Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Fuel injection ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Joko on laskussa neljä numeroa pilkun edessä ehjien osien vaihtelusta? Jos nyt harmittaa, niin mietippä jos ne olis vaihtanut ne kaikki ehjät suuttimet uusiin. Eikä ole harvinaista että niin tekevät ollessaan täysin vailla ymmärrystä auton sielunelämästä.

    Harmillista kun isoiltakaan pajoilta ei voi odottaa minkäänlaista asiantuntemusta eikä siten periä edes osaa laskusta takaisin, sama homma jatkuu aina kun ei näy missään tuo ammattitaidottomuus.

    Ennen kuin hinautat auton pois, pyydä sanatarkka printti niistä vikakoodeista, voi arvailla täällä paremmin vikaa. Äläkä tyydy vastaukseen että "suuttimista herjaa", sieltä saa tarkemmat kuvaukset kyllä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Rysat
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 21

      #32
      Ja nyt auto toimii!!!!!!

      Menin käymään paikanpäällä ja kuuntelin mekaanikkoa ja huoltopäällikköä kun he arvuuttelivat mikä siinä voisi olla vialla. Jonpikumpi sitten tuumasi, että jos olisi ulkoinen viriboxi laitettu sinne, niin voisiko se sekottaa ne suuttimet tai sitten ohjainboksi on mennyt paskaksi.

      Silloin tuli fläshpäkki autonosto tilanteesta, jolloin myyjä sanoi, että siellä on viriboksi, mutta se on säädetty nollille. Soitin auton myyjälle, joka neuvoi mistä sen löytää. Kerroin mekaanikolle, joka oli ottanut sen nyt pois ja auto pelittää taas!!!

      HAHAHAHAAAA, Kaksi vitun viikkoa sitä rassattu, pa.pumppu (mikä on siellä tankin luona) vaihdettu, imusarjan tiiviste vaihdettu, suutin vaihdettu ja nyt se vika sitten tuli ilmi.

      Eli kääntäen, jos olisi kysytty tai olisin heti hoksannut kertoa, että siellä on tämmönen boksi, niin olisi päästy vitun paljon helpommalla. Mielenkiintoisinta tässä on se, kun saa laskun kouraan ja aletaan ihmettelemään sitä!!

      Mutta summasummaarum, ihan yks vitun lysti kun pääsee ajamaan omalla biimerillä, vaikka välillä onkin tommonen romu

      Comment

      • OneAndOnly
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 441
        • Nurmes

        #33
        tähänpä ketjuun on hyvä kertoa että minulle sattui tänään vastaava tilanne että biimeri jätti tienpäälle.

        Homma tapahtui näin, oltiin ajelemassa kaupungista kotiinpäin ei mitään ongelmaa, dieseli oli tosi vähissä, ajotietokone näytti tankille mennessä about 26km eli senverran olisi päässyt. No, ajoin tankille,sammutin auton ja tankkasin tankin täyteen ja sit autoon starttaamaan.... auto kyllä starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin ja ajotietokoneeseen tuli teksti "fuel injection system"

        Samalla huomasin sellaisen oireen että kun laittoi virran päälle niin lämpömittari meni normaaliin asentoon kertoen moottorin lämmön mutta sitten hyppäsi punaisen alueen pohjaan? aijemmin ei ongelmaa.

        Kaikki siis tapahtui sinä aikana kun sammutin auton tankkauksen ajaksi sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin.

        No, tilattiin kyyti korjaamolle niin saa nähdä joko huomenna on yhtään viisaampi mikä autossa olisi vikana...
        näillä mennään:
        Bmw e46 320d
        Suzuki Hayabusa 1300R

        Ex:
        Volvo XC70 D5 AWD -10
        Volvo V70 D5 -02
        Volvo V70 T5 -98
        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
        -----------------------------

        Comment

        • finnbiker
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 103

          #34
          Originally posted by OneAndOnly View Post
          tähänpä ketjuun on hyvä kertoa että minulle sattui tänään vastaava tilanne että biimeri jätti tienpäälle.

          Homma tapahtui näin, oltiin ajelemassa kaupungista kotiinpäin ei mitään ongelmaa, dieseli oli tosi vähissä, ajotietokone näytti tankille mennessä about 26km eli senverran olisi päässyt. No, ajoin tankille,sammutin auton ja tankkasin tankin täyteen ja sit autoon starttaamaan.... auto kyllä starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin ja ajotietokoneeseen tuli teksti "fuel injection system"

          Samalla huomasin sellaisen oireen että kun laittoi virran päälle niin lämpömittari meni normaaliin asentoon kertoen moottorin lämmön mutta sitten hyppäsi punaisen alueen pohjaan? aijemmin ei ongelmaa.

          Kaikki siis tapahtui sinä aikana kun sammutin auton tankkauksen ajaksi sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin.

          No, tilattiin kyyti korjaamolle niin saa nähdä joko huomenna on yhtään viisaampi mikä autossa olisi vikana...
          Näitä näköjään sit sattuu, ja kuulee tapahtuneesta. Itellekin kävi keväällä
          kesken ajon, parkanossa. Kotio olin tulossa pohjanmaalta turun suuntaan.
          Ja eikupeeveli ytäkkiä ajo hyyty ja herjas tota fuel-juttua.
          No eiku pirtsi hinaukseen ja pajalle.....
          Loppudiagnoosi oli... kaamea.
          Korkeepainepumppu hajos, pa-linjasto täynnä metallimujua, jonka seurauksena jouduttiin
          kuskin alla ollut pa-pumppu vaihtaan ja muuten linja putsaan tankista alkaen,
          kaikki kumiletkut uusiksi, ja kun toi leikkas ajossa kiinni, niin sekotti myös jaon, ja jakopäästä osia. Osaluettelo 4 á 4:ta 1000€/sivu... ei ollu kivaa ei
          Siin meni kesä vituiks kerralla, kunei jääny yhtään kyhnyä mihkään kivaan.. ..keles.
          - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

          Comment

          • OneAndOnly
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 441
            • Nurmes

            #35
            Ei ole kivoja ei tuollaiset tapahtumat....

            Soittelin tänään korjaamolle niin tuurillaan huomenna kerkeävät edes jotain tehdä autolle, mut todennäköisesti menee loppuviikkoon....
            näillä mennään:
            Bmw e46 320d
            Suzuki Hayabusa 1300R

            Ex:
            Volvo XC70 D5 AWD -10
            Volvo V70 D5 -02
            Volvo V70 T5 -98
            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
            -----------------------------

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

              #36
              No niin, nyt on ongelma autosta selvinnyt.
              Vian aiheutti jälkiasennettu käynnistyksenestolaite, joka katkaisi virran polttoainepumpulta. Onneksi ei sen isommasta ollut kyse tälläkertaa...

              Mutta, nyt sellainen kysymys että olisiko täällä tietoa kellään minkä merkkinen ajonestolaite voisi olla? Tuntomerkkejä, tunnistinlätkä mikä pitää olla mukana on musta noin 2cm kanttiinsa ja about 5mm paksu lätyskä ja tuulilasin reunassa oikealla puolen on ledivalo mikä palaa vihreänä kun laite on pois päältä mutta vilkkuu punaisena kun laite on kytkeytynyt päälle niinkuin nyt tekee.

              Olisiko kenelläkään tietoa minkä merkkinen aparaatti voisi olla,lätyskän sisällä on kuulema patteri joten seuraava toimenpide on sen vaihtaminen jos se olisi loppunut niin ei anna tunnistusta autolle ja silloin ei kytke käynnistyksenestoa pois päältä.
              Last edited by OneAndOnly; 29-08-2009, 11:04. Reason: korjailua...
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #37
                Miksiköhän on pitänyt laittaa jälkiasennettava käynnistyksenestolaite autoon jossa on käynnistysesto alunperin tehtaalta lähtiessään? :think Vai oliko kyse jostain muusta mallista kuin e39d?
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • OneAndOnly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 441
                  • Nurmes

                  #38
                  sitä itsekkin ihmettelin että miksi laitettu moinen kahteen kertaan...

                  auto siis on e39 kiisseli.

                  eikö kenelläkään ole hajua tuntomerkkien mukaisesta aparaatista....
                  näillä mennään:
                  Bmw e46 320d
                  Suzuki Hayabusa 1300R

                  Ex:
                  Volvo XC70 D5 AWD -10
                  Volvo V70 D5 -02
                  Volvo V70 T5 -98
                  VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                  BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                  -----------------------------

                  Comment

                  • OneAndOnly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 441
                    • Nurmes

                    #39
                    No, nyt vika selvisi.
                    Oli toinen niistä tunnistinkapuloista jollakintavalla sökähtäny, toiseen kalikkaan laitoin uuden patterin niin rupes pelittämään. Olihan patterilla hintaa kun merkkiliikkeessä tutkivat mutta hyvä kuitenkin että ei sen isompaa ongelmaa ollu. Ja käynnistyksenestolaite on Pulsar 12 merkkinen.
                    näillä mennään:
                    Bmw e46 320d
                    Suzuki Hayabusa 1300R

                    Ex:
                    Volvo XC70 D5 AWD -10
                    Volvo V70 D5 -02
                    Volvo V70 T5 -98
                    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                    -----------------------------

                    Comment

                    • Nisti
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 705
                      • På Gränsen

                      #40
                      Tämä kuulunee tänne... Auto on e39 530d

                      Eilen käynnistin auton, ja nousin ulos viellä juttelemaan kaverin kanssa. Yhtäkkiä alkoi kuskinoven paikkeilta kuulumaan ihme urinaa. Tämä kuitenkin loppui ja auto toimi kuten ennenkin. Olisiko siirtopumppu sanomassa pikkuhiljaa itseään irti? Taannoin vikakoodin luennan yhteydessä kävi ilmi, että siirtopaine oli hiukan alhaisempi kuin mitä pitäisi.
                      "MURPHY'S LAW"
                      "Whatever can go wrong will go wrong,
                      and at the worst possible time,
                      in the worst possible way"

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #41
                        Originally posted by Nisti View Post
                        Tämä kuulunee tänne... Auto on e39 530d

                        Eilen käynnistin auton, ja nousin ulos viellä juttelemaan kaverin kanssa. Yhtäkkiä alkoi kuskinoven paikkeilta kuulumaan ihme urinaa. Tämä kuitenkin loppui ja auto toimi kuten ennenkin. Olisiko siirtopumppu sanomassa pikkuhiljaa itseään irti? Taannoin vikakoodin luennan yhteydessä kävi ilmi, että siirtopaine oli hiukan alhaisempi kuin mitä pitäisi.
                        Heti huomatuksena, ettei vaan ollut Webasto?

                        Comment

                        • Nisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 705
                          • På Gränsen

                          #42
                          Originally posted by Luntti View Post
                          Heti huomatuksena, ettei vaan ollut Webasto?
                          Webasto oli yksi arvailun kohde kun sitä kuunneltiin. Sekin kyllä alkoi käymään kuten ennenkin Täytynee seurata tilannetta webaston osalta.
                          "MURPHY'S LAW"
                          "Whatever can go wrong will go wrong,
                          and at the worst possible time,
                          in the worst possible way"

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #43
                            Webastoa täältäkin veikataan. Mielenkiintoista urahtelua pitää mullakin Weba toisinaan, onkohan urahtelun syypää paloilmapuhaltimen laakeri tai jtn.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Nisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 705
                              • På Gränsen

                              #44
                              Kyllä arvelitte juuri oikein. Webasto se sitä ääntä pitää käynnistyessään. Eiköhän tuo signature taas tule käymään toteen
                              "MURPHY'S LAW"
                              "Whatever can go wrong will go wrong,
                              and at the worst possible time,
                              in the worst possible way"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎