Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 xenon automaattinen korkeuden säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike__
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 13
    • Helsinki

    e39 xenon automaattinen korkeuden säätö

    Elikkäs seuraavanlainen ongelma, valot näyttää liian alas. Autossa on alkuperäiset xenon valot ja edessä ja takana valojen tasonsäätö anturit. Umpiossa säätöruuvit on ehjät ja säädetty ihan tappiin. Valot kun laittaa päälle niin ne kyllä tekee ylös alas liikkeen, mut jää sit liian alas. Kaikki liittimet ja johdot tarkastettu. Oliskohan kellään hyviä vinkkejä mistä vikaa lähtis etsimään? Search:illa ei löytyny ratkaisua. Niin autohan oli 530i -01
    E39 530ia -01
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Mike__ View Post
    Elikkäs seuraavanlainen ongelma, valot näyttää liian alas. Autossa on alkuperäiset xenon valot ja edessä ja takana valojen tasonsäätö anturit. Umpiossa säätöruuvit on ehjät ja säädetty ihan tappiin. Valot kun laittaa päälle niin ne kyllä tekee ylös alas liikkeen, mut jää sit liian alas. Kaikki liittimet ja johdot tarkastettu. Oliskohan kellään hyviä vinkkejä mistä vikaa lähtis etsimään? Search:illa ei löytyny ratkaisua. Niin autohan oli 530i -01
    Anturi edessä oikealla sökö, huono kosketus siihen tai joku piuha poikki.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7425
      • Oulu

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Anturi edessä oikealla sökö, huono kosketus siihen tai joku piuha poikki.
      Tai anturin vipu irronnut tukivarresta.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Mike__
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 13
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Tai anturin vipu irronnut tukivarresta.
        Vivut on kiinni edessä ja takana, niin ja unohtu kertoo et edessä on uusi anturi. Pitäsköhän vielä investoida ja ostaa taaksekin uusi anturi ja katsoo mitä sit tapahtuu..
        E39 530ia -01

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Mike__ View Post
          Vivut on kiinni edessä ja takana, niin ja unohtu kertoo et edessä on uusi anturi. Pitäsköhän vielä investoida ja ostaa taaksekin uusi anturi ja katsoo mitä sit tapahtuu..
          Koita ensin, tapahtuuko mitään kun irrotat ensin liittimen toisesta ja sitten toisesta anturista.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Mike__
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 13
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Koita ensin, tapahtuuko mitään kun irrotat ensin liittimen toisesta ja sitten toisesta anturista.
            Täytyypi huomena testata tota. Liittimet on on kyllä ollu irti kummastakin päästä, tosin ei samaan aikaan, sillon ei ollu mitään vaikutusta. Elikkä jos otan liittimet antureista yhtä aikaa irti, niin mitäs sillon pitäs tapahtua?
            E39 530ia -01

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Mike__ View Post
              Täytyypi huomena testata tota. Liittimet on on kyllä ollu irti kummastakin päästä, tosin ei samaan aikaan, sillon ei ollu mitään vaikutusta. Elikkä jos otan liittimet antureista yhtä aikaa irti, niin mitäs sillon pitäs tapahtua?
              Näin voisi ainakin varmistua onko antureissa vika. Toinen tapa on viedä auto esim. Rahulle vikalukuun
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Mike__
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 13
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by buksin-1 View Post
                Näin voisi ainakin varmistua onko antureissa vika. Toinen tapa on viedä auto esim. Rahulle vikalukuun
                Juu täytyy varmaan turvautua Rahuun. Tossa kun katselin ETK:sta niin siellä osanumerolla 63120015957 on joku 500 mA:n sulake liittyen valojen tason säätöön, mut empä ole mistään löytäny sitä sulaketta.
                E39 530ia -01

                Comment

                • tigu
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 947
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Mike__ View Post
                  Vivut on kiinni edessä ja takana, niin ja unohtu kertoo et edessä on uusi anturi. Pitäsköhän vielä investoida ja ostaa taaksekin uusi anturi ja katsoo mitä sit tapahtuu..
                  OT:Mitä kustansi anturi eteen?
                  -e21 m50-

                  Comment

                  • Mike__
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 13
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by tigu View Post
                    OT:Mitä kustansi anturi eteen?
                    68 euroo
                    E39 530ia -01

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      Omalle kohdalle osui vastaava ongelma, mutta helpommin ymmärrettävissä, koska alusta vaihtui ennen ongelman esiintymistä. Itse säädin valot säätöruuveista vain oikealle korkeudelle ja meno jatkuu taas...
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Siankarlo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 133
                        • Helsinki

                        #12
                        Aihepiiriin liittyen kysymys: koskeeko automaattinen korkeussäätö myös pitkiä valoja (h7 halogeenit?)

                        Ihmettelin tänään, kun pitkät valot näyttävät selvästi liian ylös, kun xenon-lähivalot taas ovat just eikä melkein oikealla korkeudella. Eli, jos esim perän automaattisessa tasauksessa on vikaa ja perä jää liian alas, voiko tämä aiheuttaa sen, että xenonien automatiikka kompensoi virheen mutta pitkät valot näyttävät liian ylös?!
                        2012 F11 530DAt Xdrive
                        Ex 2002 E39 530DAt

                        Comment

                        • erese
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 478
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Siankarlo View Post
                          Aihepiiriin liittyen kysymys: koskeeko automaattinen korkeussäätö myös pitkiä valoja (h7 halogeenit?)

                          Ihmettelin tänään, kun pitkät valot näyttävät selvästi liian ylös, kun xenon-lähivalot taas ovat just eikä melkein oikealla korkeudella. Eli, jos esim perän automaattisessa tasauksessa on vikaa ja perä jää liian alas, voiko tämä aiheuttaa sen, että xenonien automatiikka kompensoi virheen mutta pitkät valot näyttävät liian ylös?!
                          Yleensä molemmat valot kyllä säätyvät samalla jos siis kyseessä on perinteinen heijastinmallinen umpio/projektorilla varustetut lyhyet ja heijastimelliset pitkät, säätösuhde on ts. kiinteä. Ovatko pitkien H7-polttimot varmasti kiinni oikein?
                          F40 -20
                          F20 -13
                          E46 320D Touring -01
                          E36 "nokivasara" Touring -99

                          Comment

                          • Tuonela
                            BTCF Member
                            • Sep 2004
                            • 368
                            • Tampere

                            #14
                            Nostetaans tätä ylös kun samoja onkelmia... Auto siis 530iA hellan orggis xenoneilla.

                            Xenonien automaattisäätö alkoi temppuilemaan, välillä toimi ok, välillä se säätää valot parin metrin päähän.

                            Syy löytyi etuanturille menevästä johdosta joka katkesi kosketuksesta. Johto meni poikki ihan liittimen juuresta. Saako tuota liitintä purettua mitenkään? Tai miten se yleensä lähtee irti, vääntelin ja kääntelin sitä mutta liitin ei lähtenyt millään irti anturista...

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Tuonela View Post
                              Nostetaans tätä ylös kun samoja onkelmia... Auto siis 530iA hellan orggis xenoneilla.

                              Xenonien automaattisäätö alkoi temppuilemaan, välillä toimi ok, välillä se säätää valot parin metrin päähän.

                              Syy löytyi etuanturille menevästä johdosta joka katkesi kosketuksesta. Johto meni poikki ihan liittimen juuresta. Saako tuota liitintä purettua mitenkään? Tai miten se yleensä lähtee irti, vääntelin ja kääntelin sitä mutta liitin ei lähtenyt millään irti anturista...
                              Liitin lähtee kyllä irti, kun päädyissä olevat kynnet painaa pohjaan. Voi olla tiukassa, kun sisällä oleva tiiviste on napakka. Liitin on sama kuin Webaston ohjaimessa. KLIK Liittimen kun saat irti, niin näet alapuolella vihreän osan, jota pitää liuttaa sivulle, niin pinnien lukitus vapautuu. Lisäksi itse pinneissä on metallikynsi, joten irrottaminen ehjänä on hieman hankalaa. Pienellä neulalla alapuolelta painamalla sen kynnen saa alas ja pinnin vedettyä ulos liittimestä. Ehkä helpoin on napata piuhat liittimen tyvestä poikki ja uusi liitin pinneineen tilalle. Johtojen pinnijärjestys löytyy WDS:stä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎