Elikkäs seuraavanlainen ongelma, valot näyttää liian alas. Autossa on alkuperäiset xenon valot ja edessä ja takana valojen tasonsäätö anturit. Umpiossa säätöruuvit on ehjät ja säädetty ihan tappiin. Valot kun laittaa päälle niin ne kyllä tekee ylös alas liikkeen, mut jää sit liian alas. Kaikki liittimet ja johdot tarkastettu. Oliskohan kellään hyviä vinkkejä mistä vikaa lähtis etsimään? Search:illa ei löytyny ratkaisua. Niin autohan oli 530i -01
e39 xenon automaattinen korkeuden säätö
Collapse
X
-
Anturi edessä oikealla sökö, huono kosketus siihen tai joku piuha poikki.Originally posted by Mike__ View PostElikkäs seuraavanlainen ongelma, valot näyttää liian alas. Autossa on alkuperäiset xenon valot ja edessä ja takana valojen tasonsäätö anturit. Umpiossa säätöruuvit on ehjät ja säädetty ihan tappiin. Valot kun laittaa päälle niin ne kyllä tekee ylös alas liikkeen, mut jää sit liian alas. Kaikki liittimet ja johdot tarkastettu. Oliskohan kellään hyviä vinkkejä mistä vikaa lähtis etsimään? Search:illa ei löytyny ratkaisua. Niin autohan oli 530i -01Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
Tai anturin vipu irronnut tukivarresta.Originally posted by buksin-1 View PostAnturi edessä oikealla sökö, huono kosketus siihen tai joku piuha poikki.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Koita ensin, tapahtuuko mitään kun irrotat ensin liittimen toisesta ja sitten toisesta anturista.Originally posted by Mike__ View PostVivut on kiinni edessä ja takana, niin ja unohtu kertoo et edessä on uusi anturi. Pitäsköhän vielä investoida ja ostaa taaksekin uusi anturi ja katsoo mitä sit tapahtuu..Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Täytyypi huomena testata tota. Liittimet on on kyllä ollu irti kummastakin päästä, tosin ei samaan aikaan, sillon ei ollu mitään vaikutusta. Elikkä jos otan liittimet antureista yhtä aikaa irti, niin mitäs sillon pitäs tapahtua?Originally posted by buksin-1 View PostKoita ensin, tapahtuuko mitään kun irrotat ensin liittimen toisesta ja sitten toisesta anturista.E39 530ia -01
Comment
-
Näin voisi ainakin varmistua onko antureissa vika. Toinen tapa on viedä auto esim. Rahulle vikalukuunOriginally posted by Mike__ View PostTäytyypi huomena testata tota. Liittimet on on kyllä ollu irti kummastakin päästä, tosin ei samaan aikaan, sillon ei ollu mitään vaikutusta. Elikkä jos otan liittimet antureista yhtä aikaa irti, niin mitäs sillon pitäs tapahtua?
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Juu täytyy varmaan turvautua Rahuun. Tossa kun katselin ETK:sta niin siellä osanumerolla 63120015957 on joku 500 mA:n sulake liittyen valojen tason säätöön, mut empä ole mistään löytäny sitä sulaketta.Originally posted by buksin-1 View PostNäin voisi ainakin varmistua onko antureissa vika. Toinen tapa on viedä auto esim. Rahulle vikalukuun
E39 530ia -01
Comment
-
Omalle kohdalle osui vastaava ongelma, mutta helpommin ymmärrettävissä, koska alusta vaihtui ennen ongelman esiintymistä. Itse säädin valot säätöruuveista vain oikealle korkeudelle ja meno jatkuu taas...
Comment
-
Aihepiiriin liittyen kysymys: koskeeko automaattinen korkeussäätö myös pitkiä valoja (h7 halogeenit?)
Ihmettelin tänään, kun pitkät valot näyttävät selvästi liian ylös, kun xenon-lähivalot taas ovat just eikä melkein oikealla korkeudella. Eli, jos esim perän automaattisessa tasauksessa on vikaa ja perä jää liian alas, voiko tämä aiheuttaa sen, että xenonien automatiikka kompensoi virheen mutta pitkät valot näyttävät liian ylös?!2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
Yleensä molemmat valot kyllä säätyvät samalla jos siis kyseessä on perinteinen heijastinmallinen umpio/projektorilla varustetut lyhyet ja heijastimelliset pitkät, säätösuhde on ts. kiinteä. Ovatko pitkien H7-polttimot varmasti kiinni oikein?Originally posted by Siankarlo View PostAihepiiriin liittyen kysymys: koskeeko automaattinen korkeussäätö myös pitkiä valoja (h7 halogeenit?)
Ihmettelin tänään, kun pitkät valot näyttävät selvästi liian ylös, kun xenon-lähivalot taas ovat just eikä melkein oikealla korkeudella. Eli, jos esim perän automaattisessa tasauksessa on vikaa ja perä jää liian alas, voiko tämä aiheuttaa sen, että xenonien automatiikka kompensoi virheen mutta pitkät valot näyttävät liian ylös?!F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Nostetaans tätä ylös kun samoja onkelmia... Auto siis 530iA hellan orggis xenoneilla.
Xenonien automaattisäätö alkoi temppuilemaan, välillä toimi ok, välillä se säätää valot parin metrin päähän.
Syy löytyi etuanturille menevästä johdosta joka katkesi kosketuksesta. Johto meni poikki ihan liittimen juuresta. Saako tuota liitintä purettua mitenkään? Tai miten se yleensä lähtee irti, vääntelin ja kääntelin sitä mutta liitin ei lähtenyt millään irti anturista...
Comment
-
Liitin lähtee kyllä irti, kun päädyissä olevat kynnet painaa pohjaan. Voi olla tiukassa, kun sisällä oleva tiiviste on napakka. Liitin on sama kuin Webaston ohjaimessa. KLIK Liittimen kun saat irti, niin näet alapuolella vihreän osan, jota pitää liuttaa sivulle, niin pinnien lukitus vapautuu. Lisäksi itse pinneissä on metallikynsi, joten irrottaminen ehjänä on hieman hankalaa. Pienellä neulalla alapuolelta painamalla sen kynnen saa alas ja pinnin vedettyä ulos liittimestä. Ehkä helpoin on napata piuhat liittimen tyvestä poikki ja uusi liitin pinneineen tilalle. Johtojen pinnijärjestys löytyy WDS:stä.Originally posted by Tuonela View PostNostetaans tätä ylös kun samoja onkelmia... Auto siis 530iA hellan orggis xenoneilla.
Xenonien automaattisäätö alkoi temppuilemaan, välillä toimi ok, välillä se säätää valot parin metrin päähän.
Syy löytyi etuanturille menevästä johdosta joka katkesi kosketuksesta. Johto meni poikki ihan liittimen juuresta. Saako tuota liitintä purettua mitenkään? Tai miten se yleensä lähtee irti, vääntelin ja kääntelin sitä mutta liitin ei lähtenyt millään irti anturista...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment