Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaluukun vaihto e39 touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esk
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 135

    #31
    Originally posted by MakeJ View Post
    Takaluukku pitäis kans vaihtaa piakkoin kun vihdoinkin uusi luukku oikeassa värissä. Tämä uusi luukku on melkein raaka luukku lukuunottamatta kahvaa ja muutaa listaa. johtosarjan siirto vähän askarruttaa eli ilmeiesti saranan paikkeilla ei ole mitään liitintä mistä johtosarjan saa poikki? Joutuuko johtosarjan repimään vanhasta luukusta irralleen ennen kuin saan vanhan luukun irti autosata? Kuulosta tosi typerältä jos on näin.
    Mulla olis kans tilanne, että pitäis tuo luukku saada kokonaan irti. Itsekin ihmettelin, että mistä johtosarjan saa katkaistua, vai pitääkö se repiä kokonaan luukusta irti?
    e39 520iA Touring -97
    ex. e34 525iA -95

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by MakeJ View Post
      Mitenhän saranoita saisi herkisteltyä ilman, että luukkua repii pois? Rasvaa ei taida saada sinne millään.
      Keksitkö tähän mitään ratkaisua?
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • Jannteri
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 23
        • Muhos

        #33
        Takaluukku touring

        Täällä varmasti jossain onkin jo keskustelu asiasta, mutta kysynpä kuitenkin että onko muuta kiinnitystä takaluukulla kun noi isot torxit ja mikähän koko niissä on? ja jos sattuis olemaan käytännön ohje jossain kuinka se koko operaatio tapahtuu niin oisin kiitollinen avusta. :think

        Comment

        • opTA
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 924
          • Suomi

          #34
          Originally posted by Jannteri View Post
          ..kuinka se koko operaatio tapahtuu... :think
          Voisi olla helpompaa vastata kysymykseen mikäli tarkemmin kerrot mitä tahdot tietää tuolla operaatiolla. Luukun irroitusta/kiinnitystä/jotain muuta, esim. kuinka tehtaalla kasattu vai..?

          Comment

          • Jannteri
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 23
            • Muhos

            #35
            Originally posted by opTA View Post
            Voisi olla helpompaa vastata kysymykseen mikäli tarkemmin kerrot mitä tahdot tietää tuolla operaatiolla. Luukun irroitusta/kiinnitystä/jotain muuta, esim. kuinka tehtaalla kasattu vai..?
            Joo eli tarkotus ois ottaa vanha pois kun on mätä ja laittaa uus tilalle.

            Comment

            • marcus_108
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2012
              • 578
              • Hyllykallio

              #36
              Originally posted by Jannteri View Post
              Joo eli tarkotus ois ottaa vanha pois kun on mätä ja laittaa uus tilalle.
              Iisi homma.. Johdot pikaliittimistä irti, saranat muutamalla ruuvilla kiinni, takaluukun pumput irti(ei ny välttis tos järjestykses mut kumminkin) ja joku saattais vaihtaa samalla jumpalla uudet pumput..
              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

              Ex:
              E39 523i touring -99
              Opel kadett E 1.6 -89
              Seat Toledo 1.8 -92
              Toyota corolla Lb 1.6 -87
              Vw passat farkku 1.8 -99

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                #37
                Originally posted by Madfexx View Post
                Se kahvalista on tosiaan sisäpuolelta kiinni muttereilla. Useammassa yksilössä mutterit ovat olleet niin ruostuneet, että kierretapit ovat korkanneet itsensä kantoineen päivineen ulos kahvasta. Sen jälkeen uudelleen kiinnittäminen saattaa olla hankalaa.

                Uuden kahvan saa onneksi suht edulliseen hintaan merkkitiskiltä, ja siinä tulee mukana myös se mikrokytkin.
                Omaani olen vaihtamassa kahvaa ja aivan umpiruosteessa noi neljä ruuvia. Saas nähdä millä irtoo.

                Saako tuota maalattua listaa irti vanhasta uuteen, ei tarttis maalata uutta?
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #38
                  Listan saa irti ja heitettyä uuteen runkoon.

                  Comment

                  • Alfonzo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 55
                    • Kanta-Häme

                    #39
                    Originally posted by MakeJ View Post
                    Mitenhän saranoita saisi herkisteltyä ilman, että luukkua repii pois? Rasvaa ei taida saada sinne millään.

                    Lainataanpa vanhaa ketjua...

                    Onko joku saanut herkisteltyä saranat ilman luukun irroitusta vai onko ainut vaihtoehto tosiaankin repiä luukku pois paikoiltaan?
                    E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                    SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎