Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja luistonesto

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTB
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Oulu

    E39 ABS ja luistonesto

    Voisiko joku antaa vinkkiä,autoni 525 tdsa-97 E39 ja nyt kävi niin että luetutin vikakoodit ja ilmoitti oikea etupyörä ABS anturi rikki,osa Wetteriltä(110€) ja vaihtoon Nikuselle,koeajon jälkeen sama vikakoodi mutta nyt vasemmalta puolelta ja paikan työnjohtajalta tuomio:vasemmen puolen ABS anturin hammastus on joko ruosteessa tai sitten vioittunut(mutta Miten),voiko todella ollá niin että vaikka vikakoodit luettiin niin se ei ilmaise kuin yhden vian kerrallaan kuten minulle annettiin ymmärtää ko.korjaamolla????ja eikä tässä vielä kaikki,myös vaihdelaatikko oireilee oudosti elikkä ei pykällä vaan voi huudattaa yhdellä vaihteella vaikka 100km ja ei vaihda??voi olla syy yhteys????

    ps.laitoin ensin tämän jutun toisen perään tietämättömyyttäni
  • bmw e39
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 25
    • oulu

    #2
    tilasin abs anturin mb-osan kautta 90ekee kpl bemarin oma anturi.
    helppo vaihtaa itsekin , tapauksesta riippuen joko yhdellä tai kahdella kuusiokolo pruuvalla kiinni. pitää varoa että ei vahingoita magneetti uraa tai miksi alan termistöön vihkiytyneet häntä nyt nimittävätkin kuitenkin se osa josta anturi lukee pyörintä nopeuden.
    wetterin asentaja oli sitä mieltä abs anturit ovat yhteydessä laatikon toimintaan. huomenna saan itse uuden anturin paikalleen ilmoitan tuonne omaan textiin että toimiiko sitten.

    Comment

    • Messerschmitt
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 85
      • Helsingfors

      #3
      Kyllä noiden ABS-antureiden vaihto on helppoa, mutta täytyy nyt muistaa, että ne voivat olla TODELLA kovassa ja joutuu poraamaan sen irti.

      Itselläni oli niin kuin todella useilla näillä threa:lla ollut sama perus vaiva.
      ABS/TCS tippu pois ja valot paloi taulussa.
      Laakkosella luettiin vikakoodit ja heidän tuomio olis ollut ABS yksikön vaihto.
      n.1000€ Hell no...
      Vein yhelle nyrkkipajalle joka tutki asian ja vaihtoi vasemman anturin ja
      Omassani touringissa on niin tiukassa anturit ne ei lähe hevin ulos.
      Kolmen anturin vaiho vielä edessä. Toivottavasti ei yksikköön tarvii vaihtaa.....
      E39 528i Touring -99

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Originally posted by Messerschmitt View Post
        Kyllä noiden ABS-antureiden vaihto on helppoa, mutta täytyy nyt muistaa, että ne voivat olla TODELLA kovassa ja joutuu poraamaan sen irti.

        Itselläni oli niin kuin todella useilla näillä threa:lla ollut sama perus vaiva.
        ABS/TCS tippu pois ja valot paloi taulussa.
        Laakkosella luettiin vikakoodit ja heidän tuomio olis ollut ABS yksikön vaihto.
        n.1000€ Hell no...
        Vein yhelle nyrkkipajalle joka tutki asian ja vaihtoi vasemman anturin ja
        Omassani touringissa on niin tiukassa anturit ne ei lähe hevin ulos.
        Kolmen anturin vaiho vielä edessä. Toivottavasti ei yksikköön tarvii vaihtaa.....
        Sen ABS-yksikön ei sitten ole oltava Laakkoselta tilattu uusi yksikkö vaan komiasti kelpaa purkurilta ostettu b-osa. Hintakin on vähemmän puistattava, <300.

        Comment

        • jarkkil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 264

          #5
          Originally posted by JTB View Post
          Voisiko joku antaa vinkkiä,autoni 525 tdsa-97 E39 ja nyt kävi niin että luetutin vikakoodit ja ilmoitti oikea etupyörä ABS anturi rikki,osa Wetteriltä(110€) ja vaihtoon Nikuselle,koeajon jälkeen sama vikakoodi mutta nyt vasemmalta puolelta ja paikan työnjohtajalta tuomio:vasemmen puolen ABS anturin hammastus on joko ruosteessa tai sitten vioittunut(mutta Miten),voiko todella ollá niin että vaikka vikakoodit luettiin niin se ei ilmaise kuin yhden vian kerrallaan kuten minulle annettiin ymmärtää ko.korjaamolla????ja eikä tässä vielä kaikki,myös vaihdelaatikko oireilee oudosti elikkä ei pykällä vaan voi huudattaa yhdellä vaihteella vaikka 100km ja ei vaihda??voi olla syy yhteys????

          ps.laitoin ensin tämän jutun toisen perään tietämättömyyttäni
          Viikko sitten vaihdoin kanssa oikean eturenkaan abs/nopeus anturin. Oireena juuri nuo normaalit valohässäkät kojetaulussa ja automaatti laatikon ihmeellinen käyttäytyminen. Kaikki viat poistuivat todella pienellä vaivalla ja vaihto onnistui jopa "pikku simassakin" ilman ongelmia. Hintaa oli motonetissä kokonaiset 69.90

          Comment

          • sorppi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 29
            • Ruuhka-Suomi

            #6
            Miten voikaan päivä pelastua pelkästään lukemalla tätä foorumia!!!
            Itellänikin syttyi ABS- ja luistonestovalot, samalla ilmaantui laatikon ihmekäyttäytyminen; vitoselle ei vaihtanu d-asennossa mitenkään. Sitä saa ainakin mulla huijattua siten, että kiihdyttää kolmosella sen vitosellevaihtamisrajanopeuden yli, eli itselläni mittari~90km/h, sitten tasasesti vaihtaa neloselle, ja sitten D-asentoon, ei liian nopeasti. Sitten laatikko pykältää vitosellekin.
            Eniveis, yksi ABS-anturi vaihdettiin, valot hävisi ja laatikkko alko toimimaan normaalisti. Aika pian kuitenkin valot sytty uudestaan, mutta laatikko toimi normaalisti vielä vähän aikaa. Pääsiäisen ajojen jälkeen laatikko alko oireileen samanlailla kun aiemminkin.
            Mulla on käyny jo pirut mielessä laatikon suhteenkin ja laskeskellu päässäni, paljonko Visan limiitti olikaan. Mitä olen kuullu, ni vähintään 2000€ maksaa laatikkoremontti. Uus olis 3-4k€.
            Ilmeisesti mullakin on vaan kuitenkin ne anturit, jotka aiheuttaa harmaita hiuksia...
            HUH HUH...
            525tdsa Touring -97
            A4 2,6 V6 A -95
            Avensis Wagon D4D -08

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              [QUOTE=JTB;1189419]voiko todella ollá niin että vaikka vikakoodit luettiin niin se ei ilmaise kuin yhden vian kerrallaan kuten minulle annettiin ymmärtää ko.korjaamolla????/QUOTE]

              Kyllä sieltä kaikista viallisista tulee vikakoodit, kerrallaan!! Voihan se olla et just kun toisen sait vaihdettua niin toinenkin hajosi, mutta mieti todennäköisyys tällaiselle
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Messerschmitt
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 85
                • Helsingfors

                #8
                Originally posted by Matula View Post
                Sen ABS-yksikön ei sitten ole oltava Laakkoselta tilattu uusi yksikkö vaan komiasti kelpaa purkurilta ostettu b-osa. Hintakin on vähemmän puistattava, <300.

                Joo en taida kääntyä tohon Laakosen Abs:ssän kun joskus tilanne sitten sen vaihdon vaatii.
                On se kumma, kun ei missään muussa autossa ole ollut näitä ongelmia, kuin Bmw:ssä.... mistäköhän se johtuu...........:think
                E39 528i Touring -99

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  [quote=Dunky;1189926]
                  Originally posted by JTB View Post
                  voiko todella ollá niin että vaikka vikakoodit luettiin niin se ei ilmaise kuin yhden vian kerrallaan kuten minulle annettiin ymmärtää ko.korjaamolla????/QUOTE]

                  Kyllä sieltä kaikista viallisista tulee vikakoodit, kerrallaan!! Voihan se olla et just kun toisen sait vaihdettua niin toinenkin hajosi, mutta mieti todennäköisyys tällaiselle
                  Itseasiassa lähiaikoina on ollut useita samanlaisia oireita ja muutamissa on auttanut kun vaihtaa molemmat etuanturit....Sitten on tietysti olemassa myös se heikompi vaihtoehto..eli mun tapaus. ->http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124252
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Täällä saadaan korjattua ABS:n boxeja. Mulla meni -00 530Da:sta ASC-mallista boxi ja kuntoon tuli vaikka jokapaikassa sanottiin että niitä ei saa korjattua kukaan. 2 niitä aikojen saatossa tuli ostettua, merkkiliikkeessä 805€kpl ja KL varaosasilta jotain 600€ mutta toimitusaika 3-4vko.

                    Ottakaa yhteyttä jos tarviitte apua. Jos EI tule kuntoon niin siitä ei tietenkään veloiteta mitään
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by 10+ View Post
                      Täällä saadaan korjattua ABS:n boxeja. Mulla meni -00 530Da:sta ASC-mallista boxi ja kuntoon tuli vaikka jokapaikassa sanottiin että niitä ei saa korjattua kukaan. 2 niitä aikojen saatossa tuli ostettua, merkkiliikkeessä 805€kpl ja KL varaosasilta jotain 600€ mutta toimitusaika 3-4vko.

                      Ottakaa yhteyttä jos tarviitte apua. Jos EI tule kuntoon niin siitä ei tietenkään veloiteta mitään
                      Näissä 9/98-vanhemmissa on ihan erilaiset abs systeemit kuin tätä uudemmissa. 9/98-vanhempiin boxeja saa alta sataseen, mutta näissä vikaa on todella harvoin.

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Näissä 9/98-vanhemmissa on ihan erilaiset abs systeemit kuin tätä uudemmissa. 9/98-vanhempiin boxeja saa alta sataseen, mutta näissä vikaa on todella harvoin.
                        Yhdytään Hemin kommenttiin. Mäkin olen kokeillut toisella boxilla mutta mitään vaikutusta toimintaan ei ollut. Samat vikakoodit kuin omallakin boxilla vaikka toinen oli 100% ehjä.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          #13
                          Pistetääs jatkot tonne ->



                          Samaa asiaa sivutolkulla
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎