Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Facelift umpioiden lasien irroitus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #16
    Originally posted by NikitaT View Post
    mä otin tuon lasin irti ilman lämmittämistä. Tarpeks varovasti kun raottelee niin kyllä se siitä lähtee. Malttia vaan
    Miten ihmeessä onnistuit siinä? Siis irroititko facelift valosta lasin vai pre facelift valosta? Jälkimmäisessä se on helppoa kun lasi ei ole liimattu.

    Comment

    • intrdr
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 13
      • Helsinki

      #17
      Itse olen paininut samaisen kanssa kun nasta teki hyvän kokoisen lohkeaman umpion lasiin. Ostin forumilta käytetyn umpion, vaihdoin sen. Huomasin vaihdon jälkeen että ostoksessa oli heijastepinta rikki, ei säätynyt. Koitin vaihtaa päittäin laseja. Vanhasta umpiosta lähti helposti kuumapuhaltimella, mutta "uudesta" ei. Meni hermot, huoltoon vaan ja uus lyhty :( Kyseessä siis facelift umpiot, eli eroja on noissakin.
      Last edited by intrdr; 07-03-2008, 17:59.
      e92 330xda -07
      ex: e46 325xi -03, e46 330Ci -02, e36 320i -96 //M Cabrio, e34 520i -95

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #18
        Originally posted by intrdr View Post
        Itse olen paininut samaisen kanssa kun nasta teki hyvän kokoisen lohkeaman umpion lasiin. Ostin forumilta käytetyn umpion, vaihdoin sen. Huomasin vaihdon jälkeen että ostoksessa oli heijastepinta rikki, ei säätynyt. Koitin vaihtaa päittäin laseja. Vanhasta umpiosta lähti helposti kuumapuhaltimella, mutta "uudesta" ei. Meni hermot, huoltoon vaan ja uus lyhty :( Kyseessä siis facelift umpiot, eli eroja on noissakin.
        Joo,tuolla threadin alussa on ollut puhetta siitä että on facelift umpioita kahdella eri liimalla..

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          intrdr: Niitä todellakin on eri liimoilla kasattuna, itselläni toinen umpio oli "hyvällä" liimalla ja toinen ei. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen vas.puolen facelift umpio valk/kelt vilkulla niin olisin erittäin kiinnostunut, tarkemmin ottaen siitä heijastin osasta siellä sisällä.
          Last edited by Rahu; 08-03-2008, 12:42.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #20
            Onkos kukaan saanut purettua tuolla lujemmalla liimalla olevia umpioita? Olis tuossa yksi fl vailla uusia laseja hiekkapuhallettujen tilalle, ja ei ole tiedossa kumpi liima noissa on. Auto on ihan viimeisiä ee-kolmiysejä.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3826
              • Finnland

              #21
              Minä joskus koetin yhtä avata, mutta hyvin nopeasti muutin mieleni. Ei ollut avattavaa mallia. Jos tuollaista alatte avaamaan, ainoa vaihtoehto on ottaa se lasi paloina särkemällä pois ja uusi tilalle.
              Mutta yleensä kaikki ne saa puhdisteltua sisältä rautalangoin ja magneetein, jos ei isoa vikaa ole, ja toki nuo säätötapit sitten vaihtaa purkamatta umpiota.

              Suosittelisin sitten vaan hiontaa ja 2k lakkaa pintaan. Tuo myllyttely on liian työlästä suhteessa siihen kuinka kauan se pysyy hyvänä.

              Ja tosiaan jos se "lasi" on paska, niin sittenhän sen paloittelulla osiaan ei ole edes väliä.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Sanoisin että olipa mitä hyvänsä kittiä se liima niin yö saunassa, tunteja uunissa +50 tai kuumailmapuhaltimella rauhaksiin. Sulaa se kitti ja lähtee lasit irti, vaatii vaan kärsivällisyyttä.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Tästä aiheesta olen joskus kirjoitellut, löytyy varmaan tekstit kun ettii.
                  Pleksit saa ehjänä irti, myös näistä ikiliimatuista. Vähän vaan on työläämpi homma. Uudet pleksit jos löytyy niin kiertää rälläkällä pleksin läheltä liimattu reunaa.

                  Oman kokemuksen perusteella umpio sulaa ympäriltä ennen kuin tämä ikiliima alkaa pehmenemään. Ainoaksi menetelmäksi jää mekaaninen poisto.

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #24
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Tästä aiheesta olen joskus kirjoitellut, löytyy varmaan tekstit kun ettii.
                    Pleksit saa ehjänä irti, myös näistä ikiliimatuista. Vähän vaan on työläämpi homma. Uudet pleksit jos löytyy niin kiertää rälläkällä pleksin läheltä liimattu reunaa.

                    Oman kokemuksen perusteella umpio sulaa ympäriltä ennen kuin tämä ikiliima alkaa pehmenemään. Ainoaksi menetelmäksi jää mekaaninen poisto.
                    Tätä vähän pelkäsinkin. Noh, täytyy palotella. Vanhat on tosiaan niin hiekkapuhalletut että siistin auton yleisilme kärsii noista, valotehosta puhumattakaan.
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • ea_M5
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 205
                      • Finland - Espoo/Turku

                      #25
                      Muistaakseni maaliskuussa 2001 ja sitä ennen tehtaalta ulos tulleiden autojen umpiot sisältävät lämmössä pehmenevää butyyliliimaa.

                      Jamie Peers teki muinoin purkuohjeen vaikeammin avattaville umpioille:

                      2001 Le Mans Blue ///M5
                      Black/Blue sport interior
                      Titanium Trim
                      Supersprint X-pipe

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3826
                        • Finnland

                        #26
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Sanoisin että olipa mitä hyvänsä kittiä se liima niin yö saunassa, tunteja uunissa +50 tai kuumailmapuhaltimella rauhaksiin. Sulaa se kitti ja lähtee lasit irti, vaatii vaan kärsivällisyyttä.
                        Ihan vaan ettei joku erehtyis samaa luuleen, niin se ei ole tuollaista kittiä joka pehmenis millään tavalla. Se nimenomaan vaatii mekaanisen poiston. Lämmittäminen ei tee mitään tuolle, kun ei ole butyylipohjausta
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • Alpina E34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1122
                          • Masku

                          #27
                          Originally posted by ea_M5 View Post
                          Muistaakseni maaliskuussa 2001 ja sitä ennen tehtaalta ulos tulleiden autojen umpiot sisältävät lämmössä pehmenevää butyyliliimaa.

                          Jamie Peers teki muinoin purkuohjeen vaikeammin avattaville umpioille:

                          http://www.m5board.com/vbulletin/e39...le-lights.html
                          Kiitos, hyvä linkki Onhan tuossa näemmä savottaa, mutta pitää kai se yrittää tehdä
                          E34 Lenz 536ds -89

                          E34 osille tarve:
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                          Originally posted by T3
                          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                          Comment

                          • Alfistipohjoosesta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 257
                            • Loimaa

                            #28


                            Omaa harrastelua tuon pehmeämättömän liiman kanssa.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3826
                              • Finnland

                              #29
                              Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...=372218&page=7

                              Omaa harrastelua tuon pehmeämättömän liiman kanssa.
                              Vähän faktaa väliin Hienoa puuhastelua muutenkin tuossa ketjussa.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • teemu.k
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 491
                                • raahe

                                #30
                                Tuli myös tilattua evox-r projektorit ja uudet ajovalojen linssit.
                                Saapa nähdä kummalla liimalla on kasattu. Itse umpiot on hellan alkuperäiset xenon umpiot ja vain muutaman vuoden vanhat. Harmillisesti mennyt toisesta umpiosta linssi halki ja toisessa hiushalkeamia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎