Kävin tuossa lauantaina hakemassa ystävälliseltä autokauppiaalta 300 000 km ajetun 525d:n lainaan. Auto on ollut taksina eli kilometrejä ja huoltoja (2-3 kk välein) oli ehtinyt kertyä. Auto oli sinänsä helmi juttu, koska kiikarissa on tuollainen ja nyt pääsi näkemään miten se oikein kestää noita kilometrejä.
Plussat ja miinukset
+ Moottori toimi moitteetta
+ Vaihteisto toimi pehmeästi, lukuunottamatta josku sellaista tilannetta, että kiihdytti täysillä 0-40km ja löysäsi kaasun. Tällöin vaihtaessa isommalle vaihteisto ikään kuin nykäisi tuntuvasti (ilman mitään ääntä). Oliskoha AGS oppinut vaihtamaan nopeasti ?
+ alustasta ei kuulunut ylimääräisiä kolinoita
+ sisustasta ei kuulunut ylimääräisiä kolinoita/natinoita. Erittäin jämäkän oloinen sisusta
+ h i l j a i n e n, ei kuulu dieselin kalinaa nimeksikään ja ajossa todella hiljainen
+ puhtia ihan riittävästi
+ sisusta hyvässä kuosissa ottaen huomioon käytön (kuskinpenkki hieman kulahtunut, ratti totaalisen kulahtanut)
+ Mikään ovi ei heilunut, vaikka taksikäytössä
Miinusta
- Board computer piemeänä
- Radion ihme rasterinäytöstä pikseleitä palanut (ihme näyttö tuo BMW:n radio, samaa vikaa muissakin samanikäisissä bmw:eissä)
- RUOSTETTA takakontissa (Eikös Hemi vannonut ruostumattomuutta
EDIT: Lisätty threadiin autoon tehdyt korjaukset.
Kokonaisuutena oli kyllä loistava paketti. Kilometrit ei kyllä näkynyt juuri missään. Ruoste kyllä yllätti. Taksina siis Espoossa.
Löytyisi nyt vaan sieltä Saksan maalta se oma versio, niin pääsisi tupruttelemaan.
Plussat ja miinukset
+ Moottori toimi moitteetta
+ Vaihteisto toimi pehmeästi, lukuunottamatta josku sellaista tilannetta, että kiihdytti täysillä 0-40km ja löysäsi kaasun. Tällöin vaihtaessa isommalle vaihteisto ikään kuin nykäisi tuntuvasti (ilman mitään ääntä). Oliskoha AGS oppinut vaihtamaan nopeasti ?
+ alustasta ei kuulunut ylimääräisiä kolinoita
+ sisustasta ei kuulunut ylimääräisiä kolinoita/natinoita. Erittäin jämäkän oloinen sisusta
+ h i l j a i n e n, ei kuulu dieselin kalinaa nimeksikään ja ajossa todella hiljainen
+ puhtia ihan riittävästi
+ sisusta hyvässä kuosissa ottaen huomioon käytön (kuskinpenkki hieman kulahtunut, ratti totaalisen kulahtanut)
+ Mikään ovi ei heilunut, vaikka taksikäytössä
Miinusta
- Board computer piemeänä
- Radion ihme rasterinäytöstä pikseleitä palanut (ihme näyttö tuo BMW:n radio, samaa vikaa muissakin samanikäisissä bmw:eissä)
- RUOSTETTA takakontissa (Eikös Hemi vannonut ruostumattomuutta

EDIT: Lisätty threadiin autoon tehdyt korjaukset.
Kokonaisuutena oli kyllä loistava paketti. Kilometrit ei kyllä näkynyt juuri missään. Ruoste kyllä yllätti. Taksina siis Espoossa.
Löytyisi nyt vaan sieltä Saksan maalta se oma versio, niin pääsisi tupruttelemaan.
Comment