kapistusta vähän tutkii, voi syy hitauteen olla siinä että vyön käytetyin eli 'näkyvä' osa on paksumpi kuin rullan alkupuoli, johtunee kulumisesta, rispaantumisesta, käsistä ja vaatteista jääneistä rasvoista ja lioista.. Kun vedin vyötä reilummin ulos sieltä paljastui todella tasainen ja ohut vyö, joka kelautu kans normaalisti aina siihen asti että se kulunut 'paksu' kohta meni sen muoviklipareen kohdalle. Ongelmahan on kans siinä että turvavyötä ovipaneelin sisään ohjaavan muoviklipareen väli on suht pieni, sileä uus vyö menee siitä kitkatta läpi mutta vanha paksu jää hiertämään. Muissa autoissa oon nähny lähinnä sellaisia ratkaisuja että turvavyö menee kelaan sellainen rullan päältä eikä kahden 'rullan' välistä.
                              \\ -98 E39 528iA //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎