E39 540iA puutui tielle¤¤¤¤KORJATTU!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1447

    #16
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    MAF tai DME vika kaiketi voi aiheuttaa sähkönsaantiin ongelmia pumpun releelle?Pitäisikö pumpun pyöriä heti kun virrat laitetaan vai vasta startatessa/käydessä.Eli sytytysvirran ollessa kytkettynä?

    Puoliltapäivin pajalle ihmettelemään...
    Virrat päälle laitettaessa se mun käsittääkseni pitäisi surahtaa, koska silloin se nostaa paineen bensalinjaan.
    Voi tietty olla ettei surahda jos linjassa on vielä paine jäljellä...:think
    Toi MAF pitäisi olla pois pelistä kun otat sen liittimen auki, jolloin auto antaa varaohjelmasta sitä MAFin tietoa.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10112
      • KVLA

      #17
      Originally posted by Jesper View Post
      Virrat päälle laitettaessa se mun käsittääkseni pitäisi surahtaa, koska silloin se nostaa paineen bensalinjaan.
      Voi tietty olla ettei surahda jos linjassa on vielä paine jäljellä...:think
      Toi MAF pitäisi olla pois pelistä kun otat sen liittimen auki, jolloin auto antaa varaohjelmasta sitä MAFin tietoa.
      Bensalinjassa ei ole tällä hetkellä paineita,kun liitoksia on auottu ja suodatin paineensäätimineen uusittu.Yllätys yllätys,maahantulohuollossa suht hankalassa paikassa oleva ja kallis suodatin "unohdettu" vaihtaa.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10112
        • KVLA

        #18
        Auto (toistaiseksi) taas ajossa

        Kyllähän se vika paikantui polttoainepumpulle,tai ainakin melkein.Eli virtajohto oli poikki anturin kannen alta liittimen juuresta???????
        Eikö tuota vikaa ole ollut noissa vanhemmissa puimureissa?En ole ainakaan lukenut mistään,että E39:ssä olisi moista esiintynyt.Onneksi nyt ainakin tinailujen jälkeen tuntuisi toimivan.Osahan on tuo sähköliitin 8:n kannenalla oleva johto:http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15

        Kiitos kaikille vastanneille.

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1447

          #19
          Hyvä että oli noin pieni vika!

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 982
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kyllähän se vika paikantui polttoainepumpulle,tai ainakin melkein.Eli virtajohto oli poikki anturin kannen alta liittimen juuresta???????
            Eikö tuota vikaa ole ollut noissa vanhemmissa puimureissa?En ole ainakaan lukenut mistään,että E39:ssä olisi moista esiintynyt.Onneksi nyt ainakin tinailujen jälkeen tuntuisi toimivan.Osahan on tuo sähköliitin 8:n kannenalla oleva johto:http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15

            Kiitos kaikille vastanneille.
            Kannattaa vaihtaa se pumppu, jos se johto on palanut poikki. Alkaa olemaan tiensä päässä, ainakin omassa kolmikutosessa palo uudestaan poikki, varmaan pumppu menee oikoseen tai jotain jolloin virtaa kulkee niin paljon ettei piuha kestä?
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10112
              • KVLA

              #21
              Originally posted by Laakeri View Post
              Kannattaa vaihtaa se pumppu, jos se johto on palanut poikki. Alkaa olemaan tiensä päässä, ainakin omassa kolmikutosessa palo uudestaan poikki, varmaan pumppu menee oikoseen tai jotain jolloin virtaa kulkee niin paljon ettei piuha kestä?
              Suuri virrankulutus johtui osittain varmaan tukkeuneesta suodattimesta.Oli nimittäin virtaus aika olematonta.Ajattelin tuon pumpun ja releen vaihtaa kyllä lähitulevaisuudessa.Pumpun olisinkin jo vaihtanut,mutta täällä pikkukyässä ei mistään tiskiltä löytynyt.Ei myöskään oikealla napaisuudella olevaa relettä.Toivotaan että lelut kestää siihen asti.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10112
                • KVLA

                #22
                Taitaa tosiaan olla tyyppivika tuo virtajohdon katkeaminen tuosta kannen alta.Uusimmalla hankinnalla pari viikkoa ajeltu ja jätti tielle.Sama vika paikantui tuosta E39 M5:sta myös.Vain kuori oli virtajohdossa ehjää.Itse johto oli poikki heti liittimen alta.En viitsinyt tinailla,vaan tilasin suosiolla uuden kannen/anturin.
                Attached Files

                Comment

                • MikaSS
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 202
                  • Kokkola

                  #23
                  Nostellaas ihan muodon vuoksi topikkia eli itellä tapahtui perjantaina juuri tämä sama homma eli liittimien katkeaminen tuosta kannen alta. Ensin meni bensamittarin piuha ja vähän sen jälkeen pumpulta toinen piuha jonka jälkeen auto tienvarteen Pumpun oli vaihtanut viime keväänä joten tiesin sen olevan kunnossa mutta vaihdoin juuri tuon pelkän pumpun enkä anturi hässäkkää. Vika oli aika helppo paikallistaa kuten myös korjata ku vähän kolvia ja tinaa näytti liittimille mutta todella tympäsevää hinata ensin tienvarresta himaan vielä kun hinauslenkki napashti poikki
                  nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                  Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                  Comment

                  • Hen-3
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 103
                    • Lahti

                    #24
                    Helppohomma korjata jopa tienpäällä
                    Kaveri toi kolvin ja tinaa.. mulla oli invertteri mukana nii saatiin johto kolvattua

                    Comment

                    • MikaSS
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 202
                      • Kokkola

                      #25
                      Originally posted by Hen-3 View Post
                      Helppohomma korjata jopa tienpäällä
                      Kaveri toi kolvin ja tinaa.. mulla oli invertteri mukana nii saatiin johto kolvattua
                      No joo kyllähän tuo ois tieten noinki menny
                      nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                      Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                      Comment

                      Working...
                      X