Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 omituinen "vaihteisto" vika..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    e39 omituinen "vaihteisto" vika..

    Ihan ekana autohan on e39 540 -99 automaatti. Diagnoosi on----> Kun auto on täysin lämmennyt normaali lämpöiseksi (kytkin)? ei irroita 3-->2 vaihtaessa vaan moottori melkein sammuu. Kierrokset tippuu hetkeksi melkein nollaan ennenkuin vaihtaa pienemmälle. Sama jos pysähtyisit manuaalilla ilman kytkintä vaihde päällä . Jos laitan stepistä suoraan kakkos vaihteen silmään ennen pysähtymistä, mitään rykimistä ei ilmene. Ja tosiaan tämä ilmenee AINA VAIN LÄMPÖISENÄ pitemmän ajon jälkeen:think.
    Last edited by jarkkil; 11-03-2008, 00:46.
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    #2
    Onko tää näin mahdoton/ihmeellinen häiriö että kellään ei ole mitään arviota Vikakooditkin luettiin tänään (tosin eri syystä) mutta mitään ei löytynyt..

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Ilmeisesti turbiininlukko jää päälle, sitä ohjaava solenoidi/magneettiventtiili jumii. Putsaus tai vaihto. (tai solkun sähköisessä ohjauksessa ongelmia, pitäisi kylläkin sytyttää vikavalon.)

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #4
        Originally posted by WSE1 View Post
        Ilmeisesti turbiininlukko jää päälle, sitä ohjaava solenoidi/magneettiventtiili jumii. Putsaus tai vaihto. (tai solkun sähköisessä ohjauksessa ongelmia, pitäisi kylläkin sytyttää vikavalon.)
        Ollrait... Päästään edes alkuun Toi ei mulle hirveesti kerro mutta onko tämä putsaus/vaihto miten vaikea toteuttaa?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎