525 da vm. -01 hyytyi kesken ajon. Ajotietokone näyttää fuel inject. system herjausta. Auto starttaa, mutta ei käynnisty. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja Keravan Autosalpaan. Osaako joku arvata mikä saattaisi olla vikana? Vituttaa kuin liito-oravaa hakkuu aukon reunalla!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Fuel injection ongelma
Collapse
X
-
Noniin, auto ollut viikon huollossa eikä loppua näy. Ensimmäinen vika oli ollut dieselpumppu, joka oli vaihdettu uuteen. Vaihdon jälkeen oli auto lähtenyt käyntiin, ja sammunut uudestaan. Korjaaja soitti, ja kysyi onko autoon tehty koneelle tai imusarjalle mitään.
Otatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.
Pystyyköhän saamaan tältä läppien poistaja liikkeeltä mitään korvauksia tuosta perseelleen menneestä huollosta?
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View Post...
Otatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.
Pystyyköhän saamaan tältä läppien poistaja liikkeeltä mitään korvauksia tuosta perseelleen menneestä huollosta?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Juu, autokorjaamo aiko kirjottaa lapun, jossa todetaan, että imusarja on viimeksi pantu paikalleen päin honkia.
En mää tiedä missä siellä koiranruokakauppa on. No se on se nimeään tässä taannoin vaihtanut nelikirjaiminen yritys. Voihan noita tietty sattua kiireessä, mutta vituttaa se jos sen takia auto seisoo tienposkessa ja seuraavalla korjaamolla.....
Jos ei ala hyvittään aiheuttamiaan vahinkoja, niin kuluttajavalituslautakuntaan lähtee postia
Comment
-
-
Originally posted by Rysat View PostOtatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.
Imusarjan irrotuksessa ei tarvi koskea PA-puoleen, joten en äkkiseltään ymmärrä läppäprojektilla yhteyttä dieseliin sylinterissä. Vuotaako joku PA-liitoksista ja lorottaa sen sopivasti vuotavan imusarjan tiivisteen välistä sisään? Reippaasti sylinteriin vuotava suutin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Käsitin korjaajan puheista, että useampi pultti oli puuttunut ja siten oli tiiviste mennyt sököksi --> sylinteri täynnä naftaa. Suutin hommaan en osaa sanoa kyllä mitään. Toisaalta alkuperäinen ongelma on saattanut johtua myös dieselpumpusta, joka kuulemma oli ollut sökö. Ihmetyttää vaan, sillä se oli 40000 sitten vaihdettu..
Comment
-
-
Ei sitä sylinteriä saa mitenkään täyteen dieseliä vaikka imusarjalle tekisi mitä tahansa. Lisäksi se kone ei pyörisi enää tuossa vaiheessa ollenkaan.
Yhtäkkisen vian aiheuttajana suht äskettäin vaihdettu diesel-pumppu jonka vaihto ei korjannut kuitenkaan vikaa? Jos ekassa paikassa jätetty muttereita pois, niin kyllä nämäkin vähän saduilta kuulostaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi sitä sylinteriä saa mitenkään täyteen dieseliä vaikka imusarjalle tekisi mitä tahansa. Lisäksi se kone ei pyörisi enää tuossa vaiheessa ollenkaan.
Yhtäkkisen vian aiheuttajana suht äskettäin vaihdettu diesel-pumppu jonka vaihto ei korjannut kuitenkaan vikaa? Jos ekassa paikassa jätetty muttereita pois, niin kyllä nämäkin vähän saduilta kuulostaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kuullostaa melko mielenkiintoiselta meriselitykseltä. Oireet viittaa kyllä lahjakkaasti rikkinäiseen suuttimeen. Kun ei sitä dieseliä palotilaan muuta kautta voi mennä.
Niin, vaihtoko ne nyt sen siirtopumpun, hinnasta tuon voisi niin päätellä?
Ei se common-rail järjestelmä niin monimutkainen ole, etteikö siitä voisi päästä kärryille. Ihmisen keksimä juttuhan se on. Näissä dieseleissä taitaa viheliäisintä olla juuri vikojen etsiminen. Uusien osien laittaminen turhaan ei ole kyllä mielekästä. 40 tkm:n vaihtoväli siirtopumpulle olisi kyllä ailka erikoinen juttu.Last edited by pmv; 07-04-2008, 11:22.
Comment
-
-
Luultavasti siellä on ollut vikakoodi siirtopaineesta ja samalta seisomalta vaihdettu pumppu tarkistamatta asiaa mitenkään. Tuo vikakoodi kun voi ilmestyä muutenkin. Nykyinen vikakoodi-kulttuuri325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Siis korkeapainepumppu sökönä? Mistä ne moiseen diagnoosin oli tulleet?
Oma 530d kun kunnolla kieroili, niin auto oli seissyt korjaamolla pari päivää ja siinä oli monen moista diagnoosia tehty ja tutkittu eri vaihtoehtoja, tokikaan mitään oikeasti tekemättä. Sitten auto lähti vaan käyntiin. Asentaja soitti kyrpiintyneenä että "vitun paska lähti käyntiin, meinasin potkia ovet sisään." Ei siinä muuta kuin auto käyttöön ja odottelua milloin vikatila iskee päälle uudestaan.
Comment
-
Comment