E39 525d-01 kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • polarbear
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 3

    E39 525d-01 kylmäkäynnistysongelma

    Hei,

    mistä kannattaisi etsiä vikaa, kun autoa saa kylmäkäynnistyksessä (muutama aste pakkasta ja 24h seisonta) startata jopa 1-2 minuuttia yhtäjaksoisesti ennen kuin suostuu vastahakoisesti käynnistymään?

    Hehkutus kestää aika kauan (10-15 sek) verrattuna 530d alle 5 sek hehkutukseen. Akku on uusi ja startti pyörittää iloisesti, joskus vähän köhäisee ja lupaa heti alkuvaiheessa, muttei käynnisty. Kun riittävän pitkään jaksaa veivata, käynnistyy hieman nilkuttaen ja komean sinisen pilven saattelemana.

    Koska auto melkein aina on lohkolämppärissä, ei havaintoa onko vika ollut pitkäänkin. Lohkosta ja työpäivän seisonnasta pakkasesta lähtee käyntiin kuin palmun alta. Ajossa ei mitään havaittavaa vikaa. Ajettu reilut 120 tkm.

    Kesällä vaihdettu ilmamassamittari ja pa-siirtopumppu (kuskin penkin alta).
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Vaikkei välttämättä pitäisikään aiheuttaa noin pahaa ongelmaa, niin toimiiko siellä yleensä hehkut? Koodit kertoo.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • polarbear
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 3

      #3
      Joo, koodit ehkä kertoo, mutta arvelin, että jollakulla olisi ollut kenties jopa kokemusperäistä tuntumaa asiasta. Laakkonen laskuttaa rasvaisesti jo pelkästä koodien luennasta...

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7035
        • Uusikaupunki

        #4
        Niin tekee, mutta noita lukuvehkeitä rupeaa olemaan jo harrastajillakin aika paljon ja monella jopa ymmärrystä niiden päälle enemmän kuin merkkiliikkeessä (ikävä kyllä suoraan sanoen). Narun päähän vaan, kertonee suoraan mikä on vikana.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1062
          • Hämeenlinna

          #5
          Katoppa ettei ole ilmaa niissä läpinäkyvissä letkuissa suodattimella... ja sitten ne hehkut
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Edullisimmaksi tulee tässäkin tapauksessa ensin luetuttaa vikakoodit ja korjata vasta sitten.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #7
              Originally posted by polarbear View Post
              Hei,

              mistä kannattaisi etsiä vikaa, kun autoa saa kylmäkäynnistyksessä (muutama aste pakkasta ja 24h seisonta) startata jopa 1-2 minuuttia yhtäjaksoisesti ennen kuin suostuu vastahakoisesti käynnistymään?

              Hehkutus kestää aika kauan (10-15 sek) verrattuna 530d alle 5 sek hehkutukseen. Akku on uusi ja startti pyörittää iloisesti, joskus vähän köhäisee ja lupaa heti alkuvaiheessa, muttei käynnisty. Kun riittävän pitkään jaksaa veivata, käynnistyy hieman nilkuttaen ja komean sinisen pilven saattelemana.

              Koska auto melkein aina on lohkolämppärissä, ei havaintoa onko vika ollut pitkäänkin. Lohkosta ja työpäivän seisonnasta pakkasesta lähtee käyntiin kuin palmun alta. Ajossa ei mitään havaittavaa vikaa. Ajettu reilut 120 tkm.

              Kesällä vaihdettu ilmamassamittari ja pa-siirtopumppu (kuskin penkin alta).
              Omassa 525d:ssä samanlaista oireilua kun hehkut oli pimeenä. Jos pyörit Helsingissä niin voin lukea sulle koodit.

              Comment

              Working...
              X