Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Fuel injection ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rysat
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 21

    E39 Fuel injection ongelma

    525 da vm. -01 hyytyi kesken ajon. Ajotietokone näyttää fuel inject. system herjausta. Auto starttaa, mutta ei käynnisty. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja Keravan Autosalpaan. Osaako joku arvata mikä saattaisi olla vikana? Vituttaa kuin liito-oravaa hakkuu aukon reunalla!
  • NikitaT
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 426
    • Espoo

    #2
    bensapumppua veikkaisin:think

    Comment

    • Rysat
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 21

      #3
      Polttoainepumppu ja dieselruiskutuspumppu vaihdettu 40000 km sitten.. Huomennahan se sitten selviää mikä siinä on.

      Comment

      • Rysat
        Newbiemmer
        • Dec 2007
        • 21

        #4
        Noniin, auto ollut viikon huollossa eikä loppua näy. Ensimmäinen vika oli ollut dieselpumppu, joka oli vaihdettu uuteen. Vaihdon jälkeen oli auto lähtenyt käyntiin, ja sammunut uudestaan. Korjaaja soitti, ja kysyi onko autoon tehty koneelle tai imusarjalle mitään.

        Otatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.

        Pystyyköhän saamaan tältä läppien poistaja liikkeeltä mitään korvauksia tuosta perseelleen menneestä huollosta?

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Rysat View Post
          ...
          Otatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.

          Pystyyköhän saamaan tältä läppien poistaja liikkeeltä mitään korvauksia tuosta perseelleen menneestä huollosta?
          Kyllähän niiltä on pystyttävä saamaan, eri asia miten todennat keissin ja mikä show on edessä. Otat vaikka tältä nykyiseltä korjaajalta jonkun kirjallisen selvityksen alkuun... Sattuuko tämä ryssinyt firma olemaan siinä koiranruokakaupan ja kylmäaseman välimaastossa, jos saanen tiedustella?
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Rysat
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 21

            #6
            Juu, autokorjaamo aiko kirjottaa lapun, jossa todetaan, että imusarja on viimeksi pantu paikalleen päin honkia.

            En mää tiedä missä siellä koiranruokakauppa on. No se on se nimeään tässä taannoin vaihtanut nelikirjaiminen yritys. Voihan noita tietty sattua kiireessä, mutta vituttaa se jos sen takia auto seisoo tienposkessa ja seuraavalla korjaamolla.....

            Jos ei ala hyvittään aiheuttamiaan vahinkoja, niin kuluttajavalituslautakuntaan lähtee postia

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Rysat View Post
              Otatin eräässä toisessa liikkeessä Tuusulassa pari kuukautta sitten imusarjasta läpät pois. Imusarjaa ei oltu laitettu kunnolla paikalleen, vaan sieltä oli tippunut pultteja pohjapanssarin päälle, imusarjan tiiviste mennyt sököksi ja 6 sylinteri oli ollut täynnä dieseliä. Korjaaja epäili, että ongelma johtuisi tuosta edellisestä korjauksesta.
              Aika helposti siinä imusarjaa asentaessa saa jonkun mutterin lipsahtamaan pohjapanssarin päälle. Oliko kaikki imusarjan pultit ja mutterit kuitenkin kiinni, vai oliko tipahtaneet vain kylmästi jätetty laittamatta?

              Imusarjan irrotuksessa ei tarvi koskea PA-puoleen, joten en äkkiseltään ymmärrä läppäprojektilla yhteyttä dieseliin sylinterissä. Vuotaako joku PA-liitoksista ja lorottaa sen sopivasti vuotavan imusarjan tiivisteen välistä sisään? Reippaasti sylinteriin vuotava suutin?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rysat
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 21

                #8
                Käsitin korjaajan puheista, että useampi pultti oli puuttunut ja siten oli tiiviste mennyt sököksi --> sylinteri täynnä naftaa. Suutin hommaan en osaa sanoa kyllä mitään. Toisaalta alkuperäinen ongelma on saattanut johtua myös dieselpumpusta, joka kuulemma oli ollut sökö. Ihmetyttää vaan, sillä se oli 40000 sitten vaihdettu..

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Ei sitä sylinteriä saa mitenkään täyteen dieseliä vaikka imusarjalle tekisi mitä tahansa. Lisäksi se kone ei pyörisi enää tuossa vaiheessa ollenkaan.

                  Yhtäkkisen vian aiheuttajana suht äskettäin vaihdettu diesel-pumppu jonka vaihto ei korjannut kuitenkaan vikaa? Jos ekassa paikassa jätetty muttereita pois, niin kyllä nämäkin vähän saduilta kuulostaa.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Ei sitä sylinteriä saa mitenkään täyteen dieseliä vaikka imusarjalle tekisi mitä tahansa. Lisäksi se kone ei pyörisi enää tuossa vaiheessa ollenkaan.

                    Yhtäkkisen vian aiheuttajana suht äskettäin vaihdettu diesel-pumppu jonka vaihto ei korjannut kuitenkaan vikaa? Jos ekassa paikassa jätetty muttereita pois, niin kyllä nämäkin vähän saduilta kuulostaa.
                    Jep, kuuro paikkaamassa sokean aikaansaannoksia.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Rysat
                      Newbiemmer
                      • Dec 2007
                      • 21

                      #11
                      Oletetaan, että pumppu olisi vaihdettu turhaan, niin silti maksan melkein 300 euroa tästä turhasta työstä? Mitä tässä voi asiakas tehdä muuta kuin luottaa siihen, että mitään ei vaihdeta turhaan? Kyllä pikkasen alkaa vituttaan tämmöinen meno!

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #12
                        Kuullostaa melko mielenkiintoiselta meriselitykseltä. Oireet viittaa kyllä lahjakkaasti rikkinäiseen suuttimeen. Kun ei sitä dieseliä palotilaan muuta kautta voi mennä.

                        Niin, vaihtoko ne nyt sen siirtopumpun, hinnasta tuon voisi niin päätellä?

                        Ei se common-rail järjestelmä niin monimutkainen ole, etteikö siitä voisi päästä kärryille. Ihmisen keksimä juttuhan se on. Näissä dieseleissä taitaa viheliäisintä olla juuri vikojen etsiminen. Uusien osien laittaminen turhaan ei ole kyllä mielekästä. 40 tkm:n vaihtoväli siirtopumpulle olisi kyllä ailka erikoinen juttu.
                        Last edited by pmv; 07-04-2008, 11:22.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Luultavasti siellä on ollut vikakoodi siirtopaineesta ja samalta seisomalta vaihdettu pumppu tarkistamatta asiaa mitenkään. Tuo vikakoodi kun voi ilmestyä muutenkin. Nykyinen vikakoodi-kulttuuri
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Rysat
                            Newbiemmer
                            • Dec 2007
                            • 21

                            #14
                            Siirtopumppu oli ollut kunnossa, mutta dieselpumppu sökönä...

                            Ei todellakaan ole mielekästä, että turhista töistä laskutetaan, mutta pirullako tämmöinen normi-ihminen sitä tietää mikä on turhaa ja mikä aiheellista? Toivottavasti eivät ole kuitenkaan turhaan tehneet tuota pumpun vaihtoa....

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              #15
                              Siis korkeapainepumppu sökönä? Mistä ne moiseen diagnoosin oli tulleet?

                              Oma 530d kun kunnolla kieroili, niin auto oli seissyt korjaamolla pari päivää ja siinä oli monen moista diagnoosia tehty ja tutkittu eri vaihtoehtoja, tokikaan mitään oikeasti tekemättä. Sitten auto lähti vaan käyntiin. Asentaja soitti kyrpiintyneenä että "vitun paska lähti käyntiin, meinasin potkia ovet sisään." Ei siinä muuta kuin auto käyttöön ja odottelua milloin vikatila iskee päälle uudestaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎