Originally posted by OneAndOnly
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 airbag ongelma
Collapse
X
-
Ei taidettu kyllä niitä kokeilla siihen hätään... väylävika kuulosti aika kalliilta.
mitenkäs noita olisi eroteltavissa? Jos päästään mittaristoon tai ei päästä, tai jos LCM:ään pääsee/ei pääse niin mitä niistä voisi selvitä?
Mittaristo itsessään toimii kyllä.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostEi taidettu kyllä niitä kokeilla siihen hätään... väylävika kuulosti aika kalliilta.
mitenkäs noita olisi eroteltavissa? Jos päästään mittaristoon tai ei päästä, tai jos LCM:ään pääsee/ei pääse niin mitä niistä voisi selvitä?
Mittaristo itsessään toimii kyllä.
Tuossa tovi sitten tuota yhtä ongelmakeissiä taikinoitiin, kun airbag-purkille ei päässyt käsiksi. Lopulta paljastui, että viallinen sadetunnistin tilttasi koko K-väylän.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Olisikos kenelläkään kuvia tai tietoa liittimistä esim. hanskalokeron takana olevan liittimen ja airbagpurkin yhteyden vois testata tai sit sen virta / maa yhteyden purkille?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Heh, ei aukea ajatus ei...
Kokeilin WDS:ää selailla mut kun ei oikein tiedä mitä sieltä etsiä ja on äkkisältään aika sekava käyttää...
Eilen tein siihen autoon inpalla sen quicktestin niin sen se päästi läpi ja löysi joitain vikoja mitä en nyt tässä muista mutta siinä se ei kyllä herjannut mitään airbägistä vaikka ei sinne pääsekkään,tosin kun itsellä oli se purkki pimeä niin ei se minullakaan mitään herjannut.
Nyt pitäisi vissiin saada vain selville ne liittimet mistä voi ne eri modulien yhteydet testata,onko se kisko nyt siellä hanskalokerossa.
Kun itsellä oli ajatus että jostakin olisi vain piuha poikki niin tieto ei kulje airbäginboxilta tai toisinpäin...
Tai olisiko helpommin sanottu että mittaisi mittarilla liittimen mikä tulee bäginboxille (X1081) kun tietäisi minne menee sen johtojen toiset päät?
Edittiä:
Nyt kävi kaveri uudelleen ja ruettiin tutkimaan lisää niin kysyin sitten että onko sulakkeet varmasti katsottu niin autokorjaamolla olivat katsoneet ja kunnossa olivat olleet.
No, tarkistimme asian kuitenkin ja eihän siellä olleet edes sulakkeet paikoillaan, laitoimme sulakkeet ja bäginvalohan sytty mittaristossa, no lukemaan koodeja niin vänkärin penkin matosta antoi koodin. Vaihdettiin sit entinen boxi takaisin niin sekin toimi yhtälailla mitä uusikäytetty...
Liittimet käytiin läpi mutta ei ollut vaikutusta niin huomenna vissiin tilaa sen uuden tunnistimen sinne.
Joskus tuntuu että hakee vikoja liian vaikeasta paikasta ja kuitenkin pitäisi perusjutut itsekkin tarkistaa vaikka toinen sanoisikin että jokin on katsottu tai kunnossa...Last edited by OneAndOnly; 27-07-2010, 18:47.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Jatketaas tarinaa tämän ongelman osalta.
Eli nyt bäginvalo palaa kokoajan, kun sen nollaa niin sammuu mut syttyy hetken päästä uudelleen.
On kokeiltu toista bäginboxia ja liittimet käyty läpi vänkärin penkin alta kun noista ei vikaa löytynyt niin vaihtoi sitten sen tunnistinmaton kun siitä tuli se vikakoodi, mutta edellä mainitut ei auttanut asiaan.
En ole siitä WDS:ssä saanut selvää niiden johtojen osalta joten osaisiko joku kertoa tarkemmin sieltä hanskalokeron luota niitä liittimiä mitä voisi rueta testailemaan, eli johdotuksia. Josko sieltä jostain on sit yhteys poikki, boxi-hanskalokeron liittimet tai tunnistinmatolle menevät piuhat.
Kaverilla puskis katsastus niskaan kun on huhtikuussa mennyt aika umpeen...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by otsiR View PostKäytin kuskinpenkin airbagin liitintä irti kun tarkoitus oli ottaa penkki poies ja nyt kun pistin liittimet takaisin paikalleen ni kas kummaa,airbagin merkkivalo ei sammukkaan.Onko se nyt antanu siitä jonku vikakoodin joka pitää käydä nollaamassa vai mistäköhän tuo voisi johtua. :thinksigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Olen uusi foorumilla ja olen saanut täältä paljon hyviä korjausvinkkejä, yritän nyt parhaani mukaan myös kirjoitella ohjeita/kokemuksia joista muut voisi hyötyä.
Auto siis e39 1997 528iA
Mulla oli sama vika kuin ketjun aloittaneella eli:
05 Laukaisupiirin turvavyönkiristin
kuljettejan puoli edessä
Vastus liian suuri
Ja INPA:lla:
SRS, 05/005, firing ut, driver belt tensioner
Vika korjaantu kuljettajan penkin alla olevan liittimen putsaamisella. Penkkiä ei tarvitse irroittaa kunhan sen vie mahdollisimman eteen sekä dyykkaa penkin alle takapenkin lattialta erittäin epämukavassa asennossa. Liittimen pitää kiinni nipuside joka on poistettava. Kun liitin ei ole enää kiinni on se helppo avata ja putsata "contact cleanerilla" jota luultavasti saa kaikista varaosa-/sähköliikkeistä. Liitin aukeaa sen kyljessä olevan "lukosta" vetämällä ja liittinosat on vedettävä erillen, tämän jälkeen on "lukosta" vedettävä uudestaan ja avot liittimen osat on erillään.
Tämän jälkeen valo pitää tottakai kuitata.Last edited by jukitech; 17-04-2011, 12:39.BMW 528iA 1997
Comment
-
Comment