Originally posted by NikitaT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Facelift umpioiden lasien irroitus!
Collapse
X
-
Itse olen paininut samaisen kanssa kun nasta teki hyvän kokoisen lohkeaman umpion lasiin. Ostin forumilta käytetyn umpion, vaihdoin sen. Huomasin vaihdon jälkeen että ostoksessa oli heijastepinta rikki, ei säätynyt. Koitin vaihtaa päittäin laseja. Vanhasta umpiosta lähti helposti kuumapuhaltimella, mutta "uudesta" ei. Meni hermot, huoltoon vaan ja uus lyhty :( Kyseessä siis facelift umpiot, eli eroja on noissakin.Last edited by intrdr; 07-03-2008, 17:59.e92 330xda -07
ex: e46 325xi -03, e46 330Ci -02, e36 320i -96 //M Cabrio, e34 520i -95
Comment
-
-
Originally posted by intrdr View PostItse olen paininut samaisen kanssa kun nasta teki hyvän kokoisen lohkeaman umpion lasiin. Ostin forumilta käytetyn umpion, vaihdoin sen. Huomasin vaihdon jälkeen että ostoksessa oli heijastepinta rikki, ei säätynyt. Koitin vaihtaa päittäin laseja. Vanhasta umpiosta lähti helposti kuumapuhaltimella, mutta "uudesta" ei. Meni hermot, huoltoon vaan ja uus lyhty :( Kyseessä siis facelift umpiot, eli eroja on noissakin.
Comment
-
-
intrdr: Niitä todellakin on eri liimoilla kasattuna, itselläni toinen umpio oli "hyvällä" liimalla ja toinen ei. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen vas.puolen facelift umpio valk/kelt vilkulla niin olisin erittäin kiinnostunut, tarkemmin ottaen siitä heijastin osasta siellä sisällä.Last edited by Rahu; 08-03-2008, 12:42.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Onkos kukaan saanut purettua tuolla lujemmalla liimalla olevia umpioita? Olis tuossa yksi fl vailla uusia laseja hiekkapuhallettujen tilalle, ja ei ole tiedossa kumpi liima noissa on. Auto on ihan viimeisiä ee-kolmiysejä.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Minä joskus koetin yhtä avata, mutta hyvin nopeasti muutin mieleni. Ei ollut avattavaa mallia. Jos tuollaista alatte avaamaan, ainoa vaihtoehto on ottaa se lasi paloina särkemällä pois ja uusi tilalle.
Mutta yleensä kaikki ne saa puhdisteltua sisältä rautalangoin ja magneetein, jos ei isoa vikaa ole, ja toki nuo säätötapit sitten vaihtaa purkamatta umpiota.
Suosittelisin sitten vaan hiontaa ja 2k lakkaa pintaan. Tuo myllyttely on liian työlästä suhteessa siihen kuinka kauan se pysyy hyvänä.
Ja tosiaan jos se "lasi" on paska, niin sittenhän sen paloittelulla osiaan ei ole edes väliä.
Comment
-
-
Tästä aiheesta olen joskus kirjoitellut, löytyy varmaan tekstit kun ettii.
Pleksit saa ehjänä irti, myös näistä ikiliimatuista. Vähän vaan on työläämpi homma. Uudet pleksit jos löytyy niin kiertää rälläkällä pleksin läheltä liimattu reunaa.
Oman kokemuksen perusteella umpio sulaa ympäriltä ennen kuin tämä ikiliima alkaa pehmenemään. Ainoaksi menetelmäksi jää mekaaninen poisto.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostTästä aiheesta olen joskus kirjoitellut, löytyy varmaan tekstit kun ettii.
Pleksit saa ehjänä irti, myös näistä ikiliimatuista. Vähän vaan on työläämpi homma. Uudet pleksit jos löytyy niin kiertää rälläkällä pleksin läheltä liimattu reunaa.
Oman kokemuksen perusteella umpio sulaa ympäriltä ennen kuin tämä ikiliima alkaa pehmenemään. Ainoaksi menetelmäksi jää mekaaninen poisto.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSanoisin että olipa mitä hyvänsä kittiä se liima niin yö saunassa, tunteja uunissa +50 tai kuumailmapuhaltimella rauhaksiin. Sulaa se kitti ja lähtee lasit irti, vaatii vaan kärsivällisyyttä.
Comment
-
-
Originally posted by ea_M5 View PostMuistaakseni maaliskuussa 2001 ja sitä ennen tehtaalta ulos tulleiden autojen umpiot sisältävät lämmössä pehmenevää butyyliliimaa.
Jamie Peers teki muinoin purkuohjeen vaikeammin avattaville umpioille:
http://www.m5board.com/vbulletin/e39...le-lights.htmlE34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View Posthttps://www.btcf.fi/forum/showthread...=372218&page=7
Omaa harrastelua tuon pehmeämättömän liiman kanssa.
Comment
-
Comment