Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 lohkon lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parras
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 65

    E39 540 lohkon lämmitys

    Mahtaako löytyä markkinoilta sopivaa tapaa Bmw 540 v -99 lohkon lämmittämiseen ?
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    lohkis

    Defalta löytyy säteilylämmitin sarja, jossa tulee lohkon molemmille puolille lämmitin. Sisähaaran kanssa hintaa oli jotain 340 erkkiä. Tämä sarja sopii ainakin M62:seen, mutta kannattaa varmistaa sopiiko myös M62TU.

    Webastonhan voi myös heittää kehiin, jos rahat polttelee taskussa. :roll:

    Comment

    • jee39
      Bimmer Rookie
      • Mar 2003
      • 114
      • Pori

      #3
      mieti

      ..kannattaako laittaa? ko auto lähtee vaivattomasti käyntiin ja lämpeää todella nopeasti. Alle puolen kilometrin tulee lämmintä puhaltimesta.
      Jos ajat auton parkkiin tuollaisella 5 asteen pakkasella, niin konessa on lämpöjä jäljellä vielä monen tunnin jälkeen!
      Ajelin viimetalven ilman lohkoa ja keskikulutus nousi noin litralla.
      Hyöty on mielestäni olematon sijoitettuun rahamäärään verrattuna.

      jo 36 000km takana :wink:
      ex.535D M-sport, 123d M-sport -11

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Re: mieti

        Originally posted by jee39
        ..kannattaako laittaa? ko auto lähtee vaivattomasti käyntiin ja lämpeää todella nopeasti. Alle puolen kilometrin tulee lämmintä puhaltimesta.
        Jos ajat auton parkkiin tuollaisella 5 asteen pakkasella, niin konessa on lämpöjä jäljellä vielä monen tunnin jälkeen!
        Ajelin viimetalven ilman lohkoa ja keskikulutus nousi noin litralla.
        Hyöty on mielestäni olematon sijoitettuun rahamäärään verrattuna.

        jo 36 000km takana :wink:
        Onko tullut mieleen, mikä rasitus kohdistuu moottoriin, kun se käynnistetään kylmänä pakkasyön jälkeen. :|
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Re: mieti

          Originally posted by buksin-1
          Originally posted by jee39
          ..kannattaako laittaa? ko auto lähtee vaivattomasti käyntiin ja lämpeää todella nopeasti. Alle puolen kilometrin tulee lämmintä puhaltimesta.
          Jos ajat auton parkkiin tuollaisella 5 asteen pakkasella, niin konessa on lämpöjä jäljellä vielä monen tunnin jälkeen!
          Ajelin viimetalven ilman lohkoa ja keskikulutus nousi noin litralla.
          Hyöty on mielestäni olematon sijoitettuun rahamäärään verrattuna.

          jo 36 000km takana :wink:
          Onko tullut mieleen, mikä rasitus kohdistuu moottoriin, kun se käynnistetään kylmänä pakkasyön jälkeen. :|
          En jaksa oikein enää uskoa tohon että kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria kovinkaan paljoa. Siis silloin jos koneessa on kunnon öljyt ja kun ei sitä heti polje. Tottaikai se sitä kuluttaa, mutta lähinnä se kuluttaa bensaa enemmän. Muutama kymmenen vuotta sitten asia olikin vähän eri kun öljyt oli yksiasteisia ja mineraaleja. Ja koska sen moottorin kulumisen sitten huomaa.... 700tkm kohdalla?
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #6
            Re: mieti

            Originally posted by jee39
            ..kannattaako laittaa? ko auto lähtee vaivattomasti käyntiin ja lämpeää todella nopeasti. Alle puolen kilometrin tulee lämmintä puhaltimesta.
            Jos ajat auton parkkiin tuollaisella 5 asteen pakkasella, niin konessa on lämpöjä jäljellä vielä monen tunnin jälkeen!
            Ajelin viimetalven ilman lohkoa ja keskikulutus nousi noin litralla.
            Hyöty on mielestäni olematon sijoitettuun rahamäärään verrattuna.

            jo 36 000km takana :wink:
            Samaa mieltä.

            Itsellä on webasto, mutta aika harvoin sitä kuitenkaan tuli käytettyä. Auto lämpeää nopeasti (ratinlämmitin.. :wink: ) ja joka tapauksessa siellä on askin ja perän öljyt jähmeät joten rauhallista liikkeellelähtöä tulee kuitenkin tukea talvikeleillä
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              riippuu

              Tuo lohkiksen tai webaston tarvehan riippuu myös paljon millä leveysasteilla sattuu asumaan. Täällä jumalan selän takana missä esim. meikäläisen päämaja sijaitsee, on joka talvi semmosia jaksoja jolloin on pakkasta se -30-40 celsiusta. Lähes pakko olla joku lämmitin, että viitsii lyödä autoa käyntiin. Ja onhan se sisälämmitin aika luksusta vaikkei edes olis paljon pakkasta -> ei ikkunan hinkkaamista.

              Comment

              • Susi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 473
                • Kuopio, Suomi

                #8
                Muistan jostain lukeneeni, että BMW:n webasto ei toimisi alle -23 asteen lämpötilassa. Mutta voin kyllä muistaa väärinkin...

                Comment

                • hannuk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 2136
                  • Capital

                  #9
                  Re: riippuu

                  Originally posted by Wackot
                  Tuo lohkiksen tai webaston tarvehan riippuu myös paljon millä leveysasteilla sattuu asumaan. Täällä jumalan selän takana missä esim. meikäläisen päämaja sijaitsee, on joka talvi semmosia jaksoja jolloin on pakkasta se -30-40 celsiusta. Lähes pakko olla joku lämmitin, että viitsii lyödä autoa käyntiin. Ja onhan se sisälämmitin aika luksusta vaikkei edes olis paljon pakkasta -> ei ikkunan hinkkaamista.
                  Muuta etelään... Noissa pakkasissa taitaa olla että webasto ei välttämättä ole ykkösvaihtoehto... :shock:
                  - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                  - Porsche Cayenne S
                  - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                  - plus pari muuta

                  Comment

                  • Mr. Z
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 943
                    • Manse

                    #10
                    Re: mieti

                    Originally posted by buksin-1
                    Originally posted by jee39
                    ..kannattaako laittaa? ko auto lähtee vaivattomasti käyntiin ja lämpeää todella nopeasti. Alle puolen kilometrin tulee lämmintä puhaltimesta.
                    Jos ajat auton parkkiin tuollaisella 5 asteen pakkasella, niin konessa on lämpöjä jäljellä vielä monen tunnin jälkeen!
                    Ajelin viimetalven ilman lohkoa ja keskikulutus nousi noin litralla.
                    Hyöty on mielestäni olematon sijoitettuun rahamäärään verrattuna.

                    jo 36 000km takana :wink:
                    Onko tullut mieleen, mikä rasitus kohdistuu moottoriin, kun se käynnistetään kylmänä pakkasyön jälkeen. :|
                    Just, ja tommosella säteilylämmittimellä saa pyyhkiä persettä.
                    Se on vähän sama kuin että mies juo siideriä..
                    E38 740ia
                    E39 530 dAT
                    ex. E34 520i sedan
                    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                    ex. E36 325i sedan
                    ex. E36 328i touring
                    ex. E36 318 iS qp
                    ex. E36 325i qp -R.I.P-
                    ex. E21 320i sedan
                    ex. E30 318i sedan
                    ex. E3 2500 sedan

                    Comment

                    • Kilpuri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 831
                      • Tampere

                      #11
                      Mää en ymmärrä, kun porukka parjaa säteilylämppäriä! Voi olla ja onkin niin, että se ei ole lähellekkään yhtä tehokas kuin nesteeseen sijoitettu, MUTTA ei siitä mitään haittaakaan ole!!! Ja olkoon koneessa mitkäöjyt tahansa, niin parempi sille on lämpimämpänä käynnistyä kuin -30C. Samaan kun kytketään se sisätilan lämmitin, niin on himppasen mukavampi istua autoon aamulla!

                      Saattaa muuten sisälämmittimellä olla myös positiivinen vaikutus Coupen sähkölasien toimintaankin?!?
                      Now: 525xd -09
                      Ex: 330d -07
                      Ex: 328i -96

                      Comment

                      • Mr. Z
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 943
                        • Manse

                        #12
                        Originally posted by Kilpuri
                        Mää en ymmärrä, kun porukka parjaa säteilylämppäriä! Voi olla ja onkin niin, että se ei ole lähellekkään yhtä tehokas kuin nesteeseen sijoitettu, MUTTA ei siitä mitään haittaakaan ole!!! Ja olkoon koneessa mitkäöjyt tahansa, niin parempi sille on lämpimämpänä käynnistyä kuin -30C. Samaan kun kytketään se sisätilan lämmitin, niin on himppasen mukavampi istua autoon aamulla!

                        Saattaa muuten sisälämmittimellä olla myös positiivinen vaikutus Coupen sähkölasien toimintaankin?!?
                        Säteilylämppärillä se ei käynnisty moottori lämpimänä ulkolämpötilan ollessa -30 C..
                        E38 740ia
                        E39 530 dAT
                        ex. E34 520i sedan
                        ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                        ex. E36 325i sedan
                        ex. E36 328i touring
                        ex. E36 318 iS qp
                        ex. E36 325i qp -R.I.P-
                        ex. E21 320i sedan
                        ex. E30 318i sedan
                        ex. E3 2500 sedan

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #13
                          Parempi -5, kun -30. Eikö?!? :roll:
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • Mr. Z
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 943
                            • Manse

                            #14
                            Originally posted by Kilpuri
                            Parempi -5, kun -30. Eikö?!? :roll:
                            Jep.
                            E38 740ia
                            E39 530 dAT
                            ex. E34 520i sedan
                            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                            ex. E36 325i sedan
                            ex. E36 328i touring
                            ex. E36 318 iS qp
                            ex. E36 325i qp -R.I.P-
                            ex. E21 320i sedan
                            ex. E30 318i sedan
                            ex. E3 2500 sedan

                            Comment

                            • takahiki
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 203
                              • home

                              #15
                              Re: mieti

                              [Just, ja tommosella säteilylämmittimellä saa pyyhkiä persettä...]


                              no just just ,minulle ainakin vastattiin kahdessa eri varaosaliikkeessä että tähän malliin ei muuta saa.
                              mutta toivittavasti se sen verran hönkii lämpöa että -30:stä saa tulille, ettei käy kuin kerran commodorelle että pyörähti kuutos liuska ympäri...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎