Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja raivostuttava raitisilmakanava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 ja raivostuttava raitisilmakanava

    Välillä tekisi mieli piestä se Gunther joka on suunnitellut tuon raitisilmakanavan mikä menee siis moottoritilassa lämmityslaitteelle. Lisäsin jarrunestettä ja taistelin sen kiinni. Eli siis kotelo ja se väliosa ja se itse suulake mikä "muljuu" rintapellissä.

    Auto kävi jarruremontissa missä he olivat avanneet sen ja ylläri ylläri, oli päin vittua kiinni se. Taistelin sen taas kiinni. Nyt syystä tai toisesta se pompahti irti (haistoi "moottoritilan hajun" autossa niin arvasin) ja yritin sitä jo vähän laittaa kiinni mutta tossa pakkasessa ei inspannut.

    Ongelma on tämä: Jos sen väliosan laittaa raitisilmakoteloon kiinni, niin ei saa millään sitä suulakekanavahärdelliä kiinni siihen väliosaan. Jos taas sen saa kiinni suulakkeeseen on sen paketin liittäminen taas helvetin työlästä itse koteloon. Varmaan ottaneet jo iskua tuo paketti mutta voisi se vähän fiksumpikin olla. Mikä tässä on OIKEAoppinen järjestys ja jotain kikkoja saa heittää. Vai vedänkö kylmästi jeesusteipillä sen paketin läjään
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    Vanhempi malli ennen 9/98 tosiaan on hankalampi, mutta en tajunnut tuosta jutustasi muuta kuin sen, että et saa sitä kunnolla paikalleen.

    Laita se putki (suulake?) rintapellin ja raitisilmasuodattimen välillä ensiksi huulilleen ja oikeaoppisesti siten, että ei tule rintapellin kiinnityksestä pois. Sen jälkeen asetat raitisilmasuodattimen kotelon suurinpiirtein paikoilleen (eli käytännössä pujottelet lokasuojiin tuleva veden/roskanpoistoputken kohdalleen) ja lasket SEKÄ raitisilmasuodattimen koteloa ja ilmaputkea alaspäin siten, että ne kohtaavat toisensa. Ilmaputken alapää tulee ensin olla kohdallaan koteloon.

    Tässä vanhemmassa mallissa on se järjetön pantasysteemi joka vie kenen hermot tahansa, mutta periaatteessa nuo osat pitää istua oikein, jotta se kiinnityslenkki tulee helposti paikoilleen... harjoittelua ja järjenkäyttöä se vaatii. Jos voimaa joudut käyttämään, jokin on pielessä.

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Valkman View Post
      Vanhempi malli ennen 9/98 tosiaan on hankalampi, mutta en tajunnut tuosta jutustasi muuta kuin sen, että et saa sitä kunnolla paikalleen.
      Eli täsmennetään: Kotelo on kiinni autossa tukevasti. Tämän jälkeen pelleilyn kohteena on 3 komponenttia, nimetään ne yksinkertaisesti: Putki (eli se mikä tulee rintapellistä), väliosa (se sentin pari levyinen idioottikapistus) ja sitten se itse kotelo. Ja kuten sanoin, jos liitän väliosan koteloon, en saa putkea väliosaan. Jos taas laitan väliosan putkeen, en saa niiden yhdistelmää koteloon (se panta on TOOOODEELLAA raskas) ja itseasiassa nyt en tunnu saavan sitä väliosaa edes siihen putkeen kiinni. Eli kumpi kuuluu laittaa ensin paikalleen. väliosa putkeen, vai väliosa koteloon? Oma veikkaus ensimmäinen.
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Itsellä oli ainakin aina aiemmin se "väliosa" putkessa...

        Eli näin

        Ja kuten sanoin, kaikki pitää olla kohdakkain, niin sitten menee hyvin paikalle... tosin taitaa pysyä myös puolittainkin paikallaolevana kiinni.

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Valkman View Post
          Itsellä oli ainakin aina aiemmin se "väliosa" putkessa...

          Eli näin

          Ja kuten sanoin, kaikki pitää olla kohdakkain, niin sitten menee hyvin paikalle... tosin taitaa pysyä myös puolittainkin paikallaolevana kiinni.
          Ookoo. Kiitos. Pitää tutkia huomenna lisää.
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #6
            Kiinni on ja pysyy. Tuli varmaan helvettipaikka tolla kiroilulla lunastettua. Ei varmaan nuo palikat enää istu ihan kohdalleen joten vähän enemmän vaatii väkivaltaa. Apparinpuoli istuu ihan eritavalla. Paska systeemi kuitenkin.

            Noh, pitää se kytkimen työsylinteri vaihtaa että jarrunestevuoto loppuu niin ei tarvitse enää tuohon varmaan koskaan koskea.
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎