Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA (4.4) sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #16
    Originally posted by HanVat View Post
    vikaa tutkittu lisää. Jarrupolkimen polkeminen ei vaikuta mitenkään tyhjäkäyntiin/sammumiseen. L/h testi antoi täyskaasukiihdytyksessä maksimissaan 59l/h. Vetoja tehtiin n. 10kpl ja ulkoilma oli -3. Ilmanpaine normaali. Aika vähän antaan bensaa, vastaavat lukemat ollut n. 95 muissa 540. Maf?
    Ihan selvä peli mun mielestä, TOSIN toki tuon lukemanhan sekoittaa esim. nokan asentotunnistinkin luultavasti kun kone ei käy kunnolla sitten jengoilla? Mutta kyllä 95% mun veikkauksesta olis maffin puolella, sehän se yleensä paukkuu ja nykimistä ym. juuri aiheuttaa.

    Maffi uusiksi ja eiköhän meno maistu ja sopankulutus vähene kuten yleensä käy, se on luultavasti jo muutenkin aika vaihtaa.

    Laita privaa jos tarttet, tuon noita firman kautta ja onnistuu sullekkin, juuri taas satsi lähössä ulkomailta kohti Suomea ni varataan tarvittaessa.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • HanVat
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 294
      • Lahti

      #17
      Originally posted by _Dexi View Post
      Ihan selvä peli mun mielestä, TOSIN toki tuon lukemanhan sekoittaa esim. nokan asentotunnistinkin luultavasti kun kone ei käy kunnolla sitten jengoilla? Mutta kyllä 95% mun veikkauksesta olis maffin puolella, sehän se yleensä paukkuu ja nykimistä ym. juuri aiheuttaa.

      Maffi uusiksi ja eiköhän meno maistu ja sopankulutus vähene kuten yleensä käy, se on luultavasti jo muutenkin aika vaihtaa.

      Laita privaa jos tarttet, tuon noita firman kautta ja onnistuu sullekkin, juuri taas satsi lähössä ulkomailta kohti Suomea ni varataan tarvittaessa.
      Sehän tässä hassua on että ehkä 1 veto 30:stä kone käy yläjengoilla jokseenkin hyvin, mutta silti ei kaikki ole mun mielestä kunnossa.. ottakaahan muutkin kantaa : nokan asennontunnistin vai MAF? Ehkä molemmat.... ? Edelleenkään ei vikakoodeja ole. :think
      Siis: auto käy tyhjää paikallaan n. 600rpm. nostat kierrokset kaasulla n. 1000rpm:ään hetkex ja löysäät kaasun --> Auto sammuu... alle 3000rpm auto toimii suht ok, mutta kick down kiihdytyksessä nykii selkeästi ja kierrokset karttuu vaihtelevasti vedosta riippuen. L/H lukema max n. 59L/H. Ilmastointikompuran kytkeminen pitää auton nippa nappa käynnis ja vikamuistin luvun ja nollauksen jälkeen auto toimii n. 30km suunnilleen ok. Voisiko esim. joku halpislastu (voimaa.com) sekottaa tämän? Autossa ei tiettävästi sellaista ole, mutta eihän se varmaa ole. Voisivatko esim. katit olla tukossa? Lambda? Eivätkö lambdat näkyisi testerissä?
      Last edited by HanVat; 03-03-2008, 23:24.
      -------------------------
      E39 523i
      E36 Cabi `96 m-sport
      E30 320i
      W126.022 280SE kesäautona 1985
      VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
      MB E200 CDI 2002
      *************************
      Polaris OutLaw 500cc `06
      Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
      SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

      MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        #18
        Mitä tohon "välillä toimii" juttuun tulee, niin kun mulla oli M5:sta maffit sökönä, niin joskus harvoin kiihdyttäessä auto meni "tavallista paremmin" eli varmaan about täydellä teholla, kun taas useimmiten sillä -60hp tehovajeella.

        Eli jostain syytä välistä ne tuntui toimivan, välillä ei.

        Sillon kun nollasin adaptaatioarvot, (jonka olet kenties tehnyt kun puhuit vikakoodien nollauksesta?) niin auto toimi hetken pirteämmin jos heti lähti ajelemaan, mutta sitten se "vääristi" taas jollain tapaa ilmeisest ne seokset kun meno ryytyi - paitti sitten tosiaan välistä kiihtykin niin että oli suu pyöreenä että mikäs nyt tuli.


        Lambdat kyllä sotkee mutta en tiedä että noin pahasti, ne näkis jos laittaa letkuun kiinni ja seurailee livedataa, että mitä ne näyttää ja miten ne reagoi, että "seilaako" ne terveellä tavalla vai reagoiko hitaasti tms.

        Toisaalta, kaverini M5 oli säätävät lambdat täysin pimeänä, eikä se silti oireillut oikein mitenkään, paitsi vei hitusen enemmän yms.


        Olethan kattonu että kaikki on kiinni konehuoneessa, siis ettei mikään esim. maffin ja ilmanputsarin liitos tai tämmönen perustavanlaatunen juttu ole menny irtoamaan tai oo rakosellaan? Ja huohotusletkut yms.?



        Missäpäin asustat - mulla on mun M5 vanhat maffit (jotka on siis samat kuin 540 mutta 540 niitä on yksi), jotka skulaa kyllä niin että kone kävi normaalisti, ne vaan tosiaan antaa kehnoja lukemia verrattuna uusiin eli tehot oli vajaat.

        Noilla voisit toki kokeilla, eihän se tietenkään täysin voi toimia noillakaan, mutta sen verran että jos eroa käyntiin tulee tms. niin se vahvistaa diagnoosin siihen maffiin.


        Toki voinhan mä vaikka postittaa noi sulle testiin jos haluat.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #19
          Lambdat näkyy testerissä, mutta ei ne noin pahoja oireita voi saada aikaan.. MAFfi kauppaan ja uutta tilalle, jos ei auta niin nokan asentotunnistinta, mutta hankala alkaa selvittämään mikä antura se on jos ei anna mitään koodia, antureita on kuitenkin se neljä ja todella v-mäisessä paikassa.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #20
            Oletko kokeillut ottaa piuhaa irti maffista???
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Originally posted by Dunky View Post
              Oletko kokeillut ottaa piuhaa irti maffista???
              Ei taida oikeen bensakoneessa toimia?
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #22
                Originally posted by _Dexi View Post
                Ei taida oikeen bensakoneessa toimia?
                Toimii. Menee varaohjelmalle.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by Jesper View Post
                  Toimii. Menee varaohjelmalle.
                  Juuri näin
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • HanVat
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 294
                    • Lahti

                    #24
                    Vian aiheuttaja saatu selville. Syynä oli yllättäen surullisen kuuluisi MAF-anturi. Nyt rokkaa auto, kuten pitää! Anturi marmoritiskillä imuputkineen OEM osana 350€. (Myyjä maksoi) Seuraavaksi tuon pätkivän radion ja kylmäjuotosten kimppuun.
                    -------------------------
                    E39 523i
                    E36 Cabi `96 m-sport
                    E30 320i
                    W126.022 280SE kesäautona 1985
                    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
                    MB E200 CDI 2002
                    *************************
                    Polaris OutLaw 500cc `06
                    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
                    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

                    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1448

                      #25
                      Originally posted by HanVat View Post
                      Vian aiheuttaja saatu selville. Syynä oli yllättäen surullisen kuuluisi MAF-anturi. Nyt rokkaa auto, kuten pitää! Anturi marmoritiskillä imuputkineen OEM osana 350€. (Myyjä maksoi)
                      Hieno homma että tuli kuntoon!
                      Siellähän toi vastaus olikin postauksessa numero kolme.

                      Comment

                      • soldia
                        Banned
                        • Feb 2006
                        • 725
                        • Planet X

                        #26
                        Originally posted by HanVat View Post
                        Vian aiheuttaja saatu selville. Syynä oli yllättäen surullisen kuuluisi MAF-anturi. Nyt rokkaa auto, kuten pitää! Anturi marmoritiskillä imuputkineen OEM osana 350€. (Myyjä maksoi) Seuraavaksi tuon pätkivän radion ja kylmäjuotosten kimppuun.
                        Odotellaan nyt vielä kun imuvuoto sotkee tuon uuden MAF:in ja sen päivityksen...

                        Jossain vaiheessa vikamuisti täyttyy ja taas ohjelmat sekaisin?

                        No, turhaa spekulointia.

                        Hieno juttu että tuli kuntoon helposti.

                        Comment

                        • maako77
                          BTCF Member
                          • Apr 2006
                          • 234
                          • Kotka

                          #27
                          Prkl.. se on näköjään minunkin lähdettävä maffikauppaan..
                          535xd f11 -11
                          Ex.
                          550iA Touring -06
                          -545i A -04
                          -535i sedan -88-
                          -540i -10/97- 6-speed sedan
                          -525i -89-
                          -320i -98 4d-
                          -535i sedan -88-
                          -525tdsa touring -93-

                          Comment

                          • ihu412
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 263
                            • Tampere/Rovaniemi

                            #28
                            Muistelisin et maailmalla ovat käyttäneet range roverin maffia m62b44 koneessa on kuulemma sama maffi.Roverin laatikossa maksaa noin 130$ ja BMW:n laatikossa 300$.Kokemuksia itsellä aiheesta ei ole,mut jos joku haluaa asiaa tarkemmin tutkia niin tiedoksi.

                            Tuo map cooling vika ilmoitus johtuu mielestäni sähkösesti lämmitettävästä termostaatista,joka löytyy ainakin m62 koneista.

                            Comment

                            • _Dexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 769
                              • Vihti

                              #29
                              Originally posted by ihu412 View Post
                              Muistelisin et maailmalla ovat käyttäneet range roverin maffia m62b44 koneessa on kuulemma sama maffi.Roverin laatikossa maksaa noin 130$ ja BMW:n laatikossa 300$.Kokemuksia itsellä aiheesta ei ole,mut jos joku haluaa asiaa tarkemmin tutkia niin tiedoksi.

                              Tuo map cooling vika ilmoitus johtuu mielestäni sähkösesti lämmitettävästä termostaatista,joka löytyy ainakin m62 koneista.
                              Hyvin mahdollista kun Boschin yleisiä antureita se bemarikin käyttää, kuten monet muutkin.

                              Varmasti toimivaa boschilaista saa kirpparilta 199egeen työkalun kera.
                              **********
                              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                              (ex. E60 530Da '04)
                              (ex. E39 M5 Facelift '99)
                              (ex. E39 540i '98)
                              *

                              Comment

                              • KKemp
                                Newbiemmer
                                • Jul 2007
                                • 23
                                • HML

                                #30
                                itse tilasin tuon kyseisen osan saksasta hintaan 119€+ toim.kulut DHL:ltä 12,90€ kotiin tuotuna. kesti 4 arkipäivää niin sain palikan käteen.(autoon 540i -98)
                                osa ei ole alkuperäinen Boschilainen, vaan saksalaisen Auto-Loew:in valmistama ja takuulaput ym. tuli mukaan(2v.takuulla)osa istui suoraan kiinni ja kaikki oireet loppus kerrasta
                                Eli kannattaa ehkä tilata tuolta Maf- service gmbh:lta


                                vaatii kirjautumisen, tosin kun itse kirjauduin,niin minuutin päästä tuli spostiin vahvistus

                                kovasti olin Gyntherin tuotteeseen ja toimitukseen tyytyväinen

                                T.KK
                                ex: E34 520i -88
                                ex: E39 540i touring -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎