Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Fuel injection ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Dieselpumpulla meinaat siis tankin pumppua?
    Last edited by Cell; 07-04-2008, 12:57.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Rysat
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 21

      #17
      Juu, eli se tankin pumppu.. Oli kuulemma pitänyt kauheaa meteliä!?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Jos se ääntä pitää niin sitten se toimii, ainakin siinä määrin että se pumppaa normaalisti. Yleensä tuollainen ääntää silloin kun ei saa tankista tavaraa, eli tankki tyhjä tms, hajotessaan ne YLEENSÄ vain menevät pimeäksi ja kopauttamalla saattaa alkaa taas pyöriä. Lopun alkua tuo meteli voi kyllä olla. Näin siis yleensä, ei tuo nyt sulje pois sitä vaihtoehtoa että se tosiaan oli rikki, mutta aika harvinaista noilla oireilla, etenkin jos et itsekään ole sitä kuullut ajaessa?

        Tiedätkö mitä vikakoodeja on ollut?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Jos se ääntä pitää niin sitten se toimii, ainakin siinä määrin että se pumppaa normaalisti. Yleensä tuollainen ääntää silloin kun ei saa tankista tavaraa, eli tankki tyhjä tms, hajotessaan ne YLEENSÄ vain menevät pimeäksi ja kopauttamalla saattaa alkaa taas pyöriä. Lopun alkua tuo meteli voi kyllä olla. Näin siis yleensä, ei tuo nyt sulje pois sitä vaihtoehtoa että se tosiaan oli rikki, mutta aika harvinaista noilla oireilla, etenkin jos et itsekään ole sitä kuullut ajaessa?

          Tiedätkö mitä vikakoodeja on ollut?
          Ja usein tankin pumpun oireillessa polttoainetta kyllä tulee (onhan siellä vielä siirtopumppu), mutta suodattimelta lähtevässä kirkkaassa letkussa näkyy ilmakuplia. Samoin homma saattaa pelittää täydellä tankilla, mutta vajaantuessa ilmaa alkaa herkemmin tulla mukaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Rysat
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 21

            #20
            Noniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö, uusi maksaa 370 euroa. Mietti vaan, että vaihdetaanko yksi vai kerralla kaikki?? Autoliike suostui siihen, että tilataan 6 suutinta ja vaihdetaan yksi kerrallaan...

            Mikä todennäköisyys on, että useampi kuin yksi suutin menee kertalaakista? Pikkasen alkaa sylettään, jos sinne vaihdetaan 6 suutinta, eli pelkät suuttimet maksaa sen 2000 euroa (summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)

            Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Epätodennäköistä se on että kaikki on sököjä, muutenkin suht harvinaista että suutin hajoaa sillä tavalla että se jää auki. Yleensä ne alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä ensin, joten suht turvallisin mielin kannattaa vaihdattaa vain se yksi sinne ensin. Ja toivoa että diagnoosibingo osui tällä kertaa oikeaan, eikä sitä vaihdeta vaikkapa load cutoff vikakoodin perusteella.

              [offtopic]Melkein tossa kohtaa kannattaa palkata sinne viereen joku joka on kokoajan näin:

              Muuten seuraava puhelu on että vaihtoivat kaikki suuttimet nyt samantien kun konehuoneessa oli pölyä ja turbo sitten siinä samalla kun dieselöljyn partikkelien uudelleenjärjestäytyminen rikkinäisen suuttimen moottorissa on rikkonut sen testerin mukaan, ja vielä korkeapainepumpun varmuuden vuoksi kun tuli vasemmasta istuinlämmittimestä vikakoodia. Pahoittelen, henkilökohtaisesti vituttaa nuo nykyhuollot kun keskiverto data-amis tuntuu välillä olevan paremmin perillä huollettavista kulkineista
              [/offtopic]
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by Rysat View Post
                Noniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö, uusi maksaa 370 euroa. Mietti vaan, että vaihdetaanko yksi vai kerralla kaikki?? Autoliike suostui siihen, että tilataan 6 suutinta ja vaihdetaan yksi kerrallaan...

                Mikä todennäköisyys on, että useampi kuin yksi suutin menee kertalaakista? Pikkasen alkaa sylettään, jos sinne vaihdetaan 6 suutinta, eli pelkät suuttimet maksaa sen 2000 euroa (summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)

                Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon
                Vaihda vain se yksi rikkinäinen. Tietokoneestahan näkee niiden suutimien toimintaa luvuina max. kai oli 4.

                Itsellä olisi yksi toimiva suutin tarjolla, muttei tahdo passata kun on 3.0 litran koneesta.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Rysat
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 21

                  #23
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Vaihda vain se yksi rikkinäinen. Tietokoneestahan näkee niiden suutimien toimintaa luvuina max. kai oli 4.

                  Itsellä olisi yksi toimiva suutin tarjolla, muttei tahdo passata kun on 3.0 litran koneesta.
                  Siis näkeekö ne koneelta sen, että montako siellä on sökönä vai mitä tarkoitat? Jäi semmoinen käsitys itselle, että ne pistää sen yhden suuttimen paikalleen ja jos ei auto pelaa, niin aletaan vaihtelemaan seuraavaa jne..

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Rysat View Post
                    Siis näkeekö ne koneelta sen, että montako siellä on sökönä vai mitä tarkoitat? Jäi semmoinen käsitys itselle, että ne pistää sen yhden suuttimen paikalleen ja jos ei auto pelaa, niin aletaan vaihtelemaan seuraavaa jne..
                    Aiemmin kertomasi perusteella paja varmaankin tekee juuri kuten sanoit. Asianmukaisella testerillä näkee, onko suuttimen sähköisessä ohjauksessa ongelmaa (voi aiheutua myös liittimen huonosta kontaktista) ja yksittäisten suuttimien korjausarvot (hyväksyttävä max +4). Jokaisen suuttimen ohivuoto paluulinjaan voidaan mitata erikseen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #25
                      Joo, aika yllättävää että vuotaa pyttyyn päin. Yleensä se on se paluuvuoto mikä on ongelma. Kieltämättä näissä on nuo suuttimet aika usein ongelman aiheuttajana. Vikakoodiakaan ne ei anna, ainakaan yleistestereillä, joten menee helposti hakuammunaksi. Pitäisiköhän laittaa Stickyksi tuohon foorumin ongelmaosion kärkeen tämä M57 + satunnainen käynnistymisongelma ?
                      Ja sit tiedoksi että suutinten paluupuolen vuoto kannattaa tarkistaa jollain konstilla ennen kuin alkaa muita (kalliimpia) osia vaihtamaan.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #26
                        Originally posted by Rysat View Post
                        Noniin, taas korjaaja soitti. Ainakin kutos sylinterin suutin sökö
                        Onhan korjaamolla tieto miten suutin testataan? Ettei käy niinkuin täällä JKL:n erikoisautolla, jossa mutu-tuntumalla arvattiin kolme suutinta viallisiksi ja upotettiin likoamaan johonkin pataan(!).. Jos esim vikadiagnostiikka kertoo suuttimen piirin olevan auki, se on todennäköisimmin johtosarja (liitin suuttimen päällä) -vika kuin suutinvika.

                        Jos suuttimen liitin on irti, virrat päällä ja pytty täyttyy dieselillä, niin vika on varmasti suuttimessa. Ihmetyttää vaan tuo pytyn täyttyminen, miten se on hoksattu ja miten kansipahvi ei ole antautunut käynnistyksessä..
                        ---

                        Comment

                        • TINTTI
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 404
                          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                          #27
                          Originally posted by Rysat View Post
                          Vituttaa kuin liito-oravaa hakkuu aukon reunalla!
                          HAA-ha-Ho-HOOO...
                          '
                          Originally posted by Rysat View Post
                          ...(summa vituttaa niin paljon ettei viiti edes laskea tarkkaa summaa!!)

                          Pitää ilmeisesti lähteä keräämään tyhjiä pulloja, että saa auton (lue romun) kuntoon
                          ....HAA-HAA-HAAAAA!!! LOPETTAKAA, MÄ KUOLEN NAURUUN!!!

                          On se vaan todella hienoo etten oo yksin... ai niin, se summa on sitten 14800 tölkkiä / 5550 isoa limppapulloa! Onneks sesonkikausi on tulollaan...

                          Suomen pullopantit

                          Lasiset pikkupullot ja kaikki Alkon pullot = 10 snt
                          Tölkit = 15 snt
                          0,5l muovipullot = 20 snt
                          1-1,5l muovipullot = 40 snt
                          Täysi kori pulloja = 4,60 €
                          Kori tölkkejä = 3,60 €
                          Kierrätysmuovipullo 1l ja yli = 40 snt
                          Kierrätysmuovipullo yli 0,35l, mutta alle 1l = 20 snt
                          Muut kierrätysmuovipullot = vähintään 10 snt
                          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                          Comment

                          • Rysat
                            Newbiemmer
                            • Dec 2007
                            • 21

                            #28
                            Noniin, ei ollut suutin, eivätkä tiedä missä vika on. Hyviä ehdotuksia?

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #29
                              Originally posted by Rysat View Post
                              Noniin, ei ollut suutin, eivätkä tiedä missä vika on. Hyviä ehdotuksia?
                              Toimita auto huoltoon, jossa osataan lukea vikakoodit. Jos moottorinohjauksen eri osa-alueisiin ei saa testerillä yhteyttä, irrota DDE:n päältä 4 liitintä ja tutki niiden pinnien kunto, jos ovat vihreitä tai hapettuneen näköisiä, niin vika piilee siellä. Muussa tapauksessa vika todennäköisesti löytyy testerillä jos testerin käyttäjä ei ole ihan tumpelo.
                              ---

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Tuosta "sepaluksesta" vielä, e32 airbagvalon kuittaukseen meni semmoinen tuntinen kaikkinensa. Ei kovin vakuuttavasti osannut käyttää niitä laitteita.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎