Dieselpumpulla meinaat siis tankin pumppua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Fuel injection ongelma
Collapse
X
-
Jos se ääntä pitää niin sitten se toimii, ainakin siinä määrin että se pumppaa normaalisti. Yleensä tuollainen ääntää silloin kun ei saa tankista tavaraa, eli tankki tyhjä tms, hajotessaan ne YLEENSÄ vain menevät pimeäksi ja kopauttamalla saattaa alkaa taas pyöriä. Lopun alkua tuo meteli voi kyllä olla. Näin siis yleensä, ei tuo nyt sulje pois sitä vaihtoehtoa että se tosiaan oli rikki, mutta aika harvinaista noilla oireilla, etenkin jos et itsekään ole sitä kuullut ajaessa?
Tiedätkö mitä vikakoodeja on ollut?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos se ääntä pitää niin sitten se toimii, ainakin siinä määrin että se pumppaa normaalisti. Yleensä tuollainen ääntää silloin kun ei saa tankista tavaraa, eli tankki tyhjä tms, hajotessaan ne YLEENSÄ vain menevät pimeäksi ja kopauttamalla saattaa alkaa taas pyöriä. Lopun alkua tuo meteli voi kyllä olla. Näin siis yleensä, ei tuo nyt sulje pois sitä vaihtoehtoa että se tosiaan oli rikki, mutta aika harvinaista noilla oireilla, etenkin jos et itsekään ole sitä kuullut ajaessa?
Tiedätkö mitä vikakoodeja on ollut?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Noniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö, uusi maksaa 370 euroa. Mietti vaan, että vaihdetaanko yksi vai kerralla kaikki?? Autoliike suostui siihen, että tilataan 6 suutinta ja vaihdetaan yksi kerrallaan...
Mikä todennäköisyys on, että useampi kuin yksi suutin menee kertalaakista? Pikkasen alkaa sylettään, jos sinne vaihdetaan 6 suutinta, eli pelkät suuttimet maksaa sen 2000 euroa (summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)
Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon
Comment
-
-
Epätodennäköistä se on että kaikki on sököjä, muutenkin suht harvinaista että suutin hajoaa sillä tavalla että se jää auki. Yleensä ne alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä ensin, joten suht turvallisin mielin kannattaa vaihdattaa vain se yksi sinne ensin. Ja toivoa että diagnoosibingo osui tällä kertaa oikeaan, eikä sitä vaihdeta vaikkapa load cutoff vikakoodin perusteella.
[offtopic]Melkein tossa kohtaa kannattaa palkata sinne viereen joku joka on kokoajan näin:
Muuten seuraava puhelu on että vaihtoivat kaikki suuttimet nyt samantien kun konehuoneessa oli pölyä ja turbo sitten siinä samalla kun dieselöljyn partikkelien uudelleenjärjestäytyminen rikkinäisen suuttimen moottorissa on rikkonut sen testerin mukaan, ja vielä korkeapainepumpun varmuuden vuoksi kun tuli vasemmasta istuinlämmittimestä vikakoodia. Pahoittelen, henkilökohtaisesti vituttaa nuo nykyhuollot kun keskiverto data-amis tuntuu välillä olevan paremmin perillä huollettavista kulkineista
[/offtopic]325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostNoniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö, uusi maksaa 370 euroa. Mietti vaan, että vaihdetaanko yksi vai kerralla kaikki?? Autoliike suostui siihen, että tilataan 6 suutinta ja vaihdetaan yksi kerrallaan...
Mikä todennäköisyys on, että useampi kuin yksi suutin menee kertalaakista? Pikkasen alkaa sylettään, jos sinne vaihdetaan 6 suutinta, eli pelkät suuttimet maksaa sen 2000 euroa (summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)
Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon
Itsellä olisi yksi toimiva suutin tarjolla, muttei tahdo passata kun on 3.0 litran koneesta.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostVaihda vain se yksi rikkinäinen. Tietokoneestahan näkee niiden suutimien toimintaa luvuina max. kai oli 4.
Itsellä olisi yksi toimiva suutin tarjolla, muttei tahdo passata kun on 3.0 litran koneesta.
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostSiis näkeekö ne koneelta sen, että montako siellä on sökönä vai mitä tarkoitat? Jäi semmoinen käsitys itselle, että ne pistää sen yhden suuttimen paikalleen ja jos ei auto pelaa, niin aletaan vaihtelemaan seuraavaa jne..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo, aika yllättävää että vuotaa pyttyyn päin. Yleensä se on se paluuvuoto mikä on ongelma. Kieltämättä näissä on nuo suuttimet aika usein ongelman aiheuttajana. Vikakoodiakaan ne ei anna, ainakaan yleistestereillä, joten menee helposti hakuammunaksi. Pitäisiköhän laittaa Stickyksi tuohon foorumin ongelmaosion kärkeen tämä M57 + satunnainen käynnistymisongelma ?
Ja sit tiedoksi että suutinten paluupuolen vuoto kannattaa tarkistaa jollain konstilla ennen kuin alkaa muita (kalliimpia) osia vaihtamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostNoniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö
Jos suuttimen liitin on irti, virrat päällä ja pytty täyttyy dieselillä, niin vika on varmasti suuttimessa. Ihmetyttää vaan tuo pytyn täyttyminen, miten se on hoksattu ja miten kansipahvi ei ole antautunut käynnistyksessä..---
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostVituttaa kuin liito-oravaa hakkuu aukon reunalla!
'
Originally posted by Rysat View Post...(summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)
Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon
On se vaan todella hienoo etten oo yksin... ai niin, se summa on sitten 14800 tölkkiä / 5550 isoa limppapulloa! Onneks sesonkikausi on tulollaan...
Suomen pullopantit
Lasiset pikkupullot ja kaikki Alkon pullot = 10 snt
Tölkit = 15 snt
0,5l muovipullot = 20 snt
1-1,5l muovipullot = 40 snt
Täysi kori pulloja = 4,60 €
Kori tölkkejä = 3,60 €
Kierrätysmuovipullo 1l ja yli = 40 snt
Kierrätysmuovipullo yli 0,35l, mutta alle 1l = 20 snt
Muut kierrätysmuovipullot = vähintään 10 snt420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostNoniin, ei ollut suutin, eivätkä tiedä missä vika on. Hyviä ehdotuksia?---
Comment
-
Comment