Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jälkiasennus Xenon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #16
    Originally posted by Terou View Post

    Missähän ne Hellat tehdään, arvauksia...
    Saksassa? Ainakin mun hellan ballasteissa lukee Made in Germany.

    Comment

    • luikas
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 644
      • Oulu area

      #17
      Jos sähkövikoja ei ole, niin niitä tehdään...

      Päivitystä vikaan, valot olleet asennettuna maanantaista lähtien.
      Tänään kerran kun lähdin ajamaan normaalisti (ilman mitään valojen vajaatoimintaa)
      hetken ajettuani huomasin että MITTARISTO ON PIMEÄNÄ
      ajoin parkkiin ja kokeilin käynnistää uudelleen -> ei toimi.

      Lähdin autosta ulos ja lukitsin ovet, huomasin jarruvalojen palavan yhtenään...
      Ei muuta kuin akun miinusnapa irti ja odottelua, samalla irroitin xenonien johdot ja akku takas kii ja kokeilua.

      Mittaristo toimi normaalisti, hyvä. Xenonit takasin kii ja virrat päälle, mittaristo toimi siihen asti kun kytkin valokatkaisimen parkeilta valo-asentoon
      -> mittaristo pimeni jälleen ja jarruvalot syttyivät palamaan.

      Päätelmää ei juuri ole mutta tilasin e39:sin jälkiasennusxenoneille tarkoitetut johdot ja kokeillaan sitten uudestaan.

      Valot toimivat juuri moitteetta pari päivää (Y)
      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
      Past:
      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
      F31 318d xdrive -14
      F07 530d GT-11
      E90 330xda LCI -09
      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
      E39 530d M-Sport -03
      E39 530iA M-Sport -02
      E39 528i -97
      E30 320i -88

      Comment

      • -=DmR=-
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 152
        • Mikkeli

        #18
        Noniin, elikkäs täällä olis tismalleen samanlaista ongelmaa kun topicin aloittajalla, plus huomasin myös sen että kun laittaa xenonit tulille kylmiltään(itsellänikin siis pitkissä jälkiasennus Xenonit ja lyhyissä vakio Xenonit), niin vakkarikin naksahtaa pois päältä.

        Kaikki toimii oikein hyvin paitsi silloin kun tosiaan joutuu tekemään ensimmäisen sytytyksen. Pistin merkille myöskin sen että kylmäkäynnistyksessä Xenon valot välkkyy/värisee, mitä siis alkuperäiset lyhyissä olevat ei tee, vaan syttyy tasaisesti himmeästä kirkkaaksi.

        Ideoita arvon forumilaiset? Autohan oli 540ia vm.10/97 ja Xenon-sarjan merkki KingWood ja ei ole mitään CC:n huijausjohtoja, tms, kun ei ole vikavalojakaan.
        Last edited by -=DmR=-; 15-09-2008, 22:00.
        BMW 520d F11 LCI

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #19
          Relejohtosarja on monesti hyvä 16€ investointi, millä varmistetaan että virta menee suoraan akusta ballasteihin...ja ei vanhan alimitoittu halogeenijohtosarjan kautta missä nähtävästi kaikenlaista voi tapahtua...
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • luikas
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 644
            • Oulu area

            #20
            Itsellä lähti viat pois kun laitoin ballastien ja auton johtosarjan välille E39 tarkoitetut "häiriönpoistojohdot" www.xenonkauppa.fi :stä.
            Niissä on vastus mukana mikä tasaa virrankulutusta ja näin ollen "ylimääräinen" virta ei lähde poukkoilemaan minnekää muualle mittaristo, sisävalot, hätävilkut tms...
            Last edited by luikas; 09-01-2012, 18:34.
            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
            Past:
            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
            F31 318d xdrive -14
            F07 530d GT-11
            E90 330xda LCI -09
            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
            E39 530d M-Sport -03
            E39 530iA M-Sport -02
            E39 528i -97
            E30 320i -88

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #21
              Originally posted by -=DmR=- View Post
              Noniin, elikkäs täällä olis tismalleen samanlaista ongelmaa kun topicin aloittajalla, plus huomasin myös sen että kun laittaa xenonit tulille kylmiltään(itsellänikin siis pitkissä jälkiasennus Xenonit ja lyhyissä vakio Xenonit), niin vakkarikin naksahtaa pois päältä.

              Kaikki toimii oikein hyvin paitsi silloin kun tosiaan joutuu tekemään ensimmäisen sytytyksen. Pistin merkille myöskin sen että kylmäkäynnistyksessä Xenon valot välkkyy/värisee, mitä siis alkuperäiset lyhyissä olevat ei tee, vaan syttyy tasaisesti himmeästä kirkkaaksi.

              Ideoita arvon forumilaiset? Autohan oli 540ia vm.10/97 ja Xenon-sarjan merkki KingWood ja ei ole mitään CC:n huijausjohtoja, tms, kun ei ole vikavalojakaan.


              Minullakin tuli ongelmia Kingwoodin-sarjan kanssa.... tosin ei kyllä toiminut toinenkaan sarja vaikka oli virta suoraa akulta releiden kautta, vastusjohdot ja häiriönpoistajat.... toisin kyseessä olikin DIESEL
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • sassi
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 412
                • Nivala

                #22
                Originally posted by luikas View Post
                Itsellä lähti viat pois kun laitoin ballastien ja auton johtosarjan välille E39 tarkoitetut "häiriönpoistojohdot" www.xenonkauppa.fi :stä.
                Niissä on vastus mukana mikä tasaa virrankulutusta ja näin ollen "ylimääräinen" virta ei lähde poukkoilemaan minnekää muualle mittaristo, sisävalot, hätävilkut tms...
                Sama täällä, eilen laitoin tuon saman johtosarjan, loppui välkkymiset ja häiriöt.

                Mutta noissa johdoissa ei ole vastuksia, vaan kondensaattorit ja se tuntuu näissä tapauksissa olevan se mikä ongelmat ratkaisee. Pelkillä vastuksilla välkyntäongelma ei poistu.

                Toisessa viestiketjussa asia selitettiin paremmin tietävien toimesta niin, että OBC tarkistaa polttimoiden vastuksen ja olemassaolon lyhyillä jännitepulsseilla, joka aiheuttaa xenoneilla tuon välkkymisen. Kondensaattori tasoittaa nuo jännitevaihtelut jolloin ongelma poistuu. Halogeenit reagoivat hitaammin jännitevaihteluihin, joten ne eivät tuohon ehdi reagoida, eivätkä välky.

                Ja vaikka OBC ei ilmoittaisikaan palaneista polttimoista valot päällä, parkit päällä ajovalot sammutettuna näin voi käydä, koska ballastien vastus sammutettuna on pienempi, kuin halogeenipolttimoiden. Myös tässä tapauksessa kondensaattorit auttavat, eikä vikavaloja syty.
                --
                Sassi
                - F10 530d
                - KTM 690 Enduro
                Ex. E90 330d, E46 330d

                Comment

                • NikitaT
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 426
                  • Espoo

                  #23
                  Tosiaan itekkin kun asensin aikaisempaan e39:n jälkiasennus xenonit niin ilmoitti että "Low Beam" eikä xenonit toimunu. Ei muutakun kondensaattorit väliin ja toimi niikuin pitikin. Välillä saattoi pistää hätävilkut päälle, kun napsautti nopeesti valokytkimen päälle.

                  Nyt laitoin autooni (e39 samaa vuosimallia kun tuo edellinenkin) jälkiasennus xenonit, niin ei tarvinnut laittaa edes kondensaattoreita, vaan toimii ilman mitään vikoja.

                  Ilmeisesti noiden eri valmisajien kesken on suuri ero. En kyllä väitä etteikö auton sähköjohdotkin vaikuta asiaan.

                  Kannattaa mitata/tarkistaa jännitteet autosta esim. SALAVALIKOSTA (Ajotietokoneesta), kun käynnistää xenonit. Jos tulee isoakin pudotusta niin ei muutakun konkkaa väliin.

                  Comment

                  • -=DmR=-
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 152
                    • Mikkeli

                    #24
                    Kiitoksia vinkeistä, pitää itsekin kokeilla jos nuo johdot auttaisi. Raportoin tännekin sitten kun saan piuhat testiin.

                    Edit: Jep, tässäkin tapauksessa kaikki ongelmat korjaantui noilla kondensaattorijohdoilla.
                    Last edited by -=DmR=-; 20-09-2008, 15:23.
                    BMW 520d F11 LCI

                    Comment

                    • sampsa-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 210
                      • Pori

                      #25
                      Nooniin, nostellaan vaikka tätä topicia, kun eipä oikein parempaakaan haulla löytynyt...

                      Eli -99 520i. edellisen omistajan toimesta laitetut jälkiasennus xenonit prefacelift halogeeniumpioille, oikean puolen xenon temppuili vuodenverran. Tosin syynä hajoava polttimo. Saattovalotkin toimivat aina. Valot vaihtoon -> facelift look-umpiot, uudet ballastit, johdot, polttimot.

                      Tuommoinen setti:
                      http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...D2S%206000K%22

                      Kaikki toimii muuten hienosti, paitsi saattovalot. Ei mankkahäiriöitä, valojen vilkkumista, tai muutakaan häiriötä.

                      Eli tekee semmoista, että kun ottaa virrat pois, avaimen pois virtalukosta, ja nykäisee vilkku viiksestä, niin valot vain välähtävät. Jos laittaa heti perään virran päälle (Automaattivalot), niin mittarivalot vilkkuvat, jotain varoitusvaloja vilkkuu mittaristossa, xenonit vilkkuvat, kuin strobot. Tätä jatkuu sen 30(?) sekuntia, mitä se saattovalojen aika on, ja sitten toimii taas ajovalot, mittaristot, ym. normaalisti.

                      Ensimmäisellä kerralla pelästyin helvetisti moista ilmiötä, mutta pienen järkeilyn jälkeen vapautunut olo valtasi mielen, kun tajusin, että ongelma oli tosiaan noiden saattovalojen päälle laittamisen syynä.

                      Onko siis jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Saako saattovalot toimimaan vaikka jollain uudestaan ohjelmoinnilla?

                      Jos vertaa tätä uutta sarjaa vanhaan, niin muuten samanlainen, paitsi tuossa kuvassa näkyvän alumiinilaatikon alareunassa olevat mustat mötit, jotka tulkitsin jonkinsortin muuntajaksi, tai juuri joksikin häiriönpoistajaksi. Semmoista ei vanhassa sarjassa ollut. Voisiko tuommoinen olla aiheuttaja, jos vaikka se tulkitsee saattovalot joksikin vialliseksi virtapiikiksi, ja yrittää parhaansa mukaan estää, tai tasata sitä, ja taas auton valo-ohjaus yrittää jatkuvasti sytyttää valoja...?
                      Last edited by sampsa-; 26-08-2013, 02:59.
                      G30 520d -17

                      EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92

                      Comment

                      • igoritigeri
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 115
                        • Lappeenranta/Mikkeli

                        #26
                        Asensin äsken xenonit, helppo ja halpa oli. Ebaysta 38e ilmainen toimitus canbus xenonit. Syttyvät hetkessä, canbus mötikkä toimii, ei vikailmoituksia.

                        Tilasin samasta paikasta myös h7 adapterit jotka ei sit niin hyvin käyny jostais syystä ehkä tarkoitettu pitkille... En ole kokeilu.

                        Olen iloinen että toimivat kun säikähdin tämän keskustelun lukemisen jälkeen ettei toimisi kun on diesel. Autona 520d..
                        Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                        Comment

                        • svud
                          Newbiemmer
                          • Jul 2012
                          • 1
                          • ilmajoki

                          #27
                          Automaattinen tasonsäätö

                          Hei, n. vuosi sitten ostin -01 e39, jossa on jälkiasennetut cobran xenonit.. Auto oli juuri katsastettu autoliikkeen toimesta ja ilmeisesti xenonit oli jo tuolloin autossa. Nyt kun kävin katsastamassa, niin valittivat ettei ole automaattista tasonsäätöä.
                          Schmiedmann ainakin näyttää myyvän xenon asennussarjoja joissa tulee mukana taakse tasonsäätö anturi.
                          Voisiko olla että autostani puuttuu juuri tuo taimmainen tasonsäätö anturi?
                          Onkohan järkevintä heittää xenonit menemään ja pistää orkkis halogeenit tilalle

                          Niin ja katsastusmies sanoi, että umpiot ovat ok..
                          Last edited by svud; 14-02-2014, 11:04. Reason: lisäys

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by svud View Post
                            Hei, n. vuosi sitten ostin -01 e39, jossa on jälkiasennetut cobran xenonit.. Auto oli juuri katsastettu autoliikkeen toimesta ja ilmeisesti xenonit oli jo tuolloin autossa. Nyt kun kävin katsastamassa, niin valittivat ettei ole automaattista tasonsäätöä.
                            Schmiedmann ainakin näyttää myyvän xenon asennussarjoja joissa tulee mukana taakse tasonsäätö anturi.
                            Voisiko olla että autostani puuttuu juuri tuo taimmainen tasonsäätö anturi?
                            Onkohan järkevintä heittää xenonit menemään ja pistää orkkis halogeenit tilalle

                            Niin ja katsastusmies sanoi, että umpiot ovat ok..
                            Autoliike toisaalta voisi olla vastuussa jos auto ei täytä katsastusvaatimuksia vaikka ovat katsastaneet...

                            Toisaalta, osat saa BMW liikkeestä tai purkuautosta, yksinkertainen vipu tukivarressa ohjaa säätövastusta:


                            Syksyllä purin sellaiset irti ja juuri myin pois.

                            Määräys:
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎