Originally posted by Terou
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 jälkiasennus Xenon ongelma
Collapse
X
-
Jos sähkövikoja ei ole, niin niitä tehdään...
Päivitystä vikaan, valot olleet asennettuna maanantaista lähtien.
Tänään kerran kun lähdin ajamaan normaalisti (ilman mitään valojen vajaatoimintaa)
hetken ajettuani huomasin että MITTARISTO ON PIMEÄNÄ
ajoin parkkiin ja kokeilin käynnistää uudelleen -> ei toimi.
Lähdin autosta ulos ja lukitsin ovet, huomasin jarruvalojen palavan yhtenään...
Ei muuta kuin akun miinusnapa irti ja odottelua, samalla irroitin xenonien johdot ja akku takas kii ja kokeilua.
Mittaristo toimi normaalisti, hyvä. Xenonit takasin kii ja virrat päälle, mittaristo toimi siihen asti kun kytkin valokatkaisimen parkeilta valo-asentoon
-> mittaristo pimeni jälleen ja jarruvalot syttyivät palamaan.
Päätelmää ei juuri ole mutta tilasin e39:sin jälkiasennusxenoneille tarkoitetut johdot ja kokeillaan sitten uudestaan.
Valot toimivat juuri moitteetta pari päivää (Y)Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Noniin, elikkäs täällä olis tismalleen samanlaista ongelmaa kun topicin aloittajalla, plus huomasin myös sen että kun laittaa xenonit tulille kylmiltään(itsellänikin siis pitkissä jälkiasennus Xenonit ja lyhyissä vakio Xenonit), niin vakkarikin naksahtaa pois päältä.
Kaikki toimii oikein hyvin paitsi silloin kun tosiaan joutuu tekemään ensimmäisen sytytyksen. Pistin merkille myöskin sen että kylmäkäynnistyksessä Xenon valot välkkyy/värisee, mitä siis alkuperäiset lyhyissä olevat ei tee, vaan syttyy tasaisesti himmeästä kirkkaaksi.
Ideoita arvon forumilaiset? Autohan oli 540ia vm.10/97 ja Xenon-sarjan merkki KingWood ja ei ole mitään CC:n huijausjohtoja, tms, kun ei ole vikavalojakaan.Last edited by -=DmR=-; 15-09-2008, 22:00.BMW 520d F11 LCI
Comment
-
-
Relejohtosarja on monesti hyvä 16€ investointi, millä varmistetaan että virta menee suoraan akusta ballasteihin...ja ei vanhan alimitoittu halogeenijohtosarjan kautta missä nähtävästi kaikenlaista voi tapahtua...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Itsellä lähti viat pois kun laitoin ballastien ja auton johtosarjan välille E39 tarkoitetut "häiriönpoistojohdot" www.xenonkauppa.fi :stä.
Niissä on vastus mukana mikä tasaa virrankulutusta ja näin ollen "ylimääräinen" virta ei lähde poukkoilemaan minnekää muualle mittaristo, sisävalot, hätävilkut tms...Last edited by luikas; 09-01-2012, 18:34.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostNoniin, elikkäs täällä olis tismalleen samanlaista ongelmaa kun topicin aloittajalla, plus huomasin myös sen että kun laittaa xenonit tulille kylmiltään(itsellänikin siis pitkissä jälkiasennus Xenonit ja lyhyissä vakio Xenonit), niin vakkarikin naksahtaa pois päältä.
Kaikki toimii oikein hyvin paitsi silloin kun tosiaan joutuu tekemään ensimmäisen sytytyksen. Pistin merkille myöskin sen että kylmäkäynnistyksessä Xenon valot välkkyy/värisee, mitä siis alkuperäiset lyhyissä olevat ei tee, vaan syttyy tasaisesti himmeästä kirkkaaksi.
Ideoita arvon forumilaiset? Autohan oli 540ia vm.10/97 ja Xenon-sarjan merkki KingWood ja ei ole mitään CC:n huijausjohtoja, tms, kun ei ole vikavalojakaan.
Minullakin tuli ongelmia Kingwoodin-sarjan kanssa.... tosin ei kyllä toiminut toinenkaan sarja vaikka oli virta suoraa akulta releiden kautta, vastusjohdot ja häiriönpoistajat.... toisin kyseessä olikin DIESELBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostItsellä lähti viat pois kun laitoin ballastien ja auton johtosarjan välille E39 tarkoitetut "häiriönpoistojohdot" www.xenonkauppa.fi :stä.
Niissä on vastus mukana mikä tasaa virrankulutusta ja näin ollen "ylimääräinen" virta ei lähde poukkoilemaan minnekää muualle mittaristo, sisävalot, hätävilkut tms...
Mutta noissa johdoissa ei ole vastuksia, vaan kondensaattorit ja se tuntuu näissä tapauksissa olevan se mikä ongelmat ratkaisee. Pelkillä vastuksilla välkyntäongelma ei poistu.
Toisessa viestiketjussa asia selitettiin paremmin tietävien toimesta niin, että OBC tarkistaa polttimoiden vastuksen ja olemassaolon lyhyillä jännitepulsseilla, joka aiheuttaa xenoneilla tuon välkkymisen. Kondensaattori tasoittaa nuo jännitevaihtelut jolloin ongelma poistuu. Halogeenit reagoivat hitaammin jännitevaihteluihin, joten ne eivät tuohon ehdi reagoida, eivätkä välky.
Ja vaikka OBC ei ilmoittaisikaan palaneista polttimoista valot päällä, parkit päällä ajovalot sammutettuna näin voi käydä, koska ballastien vastus sammutettuna on pienempi, kuin halogeenipolttimoiden. Myös tässä tapauksessa kondensaattorit auttavat, eikä vikavaloja syty.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Tosiaan itekkin kun asensin aikaisempaan e39:n jälkiasennus xenonit niin ilmoitti että "Low Beam" eikä xenonit toimunu. Ei muutakun kondensaattorit väliin ja toimi niikuin pitikin. Välillä saattoi pistää hätävilkut päälle, kun napsautti nopeesti valokytkimen päälle.
Nyt laitoin autooni (e39 samaa vuosimallia kun tuo edellinenkin) jälkiasennus xenonit, niin ei tarvinnut laittaa edes kondensaattoreita, vaan toimii ilman mitään vikoja.
Ilmeisesti noiden eri valmisajien kesken on suuri ero. En kyllä väitä etteikö auton sähköjohdotkin vaikuta asiaan.
Kannattaa mitata/tarkistaa jännitteet autosta esim. SALAVALIKOSTA (Ajotietokoneesta), kun käynnistää xenonit. Jos tulee isoakin pudotusta niin ei muutakun konkkaa väliin.
Comment
-
-
Nooniin, nostellaan vaikka tätä topicia, kun eipä oikein parempaakaan haulla löytynyt...
Eli -99 520i. edellisen omistajan toimesta laitetut jälkiasennus xenonit prefacelift halogeeniumpioille, oikean puolen xenon temppuili vuodenverran. Tosin syynä hajoava polttimo. Saattovalotkin toimivat aina. Valot vaihtoon -> facelift look-umpiot, uudet ballastit, johdot, polttimot.
Tuommoinen setti:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...D2S%206000K%22
Kaikki toimii muuten hienosti, paitsi saattovalot. Ei mankkahäiriöitä, valojen vilkkumista, tai muutakaan häiriötä.
Eli tekee semmoista, että kun ottaa virrat pois, avaimen pois virtalukosta, ja nykäisee vilkku viiksestä, niin valot vain välähtävät. Jos laittaa heti perään virran päälle (Automaattivalot), niin mittarivalot vilkkuvat, jotain varoitusvaloja vilkkuu mittaristossa, xenonit vilkkuvat, kuin strobot. Tätä jatkuu sen 30(?) sekuntia, mitä se saattovalojen aika on, ja sitten toimii taas ajovalot, mittaristot, ym. normaalisti.
Ensimmäisellä kerralla pelästyin helvetisti moista ilmiötä, mutta pienen järkeilyn jälkeen vapautunut olo valtasi mielen, kun tajusin, että ongelma oli tosiaan noiden saattovalojen päälle laittamisen syynä.
Onko siis jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Saako saattovalot toimimaan vaikka jollain uudestaan ohjelmoinnilla?
Jos vertaa tätä uutta sarjaa vanhaan, niin muuten samanlainen, paitsi tuossa kuvassa näkyvän alumiinilaatikon alareunassa olevat mustat mötit, jotka tulkitsin jonkinsortin muuntajaksi, tai juuri joksikin häiriönpoistajaksi. Semmoista ei vanhassa sarjassa ollut. Voisiko tuommoinen olla aiheuttaja, jos vaikka se tulkitsee saattovalot joksikin vialliseksi virtapiikiksi, ja yrittää parhaansa mukaan estää, tai tasata sitä, ja taas auton valo-ohjaus yrittää jatkuvasti sytyttää valoja...?Last edited by sampsa-; 26-08-2013, 02:59.G30 520d -17
EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92
Comment
-
-
Asensin äsken xenonit, helppo ja halpa oli. Ebaysta 38e ilmainen toimitus canbus xenonit. Syttyvät hetkessä, canbus mötikkä toimii, ei vikailmoituksia.
Tilasin samasta paikasta myös h7 adapterit jotka ei sit niin hyvin käyny jostais syystä ehkä tarkoitettu pitkille... En ole kokeilu.
Olen iloinen että toimivat kun säikähdin tämän keskustelun lukemisen jälkeen ettei toimisi kun on diesel. Autona 520d..Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.
Comment
-
-
Automaattinen tasonsäätö
Hei, n. vuosi sitten ostin -01 e39, jossa on jälkiasennetut cobran xenonit.. Auto oli juuri katsastettu autoliikkeen toimesta ja ilmeisesti xenonit oli jo tuolloin autossa. Nyt kun kävin katsastamassa, niin valittivat ettei ole automaattista tasonsäätöä.
Schmiedmann ainakin näyttää myyvän xenon asennussarjoja joissa tulee mukana taakse tasonsäätö anturi.
Voisiko olla että autostani puuttuu juuri tuo taimmainen tasonsäätö anturi?
Onkohan järkevintä heittää xenonit menemään ja pistää orkkis halogeenit tilalle
Niin ja katsastusmies sanoi, että umpiot ovat ok..
Comment
-
-
Originally posted by svud View PostHei, n. vuosi sitten ostin -01 e39, jossa on jälkiasennetut cobran xenonit.. Auto oli juuri katsastettu autoliikkeen toimesta ja ilmeisesti xenonit oli jo tuolloin autossa. Nyt kun kävin katsastamassa, niin valittivat ettei ole automaattista tasonsäätöä.
Schmiedmann ainakin näyttää myyvän xenon asennussarjoja joissa tulee mukana taakse tasonsäätö anturi.
Voisiko olla että autostani puuttuu juuri tuo taimmainen tasonsäätö anturi?
Onkohan järkevintä heittää xenonit menemään ja pistää orkkis halogeenit tilalle
Niin ja katsastusmies sanoi, että umpiot ovat ok..
Toisaalta, osat saa BMW liikkeestä tai purkuautosta, yksinkertainen vipu tukivarressa ohjaa säätövastusta:
Syksyllä purin sellaiset irti ja juuri myin pois.
Määräys:
Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Comment