Vanhassa Accord Coupessa oli H&R CupKitti joka oli siis säädettävä, en kyllä purkanu sitä vaikka oli ainakin 3 vuotta autossa kiinni ja ihan hyvin pelitti. Tosin eise pahaa tee vähän putsailla ja rasvailla paikkoja.
Vanhassa Accord Coupessa oli H&R CupKitti joka oli siis säädettävä, en kyllä purkanu sitä vaikka oli ainakin 3 vuotta autossa kiinni ja ihan hyvin pelitti. Tosin eise pahaa tee vähän putsailla ja rasvailla paikkoja.
-Jyri
Lähinnä meinas sitä, että menee säätö ihan jumiin ku tiesuola tunkeutuu joka saatanan paikkaan jne... tiedä sitten noista..
Lähinnä meinas sitä, että menee säätö ihan jumiin ku tiesuola tunkeutuu joka saatanan paikkaan jne... tiedä sitten noista..
Ei ihan asiallinen huomio kyllä, tuollainen coilover kitti on kyllä hieman huolenpitoa vaativa laitos.
Tosiaan jos nyt jäi vaivaamaan mikä on etupään korkeus H&R 40 sarjalla niin signaturessahan tuo kuva luuraa. Edessä muistaakseni napa-kaari on 355 ja takana tosiaan 345.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Kattelin just että aikamoinen homma toi jousien asennus. Pitää käydä kysyä toimiiko toi AD:n 50€ / jousi asennus hinta myös E39:lle. Näyttää turhan työläälle, viimeksiki meni vaan hermot ku asentelin jousia :P
Kysytään nyt tähän väliin, että millainen homma on irrottaa etutolpat E39:stä? Pitääkö irrotella tukivarsia?
Just äske löysin kuvallisen ohjeen, mutku en jaksa enää avata tota tietsikkaa Laitan vaik huomenna sen tänne niin kaikki voi sitten käyttää jotka haluaa DIY. Toisaalta se itse säätämisessä onnistumisen tunne on mukavaa, ja onha sekin kaverin kanssa ajanvietettä
Kuulin kaverilt faktaa noist coil-overeist, että jos haluu niiden toimivan 2v pidempää ni pitäis kuulemma aina talven jälkeen purkaa ihan palasiks ja huoltaa. Kaipa se jotain tietää kun on bilsteinejä 5v rakennellu. Taidan tilata sen 40/20 satsin ku siinä tulee iskaritkin mukana, taakse taidan vaihtaa 35 madaltavat jouset jotka löytyy tallista.
noh, sama homma se on edessä jos FK:n alustan (sis. iskarit) alle ruuvaat. meinaan siis toi alustan purku, saa kyllä sit uutta osaa laittaa paikalleen, että siinä mielessä helpompaa...
eivaan, kyllä mulla ainakin FK:n pumput e34:ssa on kestäneet vuositolkulla, vaikka madallusta on melko jyrkästi joku 90mm edessä...
Onko ideoita mikä alusta alle? Ite kattelin et FK:lla olisi suht halpa alustasarja tarjota. Autossa on EDC. Paljonko pystyy madaltamaan maximissaan? Pallot: 245/35 19" ET 15
Etsiskelen madallusjousia E39:iin. Vakio iskarit alla,eikä ole niitä tarkoitus vielä vaihtaa.
Mietin vaan että onko H&R jouset sen parempia kuin Fk High Tech jouset?
Toiset kuin maksaa reilun 200€/setti ja toiset reilu 100€/setti niin onkohan paljonkin eroa noilla jousilla kestävyyden ja ajettavuuden suhteen? Aika iso hintaero kuitenkin.
Etsiskelen madallusjousia E39:iin. Vakio iskarit alla,eikä ole niitä tarkoitus vielä vaihtaa.
Mietin vaan että onko H&R jouset sen parempia kuin Fk High Tech jouset?
Toiset kuin maksaa reilun 200€/setti ja toiset reilu 100€/setti niin onkohan paljonkin eroa noilla jousilla kestävyyden ja ajettavuuden suhteen? Aika iso hintaero kuitenkin.
No 200€ "alustasta" ei ole kuitenkaan mitään. Itse ainakin otin H&R koska kaikki sitä tuntui suosittelevan.
Heitetäämpäs kysymys tähän väliin niille ketkä ovat E39:sin alustaa räpeltäneet. Riittääkö noi motonetin "2-käpäläisen jousenpuristimen pituus 300 mm ja leveys 90 mm" jousipuristimet noihin E39 m-sport jousiin ja tuleviin H&R 40/15 jousiin.
Ja mitä kannattaa samalla uusia kun laittaa jouset, ilmeisesti pohjaanlyöntikumit ois ihan hyvä uusia vai?
Kysytään nyt tähän väliin, että millainen homma on irrottaa etutolpat E39:stä? Pitääkö irrotella tukivarsia?
Ei tarvi irroitella tukivarsia tms.
Irroitat iskarin alaosasa olevat kaksi ruuvi ja kevennät hieman sorkkaraudalla vakaajasta jotta ruuvit pyörähtää mallikkaasti auki.
Sen jälkeen avitat esim mensselillä leviämään alaosaa johon iskarin alaosa on työnnetty.
Sitten iskarin yläpää irti (kolmella mutterilla) ja painat koko tolpan alaspäin samalla varoen ettei yläpää raavi kaaren reunaan.
Hyvät jousen puristimet plussaa ,huonoillakin pärjää.
Samalla kantsii vaihtaa ne pohjaanlyöntikumet niin ei tarvi moneen kertaan aukoa paikkoja kuten minä tein
Sama juttu jatkuu jousien suhteen, eli halvalla ei saa hyvää.
Itse kokeilen edelliseen E39 530D 3 erilaista jousisarjaa..näin jälkeen päin ajateltuna säädettävä ois ollut sama hommata ,koska matalaksi halusin autoni.
Lopuksi oli 50 mm keulassa säädettävillä konin iskareilla ja 25 mm jouset takana .
Auto oli tuolla paketilla todella tanakka ajaa,myös auton uusi omistaja
kehui alustan toimintaa.
Ja lopuksi ...halvalla ei saa hyviä eli jouseksi valitsin H&R tai eibach.
Ei tarvi irroitella tukivarsia tms.
Irroitat iskarin alaosasa olevat kaksi ruuvi ja kevennät hieman sorkkaraudalla vakaajasta jotta ruuvit pyörähtää mallikkaasti auki.
Sen jälkeen avitat esim mensselillä leviämään alaosaa johon iskarin alaosa on työnnetty.
Sitten iskarin yläpää irti (kolmella mutterilla) ja painat koko tolpan alaspäin samalla varoen ettei yläpää raavi kaaren reunaan.
Hyvät jousen puristimet plussaa ,huonoillakin pärjää.
Samalla kantsii vaihtaa ne pohjaanlyöntikumt niin ei tarvi moneen kertaan aukoa paikkoja kuten minä tein
Sama juttu jatkuu jousien suhteen, eli halvalla ei saa hyvää.
Itse kokeilen edelliseen E39 530D 3 erilaista jousisarjaa..näin jälkeen päin ajateltuna säädettävä ois ollut sama hommata ,koska matalaksi halusin autoni.
Lopuksi oli 50 mm keulassa säädettävillä konin iskareilla ja 25 mm jouset takana .
Auto oli tuolla paketilla todella tanakka ajaa,myös auton uusi omistaja
kehui alustan toimintaa.
Ja lopuksi ...halvalla ei saa hyviä eli jouseksi valitsin H&R tai eibach.
Olen vaihtamassa kanssa jousia piakkoin. Millä nimellä noita "pohjaanlyöntikumeja" myydään? Motonetin hinnastosta ei ainekaan löytynyt tuolla nimellä.
Comment